وبلاگ

شرایط زندگی در کشور ترکیه

شرایط زندگی در کشور ترکیه

در این مقاله سعی داریم درباره شرایط زندگی در کشور ترکیه صحبت کنیم. در ابتدا به طور اجمالی و جهت آشنایی بیشتر به معرفی کشور ترکیه می پردازیم.
کشور ترکیه در شمال غرب کشور ما قرار دارد و به راحتی از مرز زمینی، از استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه می توان به این کشور سفر نمود. این کشور از شرق با کشورهای ایران، نخجوان، ارمنستان و گرجستان، از جنوب شرقی با کشورهای عراق و سوریه و در شمال غربی که بخش اروپایی ترکیه محسوب می شود، با کشورهای بلغارستان و یونان همسایه است. کشور ترکیه به دلیل اینکه از سه جهت شمال، غرب و جنوب غرب به دریا راه دارد و یا به عبارت دیگر مرز آبی این کشور محسوب می شود. دو تنگه بسفر و داردانل از کانال های راهبردی در تجارت دریایی این کشور به حساب می آیند. ترکیه با وسعتی بالغ بر 356/783 کیلومترمربع، سی و هفتمین کشور دنیا از لحاظ پهناوری می باشد. کشور ترکیه 81 استان داشته و طبیعتی کوهستانی و پرباران دارد. با سرشماری های سال 2020 جمعیتی بالغ بر 84 میلیون نفر دارد.
حال با توجه به مطالب بالا، به بیان شرایط زندگی در این کشور می پردازیم. برای زندگی در کشور ترکیه باید در مورد موارد زیر اطلاعاتی در دست داشت؛ تا بتوان درباره زندگی در این کشور تصمیم گیری کرد.
– مردم و فرهنگ
– دین و مذهب
– شرایط اقتصادی و کار
– شرایط و هزنیه های جاری زندگی در ترکیه (میانگین درآمد، اجاره، آموزش، حمل و نقل و …)
– قوانین کلی این کشور
– ارزیابی شهرهای مناسب برای زندگی در این کشور (متناسب با درآمد و هزینه های جاری هر فرد)
– معایب و مشکلات زندگی در ترکیه

مردم و فرهنگ ترکیه
مردم ترکیه بسیار خونگرم و مهان دوست هستند و از نظر فرهنگ شباهت های بسیار زیادی با مردم ایران دارند. در این کشور به دلیل تهاجمات و مهاجرت هایی که در طول سده های اخیر صورت گرفته، تنوع فرهنگی زیادی وجود دارد. همانطور که در ابتدا گفتیم، به دلیل همسایگی این کشور با آسیا و اروپا، فرهنگی آسیایی – اروپایی به خود گرفته است. به طوری که از سال های گذشته تاکنون خود را بیشتر جزء قاره اروپا می دانند.
قابل ذکر است که 80 درصد اقوام این کشور را ترک ها تشکیل داده و 20 درصد بقیه را سایر اقوام متفرقه تشکیل می دهند. به همین جهت افراد آذری زبان یا به اصطلاح ترک به راحتی می توانند در این کشور زندگی کرده یا حتی برای مسافرت این کشور را مقصد سفرهای خود قرار دهند.
دین و مذهب مردم ترکیه
به طور تقرببی نزدیک به 60 میلیون نفر از جمعیت ترکیه اهل تسنن هستند. بقیه شامل حدود 20 میلیون نفر علوی و دو میلیون نفر شیعه و یک و نیم میلیون نفر پیرو دیگر ادیان بوده و یا بدون دین هستند. در این کشور شاهد احترام به همه ادیان هستیم. به طوری که مساجد و کلیساهای زیبا در کنار هم و در اقصی نقاط این کشور قرار دارند.
زبان مردم ترکیه
زبان رسمی و اکثریت مردم این کشور ترکی است و شباهت زیادی با زبان آذری و ترکی کشور ما ایران دارد. که یکی از نقاط مؤثر در کیفیت شرایط زندگی در کشور ترکیه است. مضافاً اینکه در جنوب شرق این کشور کردها سکونت دارند و به زبان کردی سخن می گویند.
سرمایه گذاری در بخش آسیایی استانبول

شرایط اقتصادی و کار
مهمترین منبع اقتصادی کشور ترکیه صنعت گردشگری و کشاورزی است. این کشور به دلیل دارا بودن نمای سنتی و مدرن توانسته در طول سال به طور میانگین 40 میلیون نفر گردشگر و توریست را به خود جذب کند. این صنعت سود و گردش مالی زیادی برای این کشور داشته است. صنعت کشاورزی این کشور نیز فعال بوده و روز به روز در حال پیشرفت و گسترش است. به طوری که تقریباً 40 درصد از نیروی کار این کشور در صنعت کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.
واحد پول کشور ترکیه لیر است. که به دلیل ارزش پایین و تورم زیاد در سال 2005 میلادی شش صفر از واحد پولی این کشور حذف گردیده است.
شرایط و هزنیه های جاری زندگی
به صراحت می توان گفت که هزینه های جاری در هر جایی از دنیا وجود دارد و با توجه به نوع زندگی هر شخص متفاوت است. این امر از مهمترین و اصلی ترین شرایط زندگی در کشور ترکیه است. به طور کلی هر شخص بسته به نوع خوراک، پوشاک، محله زندگی، وسایل حمل و نقل هزینه های جاری و روزمره مختلفی دارد. به طور میانگین حداقل هزینه زندگی در این کشور ماهانه حدوداً بین 2700 تا 3300 لیر می باشد. که تقریباً معادل 540 تا 660 دلار در ماه است. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور رایگان است. اما در دانشگاه های خصوصی سالیانه مبلغی بین 5000 دلار تا 25000 دلار می باشد. که البته این هزینه ها با توجه به رشته تحصیلی و نوع دانشگاه متغیر است.
تجربه زندگی در ترکیه نشان می‌دهد که:
– متوسط اجاره یک خانه تقریباً 65 تا 70 متری در ترکیه هزینه ای برابر 750 تا 900 لیر در بر دارد.
– هزینه هر لیتر بنزین 5/6 لیر می باشد.
– هزینه های وسایل حمل و نقل عمومی به دو صورت نقدی و الکترونیکی انجام می شود.
– دو شهر بزرگ ترکیه، شهرهای استانبول و آنکارا هزینه جاری بیشتری نسبت به سایر شهرها دارند.

معایب و مشکلات زندگی در ترکیه
حتماً باید قبل از سفر یا مهاجرت به این کشور درباره مشکلات زندگی در آنجا نیز اطلاعاتی در دست داشت. تا بتوان با انتخاب درست همواره سفری خوش و آرام و عاری از هرگونه استرس و تنش پیش رو داشت.
یکی از مشکلات عمده در این کشور که اکثر مسافران به خصوص مسافران خارجی و انگلیسی زبان ها را دچار مشکل نموده، مسئله زبان است. مردم ترکیه در زبان انگلیسی ضعف بسیار بالایی دارند و نمی توانند به درستی به زبان انگلیسی صحبت کنند. از این رو اغلب مسافران و مهاجران در این مورد با مشکل جدی روبرو هستند. این امر برای اشخاصی که قصد اقامت دائم دارند بسیار حائز اهمیت است. چرا که به طور روزانه و برای انجام کارهای روزمره با فروشگاه ها، ادارات، بانک ها، هتل ها و … سر و کار دارند.
این کشور از امنیت نسبی خوبی برخوردار است. اما به دلیل عدم اطلاع و شناخت کافی از قوانین و رسم و رسومات این کشور، افراد سودجو، زورگیر و خلافکار همواره در کمین مسافران و مهاجران هستند.
از دیگر مشکلات موجود در این کشور می توان به بالا بودن هزینه مواد غذایی و هزینه های درمانی اشاره نمود. پس با توجه به همه مواردی که خدمت شما عزیزان ارائه کردیم، می توانید با مدنظر قرار دادن همه این موارد انتخاب و برنامه ریزی درست و مناسبی برای سفر و یا مهاجرت به این کشور داشته باشید.
مشاورین املاک آسمان

٪ نظر

    • لطفا جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با شرایط زندگی در ترکیه با شماره های ذیل تماس حاصل نمایید.
      تلفن ثابت:
      0090-0216-5650565
      تلفن مدیریت و مشاوره حقوقی :
      0090-552-5651565
      تلفن های مشاورین فارسی زبان:
      0090-552-5653565
      0090-552-5654565

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه