وبلاگ

رشته داروسازی در دانشگاه های ترکیه

رشته داروسازی در دانشگاه های ترکیه

رشته داروسازی در دانشگاه های ترکیه را می خواهیم در این مقاله مورد بررسی قرار دهیم. بسیاری از افراد تمایل دارند که مدرک تحصیلی در رشته های مرتبط با پزشکی را از کشورهای خارجی اخذ کنند. ترکیه یکی از مقاصد اصلی دانشجویان ایرانی و حتی بسیاری از کشورهای دنیا برای تحصیل می باشد. دانشگاه های این کشور از سطح علمی بالا و امکانات آموزشی مدرن و پیشرفته ای برخوردار هستند. همچنین تحصیل در ترکیه به جزء ترکی به زبان انگلیسی نیز ارائه می گردد تا آن دسته از دانشجویان بین المللی که به زبان ترکی تسلط ندارند نیز بتوانند از مزایای تحصیل در این کشور بهره مند شوند.
تحصیل در رشته ای همانند داروسازی در ترکیه طرفداران بسیاری از جای جای دنیا دارد، ایرانیان بسیاری نیز خواهان این هستند که بتوانند مدرک تحصیلی خود را در رشته داروسازی از این کشور دریافت کنند، بر همین اساس ما هم تصمیم گرفتیم که پست امروز خود را به رشته داروسازی در دانشگاه های ترکیه اختصاص بدهیم تا افرادی که قصد تحصیل این رشته در ترکیه را دارند با شرایط، مدارک و پیش نیازهای مربوطه بیشتر آشنا شوند. از این رو پیشنهاد می کنیم که تا پایان مقاله ما را همراهی بفرمایید.
ترکیه چگونه سیستم آموزشی دارد؟
سیستم آموزشی کشور ترکیه یکی از پیشرفته ترین و قوی ترین سیستم های آموزشی در دنیاست و از سطح بالایی برخوردار می باشد. کشور ترکیه از سال 2001 موفق شد که به عضویت سیستم آموزشی اتحادیه اروپا یا در واقع همان بولنیا دربیاید؛ از این رو قوانین حاکم بر سیستم آموزشی این کشور برگرفته از قاره اروپا می باشد. این امر موجب شده تا اکثر دانشگاه های ترکیه مورد تایید بسیاری از کشورهای دنیا از جمله اتحادیه اروپا باشند. از این رو اخذ مدرک از دانشگاه های این کشور نیز بسیار معتبر است.

رشته داروسازی در دانشگاه های ترکیه
رشته داروسازی در دانشگاه های ترکیه

تحصیل در رشته داروسازی دانشگاه های دولتی، میزان شهریه بسیار کمتری در مقایسه با دانشگاه های خصوصی را می طلبد؛ اما در عوض شرایط سخت تری برای اخذ پذیرش دانشگاهی ، از جمله کسب امتیاز در آزمون های ورودی را دارند. دانشجویان با قبولی در آزمون ورودی می توانند با پرداخت هزینه ای بسیار کمتر در دانشگاه های دولتی مشغول به تحصیل شوند.
دلایل تحصیل رشته داروسازی در ترکیه
چندین سال است که بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی ترکیه توانسته اند رتبه بالایی را در بسیاری از مجامع علمی به خود اختصاص بدهند، همین امر موجب شده تا مدارک دانشگاهی این کشور از درجه و اعتبار بالایی در سطح جهانی برخوردار گردد و مورد تایید بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران باشد.
همان طور که می دانید بحث مورد تایید بودن مدرک یک دانشگاه بسیار حائز اهمیت است. اگر مدارک ارائه شده مورد تایید کشوری نباشند این بدین معناست که فرد با استفاده از مدرک اخذ شده نمی تواند مشغول به کار شوند. از این رو بسیاری از دانشجویان ایرانی برای ورود به دانشگاه های ترکیه بایستی از مورد تایید بودن مدرک زیر نظر وزارت علوم و تحقیقات کشورمان مطمئن شوند. اکثر دانشگاه های ترکیه که رشته داروسازی را ارئه می دهند مورد تایید وزارت بهداشت کشورمان هستند که از آن جمله می توان اشاره ای به موارد زیر نمود:
• دانشگاه آتاتورک
• دانشگاه اژه
• دانشگاه آنکارا
• دانشگاه حاجت تپه
• دانشگاه بوغازچی
• دانشگاه استانبول
• دانشگاه مرمره
• دانشگاه مدیترانه شرقی در قبرس
همان طور که اشاره کردیم رشته داروسازی در دانشگاه های ترکیه با بالاترین سطح آموزشی به دانشجویان ارائه می گردد از این رو تحصیل در این کشور می تواند انتخابی عاقلانه با هزینه ای بسیار کمتر و مقرون به صرفه تر در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی باشد.
امکان کار حین تحصیل به صورت پاره وقت در دانشگاه، امکان تحصیل به زبان انگلیسی ، نداشتن محدودیت سنی، هزینه تحصیلی پایین و همچنین نزدیکی به ایران موجب شده تا تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه های ترکیه برای متقاضیان ایرانی انتخابی ایده آل باشد.
رشته داروسازی در دانشگاه های ترکیه
رشته داروسازی در دانشگاه های ترکیه

آشنایی با شرایط لازم برای تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه های ترکیه
تحصیل در رشته داروسازی ترکیه، حدود 5 سال یعنی 10 ترم طول می کشد و با سایر رشته ها، یکسری تفاوت هایی دارد از جمله این که دانشجو بایست 1 سال را در کالج های مخصوص تحصیل کند و سپس وارد دانشگاه شود. از مهمترین شرط ورود به دانشگاه داشتن مدرک دیپلم با نمرات نسبتا بالا می باشد. افرادی که دارای مدرک دیپلم هستند از دو طریق زیر می توانند موفق به تحصیل رشته دارو سازی در دانشگاه های ترکیه شوند:
1- ورود بدون آزمون
ورود بدون آزمون روشی است که در دانشگاه های خصوصی ارائه می گردد و دانشجو با پرداخت شهریه می تواند به تحصیل مشغول شود.
2- ورود با آزمون
این روش نیز برای تحصیل در دانشگاه های دولتی است. دانشجویان با قبولی در آزمون YOS و SAT می توانند مشغول به تحصیل رشته دارو سازی در دانشگاه های ترکیه شوند.
مدارک مورد نیاز برای تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه های ترکیه
بعد از این که دانشجو از طریق سه روشی که ذکر نمودیم توانست در رشته داروسازی دانشگاه های ترکیه پذیرفته شود بایستی مدارک زیر را به دانشگاه جهت ثبت نهایی ارائه بدهد:
• ترجمه مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات
• مدرک زبان انگلیسی و یا ترکی
• تکمیل فرم های مربوط به پذیرش
• انگیزه نامه
• ترجمه رسمی پاسپورت و مدارک هویتی
• عکس پاسپورتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه