شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک

چقدر با اخذ شهروندی از طریق خرید ملک در ترکیه اطلاع دارید؟ آیا به دنبال یافتن قوانین و شرایط مهاجرت به ترکیه هستید؟ در این مقاله سعی شده تا شرایط اخذ شهروندی ترکیه را با انتشار این پست در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم تا با دیدی باز و آگاهی کامل نسبت به خرید خانه، اراضی و ….اقدام نماید.
ترکیه از دیر باز به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی همواره مورد توجه بوده، اما در سال های اخیر به دلیل رشد اقتصادی خوب، فراهم نمودن امکانات رفاهی، وضعیت اجتماعی ایده آل و سایر موارد به یکی از مقاصد محبوب و پر طرفدار به ویژه برای تاجران در سرتاسر دنیا تبدیل شده است. ترکیه برای این که بتواند مهاجران را به سمت و سوی خود بکشاند برنامه های مهاجرتی متفاوتی را ارائه نموده است. یکی از راه های مهاجرت به ترکیه، شهروندی از طریق خرید ملک می باشد، که در این مقاله این موضوع را با هم بررسی می کنیم.

تعریف حق شهروندی و گرفتن اقامت در ترکیه
قبل از این که به ادامه مطلب بپردازیم بهتر است که تعریفی از شهروندی و اقامت داشته باشیم تا بیشتر با تفاوت آن ها آشنا شویم. اقامت به معنای اجازه زندگی کردن است. اگر شخصی اقامت ترکیه را بگیرد این بدان معنی است که می تواند تا مدتی که به او اجازه اقامت داده شده، زندگی کند. روش های مختلفی برای گرفتن اقامت وجود دارد که برخی از آن ها منجر به اجازه کار می شود و برخی نیز نمی شود؛ اما شهروندی یعنی این که اشخاص می توانند در ترکیه بمانند و از تمام حقوق مادی و معنوی بهره ببرند. آن ها می توانند مانند سایر شهروندان ترک رای بدهند، کار کنند، در بانک های ترکیه حساب باز کنند و …

22

مهاجرت به ترکیه و شرایط عمومی آن
ترکیه کشوری اوراسیایی است یعنی بخشی از آن در آسیا و بخشی نیز در اروپا قرار گرفته، و با 8 کشور مرز مشترک دارد از این رو موقعیت خاصی را از نظر جغرافیایی ایجاد نموده است. شرق ترکیه با ایران هم مرز است. همین داشتن مرز مشترک، قرابت فرهنگی، مذهبی، تاریخی و اجتماعی دلیلی شده تا این کشور برای بسیاری از ایرانیان به مقصدی جذاب و دوست داشتی تبدیل گردد. از این رو آن ها به دنبال یافتن راهی برای گرفتن اقامت و شهروندی ترکیه هستند. در این ارتباط، ترکیه روش های مختلفی را پیش روی اتباع سایر کشورها گذاشته تا از طریق آن بتوانند به این کشور ورود کنند. شهروندی از طریق خرید ملک، سرمایه گذاری در بانک، تاسیس شرکت، کار، تولد و ازدواج از جمله مواردی است که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم پس تا پایان ما را همراهی بفرمایید.

انواع روش های دریافت حق شهروندی ترکیه
1- شهروندی از طریق تولد

25

مطابق با قانون شماره 5901، تابعیت ترکیه از طریق خون است و حق شهروندی به اشخاص از طریق خاک داده نمی شود. این بدان معنی است که اگر فرد در خاک ترکیه به دنیا بیاید صرفا شهروند محسوب نمی گردد بلکه بایستی یکی از والدین وی از شهروندان ترک باشد تا از طریق خون تابعیت داده شود.
2- شهروندی از طریق ازدواج
ازدواج از دیگر راه های اخذ شهروندی در ترکیه به حساب می آید. به موجب قانون شماره 4721، اتباع خارجی در صورت ازدواج با شهروند ترک می توانند پس از گذشت 3 سال از 5 سال، برای گرفتن شهروندی این کشور اقدام کنند. البته در طول این مدت 3 سال، ماموران مربوطه تحقیقات خود را مبنی بر صوری نبودن ازدواج انجام می هند تا اجازه تابعیت صادر گردد. از مهمترین شروط این روش، پناهنده نبودن فردی است که اتباع قصد ازدواج با وی را دارد یعنی باید از شهروندان خود ترکیه محسوب گردد. ضمنا ازدواج کاملا باید به صورت رسمی و ثبت شده باشد یعنی این که ساختگی و صوری نباشد و زوجین باید به مدت 3 سال با هم زندگی کنند.

3- شهروندی از طریق سرمایه گذاری

23

با توجه به روند رو به رشد اقتصادی که ترکیه در سال های اخیر به خود دیده، این کشور مورد علاقه سرمایه گذاران خارجی بی شماری قرار گرفته است. دولت ترکیه هم به منظور جلب نظر این خارجیان، قوانینی را وضع نموده تا آن ها راحتر بتوانند سرمایه خود را به این کشور وارد نمایند. سرمایه گذاری یکی از بهترین روش های گرفتن اخذ شهروندی برای آن دسته از افرادی است که از تمکن مالی خوبی برخوردار اند چرا که هم می توانند اندوخته مالی خود را افزایش دهند و هم از مزایای شهروندی نهایت بهره را ببرند.
روش های گوناگونی برای سرمایه گذاری در ترکیه وجود دارد که از آن جمله می توان اشاره ای به خرید ملک، ثبت شرکت و سپرده گذاری در بانک نمود. هر کدام از روش های مذکور قوانین خاص خود را دارند که فرد سرمایه گذار می تواند بر اساس این قوانین و همچنین شرایط خود یکی از این روش ها را انتخاب کند.
اخذ شهروندی از طریق خرید ملک یکی از جذاب ترین برنامه های شهروندی در ترکیه به حساب می آید. با این روش اتباع سایر کشورها از امتیازاتی همچون اجازه زندگی، اجازه کار، تجارت آزاد و … برخوردار خواهند بود. مطابق با قوانین جمهوری ترکیه، افراد با خرید ملکی به ارزش 250 هزار دلار امریکایی می توانند مراحل اخذ تابعیت را طی کنند.

4- شهروندی از طریق کار

24

بر اساس قانون 5901، اگر فردی اقامت کار در ترکیه را داشته باشد و 5 سال از بیمه کاری وی به طور مداوم گذشته باشد می تواند برای گرفتن اخذ شهروندی اقدام نماید. این روش برای آن دسته از افرادی که نمی توانند از طریق ازدواج و یا سرمایه گذاری اقدام کنند گزینه ای ایده آل است و از طرفداران بی شماری نیز برخوردار می باشد.
کلام پایانی
اگر مایل به اخذ شهروندی از طریق خرید ملک هستید گروه مشاورین آسمان قادر است که صفر تا صد مراحل را برای شما بیان کنند. پس کافیست با کادر متخصص و مجرب این تیم در ارتباط باشید تا ابهامات شما را در این زمینه رفع نمایند و با گرفتن مشاوره، بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه