وبلاگ

اجاره ملک در ترکیه

اجاره روزانه و کوتاه مدت

اجاره روزانه و کوتاه مدت ملک در ترکیه، در وهله ی اول می تواند برای علاقه مندان به گردش در این کشور زیبا و دوست داشتنی فرصت مناسبی باشد تا بتوانند با خیال راحت از اماکن تفریحی و تاریخی ترکیه لذت ببرند.
در وهله ی دوم اجاره روزانه و کوتاه مدت ملک در ترکیه می تواند یک فرصت فوق العاده برای شناخت و آشنا شدن با فرهنگ این کشور باشد این ویژگی برای کسانی که قصد خرید ملک در ترکیه دارند و یا به دنبال اخذ اقامت در ترکیه می گردنند می تواند بسیارمفید و مناسب باشد.
اگر شما هم به هر دلیل به دنبال اجاره روزانه و کوتاه مدت ملک در ترکیه می باشید، مشاورین آسمان با کادری مجرب و متعهد می توانند درسترین اطلاعات را در این زمینه در اختیار شما قرار دهند، همچنین می توانند لوکسترین خانه ها، سوییت ها و آپارتمانها را برای اجاره ی کوتاه یا بلند مدت در ترکیه برای شما ارائه کنند.

اجاره ملک در ترکیه چگونه است؟

قیمت اجاره یک ملک در ترکیه کاملا توسط دولت تعیین شمی شود و در طول سال ثابت است و تقریباً همیشه 10٪ در ابتدای هر سال به آن افزوده می شود. البته اگر اجاره به دلار یا یورو باشد، این مبلغ به همین صورت باقی خواهد ماند. هیچ چیزی به عنوان ودیه مسکن مثل آن چیز که در ایران وجود دارد در ترکیه موجود نیست و فقط اجاره دو یا سه ماهه باید توسط مستاجر به صاحبخانه پرداخت شود. میزان و قیمت ملکی که میخواهید اجاره کنید به محله ی مورد نطرتان بستگی دارد. اجاره روزانه و کوتاه مدت ملک در ترکیه نیز مبحثی جدا دارد که در ادامه انواع اجاره کوتاه و بلند مدت را برایتان بطور کلمل شرح می دهیم.
اجاره بلند مدت ملک در ترکیه:
اگر به طور کاملا جدی این قصد را دارید تا یک ملک در ترکیه را برای مدت زمان طولانی اجاره کنید، ما به شما توصیه می کنیم که حداقل سعی کیند برای 6 ماه قرار داد اجاره ببندید و کمتر خود را درگیر بستن قرار داد در تایم های بیشتر از6ماه کنید. اگر اجاره ملک مورد نظر شما بیش از 500 پوند در ماه می باشد، این پرداخت ها باید از طریق بانک انجام شود و نگران نباشید چون پیگیری آنها آسان خواهد بود. خیلی بهتر است که برای اجاره بلند مدت آپارتمان و یا ملک مورد نیاز خود از یک وکیل یا یک نماینده املاک کمک بگیرید، به خصوص اگر آشنایی با محل زندگی خود را ندارید. بعضی اوقات اجاره ی ملک بصورت بلند مدت می تواند مشکل آفرین باشد و شما به یک نماینده قانونی در ترکیه نیاز پیدا خواهید کرد.

اجاره روزانه و کوتاه مدت ملک در ترکیه:
علاقه مندان برای اجاره کوتاه مدت در ترکیه لازم است این نکته را حتما بدانند که بعد از سال 2016 قانونی برای ثبت نام اجاره های کوتاه مدت در ترکیه ایجاد گشت که طبق این قانون تقریبا جدید در خصوص اجاره روزانه و کوتاه مدت ملک در ترکیه این قانون نیازمند این است که نام آنها حتما در سیستم GIYKIMBIL قید شود تا این امکان به وجود بیاد که دولت و صاحبان اصلی بتوانند کنترل بیشتری بر آنها داشته باشند. به عنوان یک صاحب ملک، شما باید دسترسی به این نرم افزار را از نزدیکترین کلانتری دریافت کنید. شخصی که رمز عبورمستاجر را دریافت می کند مسئولیت قانونی ارسال نام مستاجر را بر عهده خواهد داشت.این نکته نیز وجود دارد که اگر ملک خود را به شرکت های لیزینگ و آژانس های املاک و مستغلات اجاره داده اید، حتما باید قرارداد ببندید و آنها را مسئول ثبت نام همه مستاجران بدانید. عدم انجام این کار منجر به جریمه روزانه 700 لیردر ترکیه برای شما خواهد شد و پلیس به طور مرتب بر فعالیت همه خانه ها نظارت خواهد کرد. البته لازم به ذکر است که شما در صورت داشتن مجوز کار در ترکیه می توانید این رمز عبور را بدست آورید.

اجاره روزانه ملک در ترکیه
چطور میتوانم ملکی را در ترکیه قانونی اجاره کنم:
برای اجاره ملک در کشور ترکیه به طور قانونی تعدادی قانون و مقررات وجود دارد. تا همین اواخر سال 2016دولتمردان ترکیه یکسری تغیرات در اجاره ملک در ترکیه ایجاد کردن. تفاوت این قانون ها درسال 2017 این است که مقامات به دلیل وضعیت اضطراری موجود در ترکیه بسیار سختگیرتر شده اند. صاحبان املاک باید ازین به بعد به مقررات مالیاتی و سیستم ثبت نام GIYKIMBIL پایبند باشند تا مقامات ترکیه بتوانند اطلاعات جامعی از انها داشته باشند و بفهمند کجا زندگی می کنند تا در صورت لزوم انها را بیابند. این موضوع خیلی به ترکیه کمک می کند تا احتمال وقوع فعالیت های تروریستی را محدود کند و همچنین این روش یکی از روش های متداول در سراسر اروپا می باشد.
این رویه ها برای افرادی اعمالمی شود که ملک خود را به صورت کوتاه مدت و حتی روزانه اجاره می دهند. به طور خلاصه، شما سه راه حل دارید:
1. از یک نماینده استفاده کنید (ساده ترین و ساده ترین راه)
2. یک شرکت محدود را راه اندازی کنید
3. در صورت داشتن تابعیت ترکیه یا حتی داشتن مجوز کار، تحت مجوز B&B فعالیت کنید.
سایر جنبه های اجاره املاک در ترکیه:
• بازاریابی بسیار مهم است:
قطعا هر صاحب ملکی باید تکنیک های بازاریابی خود را در خصوص اجاره دادن ملک و دارایی اش مورد استفاده قرار دهد، مخصوصا اگر در حال تبلیغ ملک خود در زمینه اجاره روزانه، کوتاه مدت و یا برای تعطیلات باشد. ما به این اشخاص پیشنهاد می دهیم تا از وب سایت هایی که تبلیغات رایگان ارائه می دهند استفاده کنند و همچنین از خانواده و دوستان خود بخواهند که این تبلیغ را بین آشنایان و شبکه ارتباطی خود پخش کنند. حتی می توانید از برنامه هایی مثل فیسبوک یا اینستاگرام استفاده بکنید تا به مردم اطلاع دهید که ملک شما برای اجاره دادن موجود می باشد و همچنین از ملک خود عکسهایی متناسب و خوبی ارائه دهید. یا بهترین راه این است که از یک آژانس یا بنگاه املاک بخواهید تا ملک شما را اجاره دهد.
• موقعیت مکانی بسیار اهمیت دارد:
قطعا هرکس قصد سرمایه گذاری، خرید ملک یا حتی اجاره کوتاه یا بلند مدت داشته باشد به بررسی دقیق مناطقی که قرار است در آنجا خانه تهیه کند می رود و همه جنبه های موجود را می سنجد تا بفهمد کدام مکان مناسب اوست. عواملی چون نزدیک بودن خانه به محل کار،کرایه، نزدیک بودن و قابلیت دسترسی به مراکز خرید می تواند در انتخاب موقعیت مکانی برای اجاره ملک در ترکیه بسیار حائز اهمیت باشد.

خرید ملک در ترکیه
خرید ملک در ترکیه

نتیجه گیری:
اجاره روزانه و کوتاه مدت ملک در ترکیه می تواند یک انتخاب مناسب برای کسانی باشد که خواستار اقامت کوتاه مدت در ترکیه به منظور آشنایی بیشتر با فرهنگ آنها یا حتی کسب اطلاعات موقت از این کشور در خصوص تصمیم گیری برای خرید املاک باشد و یا مناسب کسانی که به قصد سفر و کاملا توریستی میخواهند خانه یا سوییتی را اجاره کنند.
بطور کلی اجاره کردن خانه در ترکیه نیازمند دیدن ملک و بستن قرار داد در بازه زمانی معینی میباشد، پس اگر شما قصد بستن قرارداد اجاره ای را دارید باید بزرگی خانه،موقعیت مکانی خانه را در نظر بگیرید.
در خصوص اجاره های کوتاه مدت ترکیه در سال های اخیر و بخاطر شرایط اضطراری موجود تصمیم به ایجاد قوانینی سر سختانه برای جلوگیری از آشوب و قانون شکنی در کشورش کرده است. با این حال مشاورین املاک آسمان با داشتن سابقه ای پررنگ و موفق در خصوص اجاره املاک روزانه و کوتاه مدت در ترکیه می توانند شما را بطور کامل یاری کنند برای اطلاعات بیشتر و برخوردار شدن از مشاوره های انها به سایت turkeyasuman.com مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه