وبلاگ

خرید آپارتمان دست دوم ارزان در استانبول

بهترین راه برای خرید آپارتمان دست دوم ارزان در استانبول

این روزها زیاد می شنویم که همه قصد خرید ملک در ترکیه و استانبول را دارند. تا جایی که یکی از بازیگران معروف سینما و تلویزیون که همیشه فیلم های ارزشی بازی می کند نیز حواشی بر سر همین خرید ملک در ترکیه و استانبول بوجود آورد. حال قصد داریم با توجه به اهمیت این موضوع در این قسمت به موضوع خرید آپارتمان دست دوم ارزان در استانبول بپردازیم با ما همراه شوید.
اقامت گرفتن از طریق خرید آپارتمان دست دوم ارزان در استانبول
خرید آپارتمان دست دوم ارزان در استانبول یکی از روش های اقامت گرفتن در این کشور است. این کشور به دلیل نزدیکی مکانی و فرهنگی و همچنین نیاز نداشتن به ویزا برای رفتن به این کشور جز کشورهایی است که ایرانی ها به آن زیاد سفر می کنند. و برای تجارت و اقامت در این کشور برنامه ریزی می کنند. علاوه براین ترکیه کشوری زیبا و پیشرفته و خوش آب و هوا با مناظر طبیعی زیادی است که باعث می شود استقبال بیشتری از این کشور صورت بگیرد و به تبع آن خرید خانه و اقامت گرفتن در این کشور جذابیت بیشتری پیدا کند.
علاوه بر همه این موارد قیمت خانه در این کشور نیز به نسبت مناسب است به همین دلیل ما در این مقاله سعی میکنیم در مورد خرید آپارتمان دست دوم ارزان در استانبول شرایط و قوانین و قیمت های آپارتمان در استانبول توضیحات بیشتری به شما ارائه دهیم.
قوانین خرید آپارتمان دست دوم ارزان در استانبول
مطابق تبصره ۳۵ قانون املاک و اراضی خرید اراضی برای تمامی اتباع خارجی در کشور ترکیه مانعی ندارد. همچنین اگر اتباع خارجی در این کشور قصد ساختن ملک داشته باشند باید در مدت زمان دوسال پروژه خود را شروع نمایند و به وزارت خانه و کنسولگری و ارگان های مربوطه اطلاع داده شود و مراحل آن طی شود.

خرید آپارتمان دست دوم ارزان در استانبول
خرید آپارتمان دست دوم ارزان در استانبول

شرایط و محدودیت‌های خرید آپارتمان در استانبول
مطابق قانون این کشور هر یک از اتباع خارجی تنها می توانند 30 هکتار از املاک این کشور را خریداری کنند. همچنین اتباع خارجی حق خریدن یا اجاره کردن اراضی مناطق نظامی و امنیتی را ندارند.
معامله خرید آپارتمان و ساخت و ساز در استانبول در شرایط زیر لغو می شود:
1- اگر معامله ملک باعث نقض شدن قوانین کشور ترکیه شود.
2- تایید نشدن معامله از وزارتخانه و ارگان های امنیتی .
3- اتمام زمان 2 ساله تعیین شده برای شروع پروژه های ساختمانی.
4- پایان نشدن کار ساخت و ساز طبق برنامه وزارتخانه.
قیمت خرید آپارتمان دست دوم ارزان در استانبول به چه صورت است؟
در چند سال اخیر شاهد افزایش 20 درصدی قیمت خانه در ترکیه بوده ایم و در بعضی از مناطقی که گردشگری تر و دارای شرایط مساعد تری هستند این افزایش قیمت بیشتر بوده است. پس برای اطلاع از قیمت خرید آپارتمان دست دوم ارزان در استانبول در این شهر باید ابتدا با مناطق مختلف این شهر آشنایی داشته باشید چون با توجه به شاخص های مختلفی که وجود دارد در هر محله آن آپارتمان ها قیمت های متفاوتی دارند اما ما سعی می کنیم یک میانگین و دید کلی از قیمت خانه های دست دو به شما بدهیم.
بطور کلی خرید آپارتمان دست دوم ارزان در استانبول 30 درصد ارزان تر از آپارتمان نو است و هر متر مربع آپارتمان دست دوم بطور میانگین 500 یورو است. بطور تقریبی می توان گفت قیمت آپارتمان دست دو یک خوابه از 25000یورو و قیمت آپارتمان دست دو دو خوابه از 35000یورو آغاز می شود. پس میتوان نتیجه گیری کرد که خرید آپارتمان دست دوم ارزان در استانبول امکان پذیر است.
خوب است بدانید نامگذاری آپارتمان دست دوم به این دلیل است که خانه ها در ترکیه بصورت مبله با وسایل کامل معامله می شوند و خانه ای که حداقل یکبار در آن شخصی زندگی کرده باشد را دست دوم می گویند. که این مبله بودن خانه خود مزیتی بزرگ است چرا که دیگر احتیاجی نیست پول زیادی را خرج خرید وسایل ابتدایی زندگی کنید.
برای خرید خانه در ترکیه چه مدارکی لازم است؟
1- سند خانه که شامل همه اطلاعات مربوط به خانه است و تاییدیه سازمان ثبت اسناد برای احراز خانه
2- مدارک شخص که قصد خرید دارد با ترجمه رسمی ترکی
3- پرداخت عوارض شهرداری خانه مورد نظر
4- دو عدد عکس از فروشنده و مالک
5- دو نفر شاهد
6- حضور وکیل فروشنده و مالک
خرید آپارتمان دست دوم ارزان در استانبول
خرید آپارتمان دست دوم ارزان در ترکیه

نکاتی مهم که قبل از خرید خانه در استانبول باید به آن توجه کرد
استانبول شهر بزرگی است، که 130 کیلومتر مساحت دارد و همانطور که بالاتر اشاره شد قیمت خانه در نواحی مختلف استانبول متفاوت است اما بطور کلی می توان شهر را به قسمت تقسیم کرد:
1- مرکز شهر مثل مناطق بشیکتاش ، سیسلی و شهرستانهای فاتح
2- خط صفر شامل مناطق ساحلی مثل اورتاکوی، بیباک، امیرگان و ایستینیه
3- حومه مثل منطقه بیلیک دوزو، اسنورت و الکلی
از دیگر نکات مهم در انتخاب خانه در استانبول نزدیک بودن خانه به وسایل نقلیه عمومی است این مسئله در تعیین قیمت خانه شما تاثیرگذار است. یکی از راه های شناخت محله های استانبول برای آشنایی با فرهنگ و امکانات محله های مختلف اسکان مدت دار در محله ای است که قصد خرید آپارتمان در آن محله را دارید. در ادامه شرایط خرید آپارتمان دست دوم در استانبول را بیان می کنیم:
1- ثبت سند در 3 روز کاری انجام می شود
2- به مالکین وام با بازپرداخت 10 ساله و سود 6 درصد سالانه اعطا می شود.
3- مالیات قابل پرداخت برابر تقریبا 4 درصد قیمت خرید خانه است.
4- قیمت نگهداری از آن سالانه تقریبا 350 یورو می باشد.
5- امکان اجاره دادن ملک وجود دارد.
با توجه به آخرین نکته بیان شده خوب است بدانید خرید خانه در استانبول و اجاره دادن آن می تواند یکی از روش های سرمایه گذاری باشد. چرا که امروز تعداد افراد زیادی هستند که برای سرمایه گذاری و غیره به این کشور سفر می کنند اما توانایی خرید خانه را ندارند و مجبور به اجاره ملک می شوند.

٪ نظر

    • لطفا جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدارک موردنیاز برای خرید آپارتمان دست دوم در ترکیه با شماره های ذیل تماس حاصل نمایید.
      تلفن ثابت:
      0090-0216-5650565
      تلفن مدیریت و مشاوره حقوقی :
      0090-552-5651565
      تلفن های مشاورین فارسی زبان:
      0090-552-5653565
      0090-552-5654565

    • لطفا جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با محدودیت های خرید آپارتمان ارزان در ترکیه با شماره های ذیل تماس حاصل نمایید.
      تلفن ثابت:
      0090-0216-5650565
      تلفن مدیریت و مشاوره حقوقی :
      0090-552-5651565
      تلفن های مشاورین فارسی زبان:
      0090-552-5653565
      0090-552-5654565

  1. برای خرید آپارتمان دست دوم ارزان در استانبول رعایت چه نکاتی لازم است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه