وبلاگ

خطرات سرمایه گذاری در ترکیه

خطرات سرمایه گذاری در ترکیه

بسیاری از افراد در پی این هستند که بتوانند با سرمایه گذاری در بخش های مختلف، اندوخته مالی خود را چند برابر نمایند. با توجه به شرایط اقتصادی و کاهش پول ملی در برابر ارزهای خارجی، این روزها برخی از سرمایه گذاران ترجیح می دهند به جای این که در ایران سرمایه گذاری کنند پول خود را صرف خرید دارایی در کشورهایی که به نوعی دارای ثبات اقتصادی هستند، نمایند تا از این طریق بتوانند ثروت خود را مدیریت نمایند. این روزها بیشتر ایرانیان به امید افزایش ثروت به طور گسترده ای سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه انجام می دهند. اما لازم است خطرات سرمایه گذاری در ترکیه را قبل از هر کاری بشناسید.
در این کشور روش های مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارد که افراد با توجه به موقعیت و شرایط خود می توانند روش مناسب تر را انتخاب نمایند. با این حال باید بگوییم که سرمایه گذاری در این کشور نیز خطرات خاص خود را دارد که اگر سرمایه گذاران اطلاع چندانی درباره این خطرات نداشته باشند، در واقع سرمایه گذاری پر ریسکی را انجام داده اند که گاه به جای سود ممکن است بخش یا حتی تمام دارایی و ثروت خود را نیز از دست بدهند. از این رو یک سرمایه گذار می بایست تمام جوانب کار را بسنجد تا میزان خطرات ناشی از سرمایه گذاری را به حداقل برساند.
بر همین اساس پست امروز خود را می خواهیم به خطرات سرمایه گذاری در ترکیه اختصاص دهیم تا افراد قبل از این که سرمایه خود را به این کشور ببرند با خطرات ناشی از آن نیز بیشتر آشنا شوند و با دیدی بازتر سرمایه گذاری کنند.
روش های سرمایه گذاری در ترکیه
یقینا در مورد اقتصاد رو به رشد ترکیه در چند سال اخیر بسیار شنیده اید. این کشور در دهه های اخیر به ویژه از سال 2002 با اتخاذ سیاست هایی توانسته جایگاه مناسبی را در بین ده ها کشور برتر و پیشرفته دنیا از نظر اقتصادی به خود اختصاص دهد. کشور ترکیه با وجود این که در سال 2001 با افت شدید ارزش لیر همراه گردید و در سال 2015 با تنش های سیاسی دست و پنجه نرم نمود اما همچنان توانست اقتصاد خود را به ثبات نسبی برساند.
یکی از سیاست های ترکیه به منظور شکوفایی اقتصادی در سال های اخیر ایجاد فرصت های سرمایه گذاری برای اتباع سایر کشورها بود. دولت این کشور برای این که بتواند افراد خارجی را به سمت سرمایه گذاری در خاک ترکیه جذب نماید برنامه های مختلفی را همچون دادن تابعیت، تخفیف های مالیاتی، تخصیص زمین آزاد و … در نظر گرفت تا وضعیت اقتصاد را رونق ببخشد که اتفاقا در این امر نیز توانست موفق عمل نماید.
از جمله مهمترین فرصت های سرمایه گذاری در ترکیه را می توان در بخش های زیر دسته بندی نمود که در ادامه همین مقاله به بررسی مهمترین آن ها از نظر خطرات سرمایه گذاری در ترکیه می پردازیم:
• بازار بانک
• بازار ملک
• بازار طلا
• بازار ارز
وضعیت سرمایه گذاری بازار ملک و خطرات سرمایه گذاری در ترکیه
خرید ملک و مستغلات از دیرباز تا کنون نه تنها در ترکیه بلکه در سرتاسر جهان یکی از روش های محبوب سرمایه گذاری بوده است. بازار مسکن، ساخت و ساز و ملک در این کشور بسیار پر رونق است. برخی از افراد به قصد گرفتن تابعیت و حق شهروندی روی به خرید ملک و مسکن می آورند، اما برخی دیگر سطح دید خود را وسیع تر نموده و با توجه به اقتصاد رو به رشد ترکیه در سال های آینده، خرید ملک و سایر مستغلات را یک فرصتی ایده آل برای سرمایه گذاری بزرگ می دانند. چرا که هم می توانند از آن به عنوان یک کالای مصرفی استفاده کنند و هم این که به مرور زمان قیمت آن نیز چند برابر می گردد.

خطرات سرمایه گذاری در ترکیه
خطرات سرمایه گذاری در ترکیه

البته باید بگوییم که خرید ملک و مسکن در کنار پر سود بودن بسیار نیز می تواند پر ریسک باشد و خطرات بی شماری را نصیب سرمایه گذاران کند.
به طور معمول وقتی تقاضا برای امری افزایش پیدا کند احتمال کلاهبرداری از سوی افراد سودجو نیز چند برابر می گردد. به طور کلی خرید ملک در ترکیه روال قانونی مربوط به خود را دارد که اگر افراد به درستی سند مالکیت را به نام خود بزنند یقینا خطراتی متوجه آن ها نخواهد شد. از مهمترین خطرات سرمایه گذاری در ترکیه در بخش ملک و مسکن می توان اشاره ای به موارد زیر نمود:
1- خطرات سرمایه گذاری در ترکیه (خرید ملک ارزان)
افراد کلاهبردار با وسوسه نمودن سرمایه گذران به وعده های دروغین خرید ملک ارزان، سعی می کنند تا سرمایه آن ها را از دستشان خارج سازند. یقینا هیچ ملکی در هیچ جای دنیا ارزان به فروش نمی رسد، در ترکیه نیز ملک، زمین، خانه و … با قیمت معقول فروخته می شود. پس اگر خانه ای یا ملکی در ترکیه ارزان فروخته شد بی تردید مشکلی دارد به عنوان نمونه یا وام آن پرداخت نشده، یا مالیات به دولت دارد یا از نظر سند مالکیت دارای ایراد است.
2- خطرات سرمایه گذاری در ترکیه (آژانس های مسافرتی)
برخی از آژانس های مسافرتی و یا شرکت های توریستی که در زمینه گردشگری متخصص هستند متاسفانه به بخش سرمایه گذاری نیز ورود پیدا می کنند و به عنوان یک واسطه مبالغ زیادی را از سرمایه گذران دریافت می کنند.
وکلای حقوقی بدون مجوز، شرکت های واسط آشنایان و دوستان، شرکت های املاک محلی و … از دیگر مواردی هستند که خطرات سرمایه گذاری در ترکیه را افزایش می دهند.
وضعیت سرمایه گذاری در بانک های ترکیه
یکی دیگر از روش های معمول سرمایه گذاری در ترکیه نیز سرمایه گذاری بانکی می باشد. بانک ها در ترکیه در سال های اخیر توانسته اند پیشرفت خیلی خوبی داشته باشند به گونه ای که در بسیاری از کشورهای دنیا دارای شعبه هستند.
افتتاح حساب بانکی در ترکیه یک سرمایه گذاری کم ریسک به حساب می آید زیرا برای ایرانیان که با محدودیت نقل و انتقال پول مواجه هستند می توانند به سیستم های بانکی جهانی متصل شوند و به راحتی ارز بین المللی را انتقال دهند، می توانند پول خود را به اوراق تبدیل کنند و یا سپرده گذاری نمایند و از این طریق سرمایه خود را افزایش دهند. خطرات سرمایه گذاری در ترکیه از طریق بانک برای این که به حداقل برسد سرمایه گذار می بایست نزد بانک ها و موسسات معتبر افتتاح حساب نماید.
مشاورین گروه آسمان با سالها سابقه و تجربه در امور ملکی میتوانند نگرانیهای شما در خصوص سرمایه گذاری بخش مسکن در کشور ترکیه را مرتفع نمایند.

٪ نظر

    • لطفا جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با سرمایه گذاری در ترکیه با شماره های ذیل تماس حاصل نمایید.
      تلفن ثابت:
      0090-0216-5650565
      تلفن مدیریت و مشاوره حقوقی :
      0090-552-5651565
      تلفن های مشاورین فارسی زبان:
      0090-552-5653565
      0090-552-5654565

  1. ممنون از اطلاعتتون . اگه میشه چند تا دفتر مسافرتی معتبر رو معرفی کنین

    • لطفا جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ذیل تماس حاصل نمایید.
      تلفن ثابت:
      0090-0216-5650565
      تلفن مدیریت و مشاوره حقوقی :
      0090-552-5651565
      تلفن های مشاورین فارسی زبان:
      0090-552-5653565
      0090-552-5654565

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه