وبلاگ

راهنمای کامل پذیرش تحصیلی ترکیه-وب سایت آسمان ترکیه

راهنمای کامل پذیرش تحصیلی ترکیه

دانشگاه های کشور ترکیه مطابق با استانداردهای جهانی اداره می شوند و سیستم آموزشی این کشور شبیه به سیستم آموزشی کشورهای اروپایی است، به علاوه کشور ترکیه در همسایگی ایران واقع شده است و نسبت به کشورهای اروپایی فاصله کمتری با ایران دارد. همه این دلایل باعث شده است که ایرانیان ترکیه را به عنوان یکی از کشورهای محبوب برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کنند. و به دنبال راهنمای کامل پذیرش تحصیلی ترکیه باشند. اگر قصد دارید در دانشگاه های این کشور تحصیل کنید، حتما سوالات زیادی در این زمینه دارید؛ خبر خوب این است که در این مقاله قصد داریم به چند سوال پر تکرار در مورد راهنمای کامل پذیرش تحصیلی ترکیه پاسخ دهیم.

مزایای تحصیل در ترکیه

کشور ترکیه طی سال های اخیر پیشرفت های زیادی در تمامی زمینه ها داشته است، این پیشرفت ها شامل سیستم آموزشی این کشور نیز می شوند، به علاوه ترکیه از نظر پذیرش دانشجویان خارجی در رشته های مختلف، جزء ده کشور برتر دنیا است. در ادامه قصد داریم برخی از مزیت های پذیرش تحصیلی ترکیه را بیان کنیم:

  • بین فرهنگ کشور ما و کشور ترکیه تشابهات زیادی دیده می شود؛ از این رو زندگی در این کشور برای دانشجویان ایرانی راحت تر خواهد بود.
  • ترکیه در همسایگی ایران واقع شده است و دانشجویان مشکل زیادی برای رفت و آمد به این کشور نخواهند داشت.
  • اکثر دانشگاه های این کشور در رده بندی جهانی، از جمله دانشگاه های برتر دنیا محسوب می شوند.
  • هزینه زندگی و تحصیل در کشور ترکیه نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی کمتر است.
  • رشته های دانشگاهی در دانشگاه های این کشور از تنوع بسیار خوبی برخوردار هستند.
  • دانشگاه های ترکیه برای دانشجویان خارجی تسهیلات خوبی در نظر می گیرد.
  • برای تحصیل در اکثر دانشگاه های این کشور، داشتن مدرک زبان اجباری نیست.
  • مدرک دانشگاه های ترکیه، در سطح بین الملل اعتبار خوبی دارند.

راهنمای کامل پذیرش تحصیلی ترکیه

مدارک و شرایط لازم برای پذیرش تحصیلی ترکیه

دانشگاه های کشور ترکیه به دو دسته دانشگاه های دولتی و خصوصی تقسیم می شوند که هر کدام از آنها شرایط پذیرش مخصوص به خود را دارند. مدارک و شرایط لازم برای پذیرش تحصیلی ترکیه در دانشگاه ها و مقاطع تحصیلی متفاوت، تا حدی با یکدیگر فرق دارند؛ اما با این حال اکثر این مدارک بین دانشگاه های مختلف مشترک هستند. برای مثال برای تحصیل در مقطع دکتری، لازم است متقاضیان حتما مدرک زبان ترکی یا انگلیسی داشته باشند؛ در حالی که در سایر مقاطع تحصیلی، داشتن مدرک زبان اجباری نیست. مدارکی مانند پاسپورت ترکیه، 4 قطعه عکس، نامه پذیرش دانشگاه، بیمه، ریز نمرات، گواهی پایان دوره تحصیلی و… برای پذیرش تحصیلی در تمامی مقاطع تحصیلی و دانشگاه های این کشور الزامی است.

مدارک و شرایط لازم برای پذیرش تحصیلی ترکیه-وب سایت آسمان ترکیه

هزینه تحصیل در ترکیه

یکی از موضوعات مهم در زمینه پذیرش تحصیلی ترکیه، هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور است. طبیعتا هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور ترکیه نسبت به دانشگاه های خصوصی بسیار کمتر است، به علاوه برخی از دانشگاه های ترکیه برای دانشجویان تسهیلات خاصی در نظر می گیرند. همچنین هزینه تحصیل در مقاطع مختلف با یکدیگر متفاوت است و نوع زبان تدریس شده در کلاس درس نیز روی هزینه و شهریه دانشگاه های ترکیه اثر گذار است.

برای مثال برای تحصیل در مقطع کارشناسی و به زبان ترکی، در طول سال به ۳۰۰تا ۸۰۰ دلار و برای تحصیل در همین مقطع اما به زبان انگلیسی به 500 تا ۱۸۰۰ دلار در سال نیاز خواهید داشت. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی، هزینه ای معادل 600 تا 900 دلار در سال و هزینه تحصیل در مقطع دکتری به زبان انگلیسی 500 تا 800 دلار در سال خواهد بود. هزینه های گفته شده برای تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور ترکیه است، طبیعتا این هزینه ها در دانشگاه های خصوصی بیشتر است.

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

شاید برای ادامه تحصیل به دنبال اخذ پذیرش از یک دانشگاه خارجی هستید؛ اما نمی توانید موفق به گرفتن پذیرش دانشگاه های اروپایی و امریکایی شوید. یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی برای دانشجویان ایرانی، کشور ترکیه است. دانشگاه های این کشور از اعتبار بسیار خوبی برخوردار هستند. و در عین حال هزینه تحصیل در ترکیه به نسبت اکثر دانشگاه های اروپایی و امریکایی کمتر است، به علاوه برای تحصیل در اکثر دانشگاه های ترکیه داشتن مدرک زبان الزامی نیست. متقاضیان تحصیل در ترکیه معمولا با سوالات زیادی مواجه می شوند؛ به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم نکات مهم در مورد پذیرش تحصیلی ترکیه را مورد بررسی قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه