وبلاگ

بیمه سلامت جهت اخذ اقامت توریستی ترکیه

بیمه سلامت جهت اخذ اقامت توریستی ترکیه

در کشور ترکیه برای انواع اقامت شما در مرحله اول نیاز به بیمه سلامت دارید. بر اساس قانون کشور ترکیه دولت موظف است تمام شهروندان این کشور را بیمه کند تا بتواند از خدمات  درمانی به صورت رایگان استفاده کنند، همچنین اتباع خارجی که قصد دریافت اقامت را دارند حتما باید خود را بیمه کنند تا از این خدمات بهره مند شوند.

این بیمه به دو شکل امکان پذیر است:

1- بیمه دولتی توسط شرکت های خصوصی

این بیمه در دو حالت امکان پذیراست که شما سرمایه گذار باشید و یا یک شرکت را به ثبت برسانید و یا با اجازه کار از دولت ترکیه در یک شرکت خصوصی مشغول به کار باشید که در این صورت بیمه دولتی به شما تعلق می گیرد.

2- بیمه خصوصی توسط شرکت های خصوصی

این بیمه یکی از رایج ترین بیمه هاست و به افرادی تعلق می گیرد که به نوعی اقدام به دریافت اقامت ترکیه کنند البته به جز اقامت از طریق کار و سرمایه گذاری که بسیاری از ایرانیان مهاجر از این روش برای بیمه کردن خود استفاده می کنند.

بیمه دانشجویی ترکیه

یکی دیگر از راه های اخذ اقامت ترکیه ادامه تحصیل در دانشگاه های ترکیه و دریافت ویزای تحصیلی در این کشور است که برای دریافت آن باید در آزمون ورودی دانشگاه و شرایط آن قبول شوید.
پس از اقامت، نیازمند دریافت بیمه هستید که یکی از انواع بیمه درمانی در ترکیه بیمه دانشجویی است.
در این روش دانشجوها باید ظرف سه ماه از تاریخ پذیرش آن ها در دانشگاه،باید به سازمان ها و مراکز تامین اجتماعی محل تحصیل مراجعه و اقدام به دریافت بیمه کنند.
هزینه بیمه دانشجویی به این صورت است که برابر یک سوم حقوق ۳۰ روز متوالی در این کشور با این روش خود را بیمه کنید و از خدمات درمانی این کشور بهره مند شوید و هم چنین با داشتن این بیمه میتوانید اقامت موقت خود ا دریافت کنید.
بد نیست بدانید که برخی از دانشگاه های ترکیه خود دارای خدمات درمانی مناسبی است که به صورت رایگان در اختیار دانشجویان میگذارد .
برای مثال اغلب دانشگاه های دولتی با هزینه حدودا 600 لیر سالانه دانشجو های خود را بیمه می کنند.اما چیزی که بسیار اهمیت دارد و اکثر دانشجویان تازه وارد از آن بی خبرند این است که تمامی دانشجویان خارجی در طول سه ماه اول دانشجویی حق استفاده از بیمه ی دولتی کشور ترکیه (SGK) را دارند و این بیمه مزایای زیادی برای دانشجویان از لحاظ هزینه و دریافت خدمات درمانی دارد.

بیمه درمانی در ترکیه خدمات زیر را شامل میشود:

1-درمان سرپایی

2-هزینه های بستری شدن در بیمارستان

3-هزینه های پیوند اعضا

4-رادیولوژی و تصویر برداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه