وبلاگ

قیمت خانه در آدانا ترکیه

قیمت خانه در آدانا ترکیه

بدلیل روند رو به رشد تقاضای مهاجران به کشور ترکیه و موقعیت سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه، در سالهای اخیر جستجو برای خرید خانه در شهرهای مختلف این کشور افزایش چشمگیری داشته است. یکی از شهرهای پر طرفدار در لیست انتخابها شهر آدانا ترکیه است. به همراه شما خوانندگان عزیز در این نوشتار با قیمت خانه در آدانا ترکیه، آب و هوا و ویژگی های انتخاب یک خانه مناسب در این شهر آشنا خواهیم شد. علاقمندان به خرید خانه در آدانا ترکیه، پس از دستیابی به لیست قیمت خانه در آدانا ترکیه، قادر خواهند بود با دیدی بهتر نسب به خرید و سرمایه گذاری در املاک و مستغلات کشور ترکیه اقدام نمایند.
قیمت خانه در ترکیه و مقایسه با ایران در نگاه کلی
همانطور که میدانید در طی چند سال اخیر نوسانات شدیدی در بازار مسکن در ایران مشاهده شده است که این امر در مقایسه با کشورهای همسایه یک نقطه ضعف اقتصادی برای کشور ایران محسوب میشود. کشور ترکیه توانسته است از بروز نوسانات شدید در قیمت مسکن در سرتاسر کشور جلوگیری کند بطوریکه از سال 2017 تا کنون این بازار افزایش چشمگیری نداشته است.
در مناطق مختلف ترکیه قیمت ملک یکسان و بطور تقریبی برابر بوده است. قيمت آپارتمان در تركيه نسبت به ايران حتی در پایتخت کشور ترکیه، خيلي كمتر است اما با توجه به شهر و منطقه شهري متفاوت خواهد بود. همچنین قيمت مسكن در گران‌ترين مناطق شهري در تركيه نسبت به ايران ارزان‌تر است. همین امر باعث ترغیب بسیاری از سرمایه گذاران به خرید مسکن در شهرهای ترکیه به ویژه شهرهای کوچک تر و نزدیک پایتخت (آنکارا) گردیده است.

قیمت خانه در آدانا ترکیه
قیمت خانه در آدانا ترکیه

دلایل جذابیت سرمایه گذاری در بخش مسکن در ترکیه
• از جمله مهم ترین مزیت خرید ملک در کشور ترکیه امکان اخذ اقامت دائم و به دنبال آن زندگی در این کشور زیبا میباشد. این مورد تا حدی است که برای رفاه حال اتباع خارجی، اخذ اقامت دائم ترکیه از طریق خرید ملک با مبالغ کمتر از ۲۵۰ هزار دلار نیز ممکن گردیده است. دولت ترکیه در حال حاضر هیچ محدودیت ارزی برای متقاضیان در نظر نگرفته است. ولی توصیه می شود که خانه خریداری شده حداقل ارزشی معادل ۲۰۰ هزار لیر ترکیه را داشته باشد. در این نوع اقامت شما باید به مدت پنج سال بطور سالیانه برای دریافت تمدید اقامت یک ساله خود به اداره مهاجرت محل سکونت خود مراجعه کنید. لازم به ذکر است اگر ملک خریداری شده پنج الی هشت سال در مالکیت شما باقی بماند و در این مدت هیچ گونه مشکل حقوقی، کیفری و مالیاتی نداشته باشید، می توانید اقامت دائم ترکیه را از اداره مهاجرت این کشور درخواست کنید. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که در این پنج سال فقط یک سال اجازه زندگی در خارج از ترکیه را خواهید داشت. در غیر اینصورت این قانون شامل حال شما نمی شود.
• در ترکیه نسبت به سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی هزینه های جاری زندگی (خوراک، پوشاک، مسکن، تحصیل، رفت وآمد و …) بسیار پایین است. بطوری که بسیاری از شهروندان آمریکایی و اروپایی این کشور را برای سرمایه گذاری و تعطیلات طولانی مدت خود انتخاب میکنند.
• کیفیت قابل قبول محصولات در ترکیه: بدلیل وجود بازار آزاد واردات، همچنین بازارهای داخلی با تولیدات با کیفیت، دولت نگرانی خریداران را در مورد کیفیت محصولات و خدمات به حداقل رسانیده است.
• وجود مراکز تفریحی، تاریخی و گردشگری که اوقات لذت بخشی برای مهاجرین خود خواهد ساخت. در این مورد میتوان به مناطق ساحلی دریایی مدیترانه ای، اسکی، انواع بازیهای آبی و ورزش های جذاب که در سرتاسر کشور ترکیه به وفور قابل مشاهده است، اشاره کرد.
• کشور ترکیه برای جذب سرمایه گذاران خارجی، مراحل سرمایه گذاری را با صرف کمترین زمان انجام خواهد داد و در این رابطه دفاتر مشاوره زیادی در سطح شهر قابل دسترسی است.
• و اما فرهنگ انسان دوستانه و مهربان مردم این کشور، یکی از دیگر مزیت های سرمایه گذاری و اخذ شهروندی این کشور دوست داشتنی میباشد. درکشور ترکیه با وجود دین اسلام به عنوان اولین مذهب رایج، مردمان سایر مذاهب و اقلیت ها از طرف جامعه پذیرفته شده اند که بطور مسالمت آمیز در کنار هم زندگی میکنند. این نشان میدهد که آزادی و احترام به عقاید در این کشور نهادینه شده است.
بعد از اشاره به مهم ترین مزیت ها و نقاط مثبت سرمایه گذاری در بخش مسکن در کشور ترکیه به سراغ بررسی فاکتورهای تاثیرگذار بر تصمیمات خرید خانه خواهیم رفت. همانطور که میدانید به طور معمول برای خرید خانه فاکتورهایی وجود دارند که رعایت آنها کمک میکند تا تصمیمات سرمایه گذاری بهتری برای خود و خانواده تان اتخاذ نمایید. بهتر است قبل از هر چیز به شاخصه های با اهمیتی که بطورکلی بر قیمت خانه، ملک و مستغلات تاثیر گذار هستند بپردازیم:
• موقعیت جغرافیایی شهر انتخابی: شامل فاصله آن از نظر هوایی، زمینی یا دریایی به مرکز استان و پایتخت کشور مورد نظر میباشد.
• آب و هوای منطقه: هرچه منطقه مورد نظر از نظر آب و هوایی مناسب تر( دارای مناظر طبیعی زیبا و به دور از انواع آلودگی ها) باشد، امتیاز بیشتری را به خود اختصاص میدهد.
• موقعیت ملک(خانه): دوری یا نزدیکی به مرکز شهر، دسترسی به ایستگاه های حمل و نقل عمومی و شهری، مراکز درمانی، خرید و … از اهمیت زیادی برخوردار است.
• نوع ملک: بطور قطع تفاوت قابل ملاحظه ای بین اقامتگاه های آپارتمانی مسکونی و خانه ویلایی چه از نظر متراژ، نوع ساخت و … وجود دارد.
• فاکتورهای ساخت و معماری: بی شک نوع معماری و مصالح بکار رفته در خانه در قیمت کارشناسی آن تاثیرات زیادی خواهد داشت.
• سایر امکانات، مقررات و محدودیت های قانونی: مقررات مربوط به ساخت، اجاره، انتقال، سندمالکیت، فروش و سایر امکانات (آب، برق، گاز، تلفن و …) میباشد.
شرایط و قیمت خانه در آدانا ترکیه
شهرآدانا ترکیه به لحاظ جغرافیایی در حال حاضر پنجمین شهر پرجمعیت ترکیه پس از شهرهای استانبول، آنکارا، ازمیر و بورسا است که مرکز استان آدانا می‌باشد. همچنین بدلیل پیشینه 3000 ساله به عنوان یک شهر تاریخی در گردشگری ترکیه شناخته شده است. آدانا، دارای آب و هوای مدیترانه‌ای با زمستان‌های معتدل و تابستان بارانی گرم و خشک است.
اگر برای سکونت و یا سرمایه گذاری در کشور مهاجرپذیر ترکیه برنامه ای دارید، به شما پیشنهاد میکنیم که شهر زیبای آدانا را به عنوان یکی از گزینه های انتخابی خودتان لحاظ کنید. شاید تا به حال مطالعات زیادی درباره این شهرتاریخی که قدمت آن به هزاره ی هفتم قبل از میلاد برمی گردد، نداشته اید؛ در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را در جریان آخرین اخبار درباره ارزش مسکن و شرایط و قیمت خرید خانه در آدانا ترکیه قرار دهیم.
قیمت خانه در آدانا ترکیه
قیمت خانه در آدانا ترکیه

چه نکاتی برای خرید ملک در ترکیه باید رعایت شود؟
• محل یا منطقه انتخابی شما ساحلی است یا داخل شهر است؟
• مراکز خرید و مراکز درمانی در چه فاصله ای از محل انتخابی شما واقع شده اند؟
• نوع ملک آپارتمانی، مسکونی، ویلایی، اداری یا تجاری است؟
• قیمت خانه های مسکونی همجوار چطور کارشناسی شده است؟
• فروشنده را از نظر اعتبار به خوبی ارزیابی کرده اید یا خیر؟
• قوانین و مقررات خرید ملک را به خوبی مطالعه کرده اید یا خیر؟
• دوری و نزدیکی خانه انتخابی به مراکز آموزشی (مهدکودک، مدرسه و دانشگاه و …) بررسی گریده است؟
• مسکن شما چقدر به ایستگاه مترو، اتوبوس، اتوبان، فرودگاه و غیره نزدیک است؟
• آینده و امکان پیشرفت ملک و افزایش قیمت آن در آینده تا چه میزان ست؟
خرید خانه در آدانا ترکیه
شهر آدانا یکی از شهرهای پرطرفدار برای خرید ملک در بین شهرهای ترکیه است. آدانا ترکیه بدلیل داشتن جاذبه های دیدنی و تاریخی مورد توجه بازدیدکنندگان کشور ترکیه قرار گرفته است. محل اقامت در آدانا ترکیه ، هتل، عمارت، آپارتمان و حتی انواع خوابگاه های دانشجویی را شامل میشود. اگر میخواهید تعطیلات آرامش بخشی را در این شهر سپری کنید، بهتر است هتل های منطقه Karataş که در نزدیکی دریای مدیترانه واقع شده اند و از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار هستند، انتخاب کنید.
در شهر آدانا ترکیه قیمت هر متر مربع از مناطق مسکونی به طور متوسط3500 لیر ترکیه است. بر این اساس، متوسط قیمت یک خانه ۱۰۰ متر مربعی خریداری شده در شهر آدانا با توجه به شاخص املاک و مستغلات و گزارش های منطقه ای سال 2021، بین 350 هزار لیر تا 800 هزار لیر می باشد.
قیمت خانه در آدانا ترکیه
قیمت خانه در آدانا ترکیه

همواره به عنوان یک خریدار باید این نکته را در نظر داشته باشید، که قصد شما از خرید ملک بر انتخاب شما تاثیر بسزایی دارد. به طور مثال اگر شما واحد آپارتمانی مسکونی را در آدانا ترکیه به قصد اجاره خریداری کنید موقعیت خرید متفاوتی را نسبت به زمانی که این انتخاب به قصد سکونت خانواده خود ارزیابی میکنید، برای شما بوجود خواهد آورد.
خرید اقساطی ملک در ترکیه
در کشور ترکیه تقریبا در تمامی شهرها امکان خرید اقساطی خانه امکان پذیر است. شما میتوانید برای دریافت وام به بانک های ترکیه مراجعه کنید و تا 80 درصد مبلغ ملک، وام دریافت نمایید. بهره وام مسکن در حدود 2 درصد میباشد و سند ملک در رهن بانک باقی میماند و بازپرداخت وام به بانک صورت میگیرد. وام های مسکن معمولا پنج ساله هستند.
ابزارهای کمک کننده در خرید و دریافت قیمت خانه در آدانا ترکیه
• بنگاه های املاک و مستغلات مستقر در شهر آدانا ترکیه
• موسسات مشاور حقوقی و ملکی
• وکلای حقوقی خبره در خرید و فروش ملک و مستغلات ترکیه
• سایت نیازمندیهای ترکیه در بخش خرید و فروش خانه و آپارتمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه