وبلاگ

قسمت آسیایی استانبول

زندگی لاکچری در قسمت آسیایی استانبول

قسمت آسیایی استانبول : از سال ۲۰۰۴ میلادی، استانبول گام های بلندی را در جهت بهبود زندگی ساکنان خود برداشته است. که از جمله آن ها می توان به ساختن هزاران کیلومتر راه و پل، صدها کیلومتر خط جدید مترو و همچنین بهبود امکانات در سطح شهر اشاره کرد. اگر بخواهیم به شهر استانبول بپردازیم می توان گفت که استانبول تنها شهر جهان می باشد که در دو قاره گسترش یافته است همچنین استانبول بزرگترین شهر ترکیه و پنجمین شهر بزرگ جهان است. این شهر با دارا بودن بیش از 7/15 میلیون نفر فقط یک شهر غول پیکر نیست، بلکه نمایشی از کل کشور ترکیه است که در آن هیچ محله ای یکسان نیست، زیرا تنوع ساکنان آن از پیشینه و عقاید مختلف فرهنگی متفاوت تشکیل شده است.

از مناطق بسیار سنتی، جایی که خیابان ها را در یک پیاده روی کوتاه می توان کشف نمود تا محله های بسیار مدرن پر از بوتیک ها، گالری های هنری، رستوران ها که ساعتها وقت باید صرف بازدید از آن نمود را در این شهر توریستی میتوان یافت.

در واقع استانبول شهر بسیار بزرگی است که در حالت کلی به شکل یک مستطیل بزرگ است که از شرق به غرب کشیده شده است. استانبول شامل ۳۹ شهرستان یا آنگونه که در تقسیمات اداری کلانشهرهای آن آمده است، ۳۹ منطقه شهری است که در دو قسمت آسیایی و اروپایی استانبول واقع شده اند. سمت شرق این مستطیل، قسمت آسیایی استانبول و سمت غرب آن بخش اروپایی استانبول می باشد و برخلاف تصور عموم، قسمت آسیایی استانبول شیک تر و آرام تر و بقولی اروپایی تر از بخش اروپایی آن است که در ادامه به توضیح درباره آن خواهیم پرداخت.

51

قسمت آسیایی استانبول :

قسمت آسیایی استانبول قدمت بیشتری نسبت به بخش اروپایی دارد این بخش از استانبول آرام تر و کم جمعیت تر از قسمت اروپایی میباشد. از نظر امنیت نیز قسمت آسیایی استانبول را می توان به سبب داشتن جمعیت کمتر نسبت به قسمت اروپایی امن تر از بخش اروپایی استانبول دانست. بخش آسیایی علاوه بر قدمت بیشتر، مساحت بیشتری نیز دارد از مهم ترین منطقه های بخش آسیایی میتوان به کادیکوی، آتاشهیر، بیکوز، عمرانیه، اسکودار، مال تپه، کارتال و … اشاره کرد و همچنین شهرک های بسیار زیادی در قسمت آسیایی استانبول ایجاد شده اند و به دلیل لاکچری تر بودن این بخش نسبت به بخش اروپایی متوسط قیمت ملک در قسمت آسیایی بالاتر از اروپایی می باشد.
منطقه کادیکوی که به آن اشاره شد، یکی از جمله قدیمی ترین منطقه های استانبول آسیایی محسوب می شود که از جذاب ترین جاذبه های گردشگری در منطقه آسیایی استانبول می باشد. این محله که در نزدیکی پل معروف استانبول واقع شده است، در سال های اخیر پیشرفت های بسیار قابل توجهی کرده است، محله کادیکوی استانبول یکی از بزرگترین و البته قدیمی ترین محله های شهر استانبول است و تقریبا 41 کیلومتر مربع مساحت دارد .

با وجود اینکه کادیکوی محله ای قدیمی است ولی در چند سال گذشته به سرعت پیشرفت کرده و امروزه به یک محله های معروف استانبول در قسمت آسیایی استانبول تبدیل شده است. کلوب های قایق های تفریحی، تفریحگاه های ساحلی و جاده های عریض در کنار ساحل از ویژگیهای منطقه کادیکوی میباشد همچنین کادیکوی جایی است که به واسطه‌ی قرارگیری در مرکز استانبول رفت و آمد به همه نقاط شهری استانبول را میسر کرده است و منطقه ای سرزنده و پویاست لازم به ذکر است که کادیکوی جزو مناطق گران در بخش آسیایی بوده و ارزش زمین و همینطور املاک در این منطقه بالا است البته قیمت ملک در مناطقی که به خطوط ساحلی نزدیک هستند و یا در مناطق جاده بستان ، بستانجی و بغداد جاده قرار گرفته اند و یا نزدیک هستند نسبتاً بالاتر است . از لوکس ترین محله های این قسمت میتوان به محله سوادیه، آجارکند و … اشاره کرد.

محله سوادیه در راستای دریایی مرمره قرار دارد و خیابانی همچون بغدادجادسی که یکی از خیابان های گران و لوکس استانبول به شمار می آید در این محله واقع شده است. منطقه آجار یک منطقه شیک در دل جنگل های سرسبز همراه با ویلاهای لوکس می باشد، این قسمت دارای پاساژها و مراکز خرید زیادی می باشد همچون مرکز خرید آکاسیا، مال تپه، اپتیموم، پالادیوم و … و متوسط قیمت خانه های این منطقه بیش از یک میلیون دلار می باشد. ارزش ملک های قسمت آسیایی استانبول به خصوص ملک هایی که در راستای دریای مرمره می باشند بسیار زیاد می باشد. این بخش از استانبول بدور از هیاهو و شلوغی و ترافیک است و با خرید ملک در این منطقه می توانید زندگی لذت بخشی را در این منطقه زیبا و سرسبز تجربه کنید. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر قصد دارید با خرید ملک در ترکیه ، اقامت این کشور را بدست آورده و شهروند ترکیه شوید می بایست ملکی به ارزش بیش از 250 هزار دلار خریداری نمایید در غیر اینصورت و با خرید خانه های ارزان تر در ترکیه شما می توانید تنها اقامت این کشور را دریافت کنید ولی شهروند ترکیه محسوب نمی شوید.
نتیجه گیری :
کشور ترکیه پل ارتباطی بین دو قاره آسیا و اروپا، با اقتصادی پابرجا و رو به رونق، با جذب هر ساله گردشگران بسیار، مراکز آموزشی با سطح بالا، نرخ بیکاری ۱۵% و بسیاری از ویژگی‌های دیگر، گزینه‌ای ایده‌آل و مطلوب برای شروع مرحله جدیدی از زندگی محسوب می‌شود و همان گونه که اشاره شد شهر استانبول و به خصوص بخش استانبول آسیایی به دلایل گفته شده دارای امکانات بیشتری نسبت به بخش اروپایی استانبول برای زندگی است از این رو بسیاری از افرادی که قصد خرید ملک در شهر زیبای استانبول را دارند ، اقدام به خرید ملک در قسمت آسیایی استانبول می کنند. اگر به دنبال آرامش ، سطح و کلاس اجتماعی بالاتر و همچنین زندگی مرفه تر نیز هستید ، قسمت آسیایی استانبول می تواند برای شما مناسب تر باشد و تجربه یک زندگی آرام و لاکچری را برای شما به ارمغان بیاورد. شما عزیزان می توانید با خرید ملک در این منطقه زیبا و سرسبز آینده ای آرام و روشن را برای خود و خانواده خود فراهم کنید.
گروه مشاورین آسمان

٪ نظر

    • لطفا جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با محلات لاکچری قسمت آسیایی استانبول با شماره های ذیل تماس حاصل نمایید.
      تلفن ثابت:
      0090-0216-5650565
      تلفن مدیریت و مشاوره حقوقی :
      0090-552-5651565
      تلفن های مشاورین فارسی زبان:
      0090-552-5653565
      0090-552-5654565

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه