وبلاگ

قیمت خرید خانه در وان ترکیه

قیمت خرید خانه در وان ترکیه

گروه آسومان برای خرید ملک در وان فعالیتی ندارد فقط خرید فروش ملک در استانبول

ترکیه یکی از کشورهای در حال توسعه در زمینه ملک و صنعت توریست و گردشگری است. با توجه به افزایش رونق اقتصادی و زمینه های سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه ، شاهد رشد روز افزون سرمایه گذاران داخلی و خارجی و تقاضا برای استعلام قیمت خانه در شهر های مختلف به خصوص اطلاع از قیمت خرید خانه در وان ترکیه هستیم. علاوه بر این فرصت های شغلی و میزان رفاه زندگی سبب شده تا اکثر مهاجران کشور ترکیه را برای زندگی و اقامت برگزینند.
همواره برای مهاجرت و اقامت در یک کشور پس از پیدا کردن یک شغل مناسب خرید یک منزل مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. در ترکیه نیز مانند سایر کشورها خرید خانه یک پروسه چالش بر انگیز است؛ که نظر اکثر سرمایه داران، افراد بومی و مهاجران را به خود جلب نموده است.
شهر وان از جمله شهرهای نسبتاً کوچک ترکیه است؛ که به لحاظ متناسب بودن قیمت ملک با جیب مردم، تمامی اقشار جامعه می توانند در این شهر خانه بخرند. از این رو در این بخش قصد داریم با بررسی قیمت خرید خانه در وان ترکیه به بررسی و تحلیل جوانب و عوامل تأثیرگذار بر آن بپردازیم.
شهر وان ترکیه
شهر وان ترکیه یکی از شهرهای به نسبت کوچک ترکیه است. این شهر در نیمه شرقی ترکیه و نزدیک مرز ایران قرار دارد. وان را شهر عاشقان گربه نامیده اند؛ چرا که محل زندگی گربه های سفید با چشم دو رنگ آبی و سبز است. در این شهر قیمت اقلام مورد نیاز غذایی، مصرفی و خرید خانه به نسبت از شهرهای استانبول و ازمیر کمتر است. به همین جهت سالیانه تعداد زیادی از ایرانیان به این شهر سفر می کنند.

قیمت خرید خانه در وان ترکیه
قیمت خرید خانه در وان ترکیه

شهر وان به طور تقریبی نزدیک به 420 هزار نفر جمعیت دارد و زبان اکثر مردم در آنجا ترکی کرمانجی است. این شهر سرسبز در ماه تعطیل سال پذیرای توریست های خارجی به خصوص گردشگران ایرانی و آلمانی است. البته همه به منظور گردش و تفریح به این شهر سفر نمی کنند؛ بعضی از افراد به منظور سرمایه گذاری در زمینه ملک به این شهر آمده و با توجه به مناسب بودن قیمت خرید خانه در وان ترکیه نسبت به شهرهای دیگر ترکیه، مسکن موردنیاز خود را خریداری می کنند.
بازه تقریبی قیمت خرید خانه در وان ترکیه
همانطور که در ابتدا نیز به آن اشاره نمودیم؛ تناسب قیمت خرید خانه در وان ترکیه و نزدیکی این شهر به مرز کشور ایران سبب شده تا اکثر شهروندان ایرانی این شهر را برای خرید خانه و زندگی انتخاب کنند. به طور کلی قیمت خرید خانه در وان ترکیه از متری 2000 لیر تا 5000 لیر است. به طور مثال اگر بخواهید یک آپارتمان 100 متری را در شهر وان خریداری کنید؛ به ازای هر مترمربع 2000 لیر به پول ایران مبلغی در حدود 600 تا 700 میلیون تومان می شود.
همانگونه که مشخص است، از لحاظ هزینه با قیمت ملک در ایران به خصوص شهرستان های نسبتاً کوچک تفاوت چندانی ندارد و بلکه ممکن است بعضاً از قیمت ملک در ایران نیز کمتر باشد. این در حالیست که با یک هزینه به نسبت معمولی صاحب یک خانه در یک کشور بیگانه شده اید.
یا به عبارت دیگر به عنوان سرمایه گذار خارجی در بخش املاک و مسکن در کشور ترکیه شناخته می شوید. نکته قابل توجه اینکه با توجه به افزایش تعداد ایرانیان حاضر در شهر وان، اکثر مغازه داران و کسبه ترکیه تصمیم به یادگیری زبان فارسی گرفته اند. تا بتوانند بیش از پیش یک تعامل مثبت با هم میهنان عزیزمان داشته باشند.
قوانین خرید ملک در ترکیه و شهر وان
اگر به زبان انگلیسی یا ترکی مسلط هستید، می توانید با مراجعه به سایت وزارت خارجه کشور ترکیه از قوانین مربوط به خرید خانه و فروش ملک مطلع شوید. برای آن دسته از افرادی که با زبان های انگلیسی و ترکی آشنایی چندانی ندارند، در زیر به بیان برخی از این قوانین می پردازیم.

قیمت خرید خانه در وان ترکیه
قیمت خرید خانه در وان ترکیه

شرایط خرید ملک برای اتباع خارجی
برای آن دسته از اتباع خارجی که تمایل به سرمایه گذاری در زمینه املاک کشور ترکیه دارند؛ یک سری قوانین وضع شده است. که عبارتند از:
• اتباع خارجی اجازه خرید بیش از 30 هکتار از اراضی کشور ترکیه را ندارند.
• افراد خارجی و غیر بومی نمی توانند در مناطق نظامی و امنیتی کشور ترکیه خانه یا منزل بخرند و سکونت داشته باشند.
• افراد خارحی فقط می توانند 10 درصد از یک منطقه یا شهر را بخرند.
• اتباع خارجی اجازه خرید خانه به صورت وکالت به شخصیت های حقوقی در کشور ترکیه را دارند. به عبارت دیگر می توانند بدین شکل از بانک ها و مؤسسات مالی معتبر به صورت وام و اقساط املاک موردنظر خود را خریداری نموده و هیچگونه مشکل و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.
قوانین ثبت و انتقال سند در کشور ترکیه
برای انتقال و ثبت سند می بایست هر دو طرف معامله (فروشنده و خریدار) در دفتر ثبت املاک حضور پیدا کنند. در صورتی که بنا به هر دلیلی خریدار نتواند در دفتر املاک حاضر شود، مشاورین املاک می توانند با دریافت وکالتنامه رسمی از طرف خریدار نسبت به خرید خانه اقدام نمایند. (البته به یاد داشته باشید که قیمت خرید خانه از قبل بین طرفین حل و فصل شده باشد و پس از آن دفتر املاک را در جریان قرار دهید. با این کار می توانید که بروز مشکلات احتمالی و یا فسخ معامله جلوگیری کنید.)
سند ملکی در کشور ترکیه با نام برگه تاپو شناخته می شود.
در این برگه اطلاعاتی از جمله نام مالک، تاریخ انتقال و … ذکر می گردد. در هنگام خرید ملک در وان ترکیه حتما از برگه تاپو و صحت و سقم اطلاعات ثبت شده در آن آگاهی یابید و سپس نسبت به خرید ملک مدنظرتان اقدام نمائید. بعضاً پیش آمده که چند نفر یک ملک را خریداری نموده اند و یا سند ملک جعلی بوده است. به عبارتی این گونه موارد مصداق واقعی کلاهبرداری است و می بایست به صورت قانونی پیگیری شود.
به منظور جلوگیری از فروش مال غیر و کلاهبرداری، در هنگام خرید ملک، پس از استعلام قیمت خرید خانه در وان ترکیه، از فروشنده بخواهید با اصل سند ملک (تاپو) در دفتر ثبت املاک حضور یافته و خانه را شخصاً از او خریداری نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه