وبلاگ

مراحل خرید ملک در استانبول-وب سایت آسمان ترکیه

خرید ملک ارزان در استانبول

کشور ترکیه یکی از همسایگان ایران است که طی سال های اخیر از نظر اقتصادی پیشرفت بسیار خوبی داشته است. اگر به هر دلیلی( ادامه تحصیل، کار کردن و…) قصد مهاجرت به این کشور را دارید و می خواهید اقامت کشور ترکیه را به دست آورید، بهتر است برای خرید ملک در این کشور اقدام کنید. شهر استانبول بزرگترین شهر ترکیه است و یکی از محبوب ترین شهرهای این کشور برای پذیر مهاجر محسوب می شود؛ از این رو خرید ملک در استانبول می تواند مزایای زیادی داشته باشد. ممکن است بودجه کافی برای خرید ملک در استانبول نداشته باشید و به دنبال خرید ملک ارزان و با قیمت مناسب باشید؛ در این مقاله می خواهیم در مورد خرید ملک ارزان در استانبول صحبت کنیم.

مراحل خرید ملک در استانبول

خرید ملک ارزان در استانبول

شهر استانبول از دو قسمت اروپایی نشین و آسیایی نشین تشکیل شده است، این شهر مناطق و محله های بی شماری دارد که امکانات این مناطق با یکدیگر متفاوت بوده و طبیعتا قیمت خرید خانه در آنها فرق دارد. قبل از خرید ملک در استانبول ابتدا به خوبی تحقیق کنید؛ بعد از اینکه ملک مورد نظر خود را یافتید، مراحل قانونی خرید ملک را شروع کنید. ابتدا باید به همراه صاحب ملک به اداره ثبت اسناد رسمی ترکیه مراجعه کنید، انتقال سند ملک در دو مرحله انجام می شود؛ در مرحله اول باید ده درصد از ارزش کلی ملک را تحت عنوان ودیعه به صاحب ملک پرداخت کنید، در مرحله دوم بقیه هزینه را پرداخت کرده و سند ملک به طور کامل به نام شما منتقل می شود. به علاوه 4 درصد از هزینه کلی ملک را باید به عنوان هزینه های اداری برای خرید ملک پرداخت کنید. بعد از اینکه تمام مراحل قانونی خرید ملک در استانبول را طی کردید، می توانید برای اخذ اقامت این کشور اقدام کنید.

بررسی قیمت ملک در محله های مختلف استانبول

بررسی قیمت ملک در محله های مختلف استانبول-وب سایت آسمان ترکیه

شهر استانبول 39 منطقه اصلی دارد که در دو بخش اروپایی و آسیایی این شهر واقع شده اند. برخی از معروف ترین این منطقه ها شامل منطقه باکرکوی، بشیکتاش، فاتیح، بی اغلو، ساری یر، بویوک چکمجه، اسنیورت، سلطان قاضی، آرناوات‌کوی و… است. امکانات این محله ها با یکدیگر تفاوت دارند؛ برای مثال محله ببک واقع در منطقه بشیکتاش یکی از لوکس ترین و گران ترین محله های شهر استانبول است. منطقه فاتیح یکی از شناخته شده ترین منطقه های استانبول نزد گردشگران است؛ زیرا آثار تاریخی و توریستی زیادی در این منطقه واقع شده است. این منطقه بناهای با شکوهی مانند ایا صوفیه، کاخ توپکاپی و مسجد آبی را در خود جای داده است؛ طبیعتا این منطقه از جمله مناطق معروف و پرطرفدار شهر استانبول است. اگر به دنبال خرید ملک در محله های ارزان قیمت استانبول هستید، منطقه های اسنیورت، بیلیکدوزو، آرناواتکوی، سانکاکتپ و سیلیوری می تواند گزینه های خوبی برای شما باشند. محله ‌های بیلیکدوزو و اسنیورت از جمله محله های محبوب استانبول نزد ایرانیان مقیم این کشور هستند.

قیمت خرید ملک در استانبول

قیمت خرید ملک در استانبول تابع عوامل مختلفی است؛ یکی از فاکتورهای تاثیر گذار روی قیمت ملک در استانبول، منطقه و محله مورد نظر است. طبیعتا اگر بودجه شما محدود است، بهتر است به خرید خانه در منطقه بشیکتاش، فاتیح یا باکیرکوی فکر نکنید و در محله های ارزان تری مانند اسنیورت به دنبال خرید ملک باشید. متوسط هزینه خرید آپارتمان در مرکز شهر استانبول به ازای هر متر مربع چیزی حدود 11388.30 لیر است؛ اما برای خرید آپارتمان ارزان در استانبول به ازای هر متر باید مبلغ 5521.42 لیر ترکیه را پرداخت کنید. همچنین ویژگی های خود ملک مانند سال ساخت و قدمت ملک، امکانات ملک و نیز متراژ آن روی قیمت خرید ملک در استانبول تاثیر می گذارد. با این حال قیمت خرید ملک در شهر استانبول از چنان تنوع بالایی برخوردار است که افراد مختلف با میزان بودجه های متفاوتی، می توانند در این شهر ملک مناسبی برای خود خریداری کنند.

قیمت خرید ملک در استانبول

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

با خرید ملک در استانبول می توانید از مزایای آن بهره مند شوید؛ برای مثال خرید ملک در استانبول یکی از راه های اخذ پاسپورت ترکیه بوده و نوعی سرمایه گذاری پربازده به حساب می آید. خوشبختانه قیمت ملک در استانبول از تنوع خوبی برخوردار است و افراد مختلف با بودجه های متفاوت می توانند برای خرید ملک در این شهر اقدام کنند. در این مقاله منطقه های مختلف استانبول را بررسی کردیم و نکاتی در مورد خرید ملک ارزان در استانبول بیان کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه