وبلاگ

افتتاح حساب بانکی شرکتی در ترکیه

افتتاح حساب بانکی شرکتی در ترکیه

افتتاح حساب بانکی شرکتی در ترکیه می تواند نیروی محرکه ایده آلی برای انجام امور تجاری در خارج از ایران باشد. ایرانیان با باز نمودن حساب در یکی از بانک های ترکیه به راحتی می توانند ارتباطات مالی خود را با سراسر دنیا انجام دهند.

رفع مشکل ارتباط مالی ایرانیان با سراسر دنیا
همان طور که می دانید بنا به دلایل سیاسی، سیستم بانکداری ایران به راحتی نمی تواند با سایر کشورهای جهان ارتباط موثری برقرار کند و در بسیاری از موارد شهروندان ایرانی از خدمات بین المللی محروم هستند. و از آنجایی که برای معاملات، پرداخت شهریه دانشگاه، خرید آنلاین و یا هزینه سفر در خارج از کشور نمی توانند از کارت های اعتباری و یا خدمات بین المللی استفاده کنند، مجبوراند که با خود پول نقد حمل کنند که این کار نیز خطرات خاص خود را دارد و یا این که باید به صرافی ها با درصد کارمزد بالا مراجعه کنند. بدین ترتیب، داشتن یک حساب بین المللی برای ایرانیان سخت و گاه عملا غیر ممکن است و از آنجایی که برخی از آن ها نیاز به روابط مالی با خارج از کشور دارند، با افتتاح حساب بانکی شرکتی در ترکیه می توانند بسیاری از مشکلات خود را در این زمینه رفع نمایند.

ترکیه به عنوان یکی از بهترین کشورهایی است که می تواند شرایط دریافت کد سوئیفت، ویزا کارت، مستر کارت و کد ای بان (iban) را برای ایرانیان فراهم آورد. و به دلیل قوانین نه چندان سختیگرانه، افتتاح حساب در بانک های ترکیه می تواند نقطه ای برای شروع تجارت باشد. با متصل شدن به این نوع از حساب ها می توان کارت اعتباری برای تراکنش های آنلاین و یا سایر موارد مالی دریافت نمود.
اقدامات لازم برای افتتاح حساب بانکی شرکتی در ترکیه
افراد در ترکیه می توانند به دو صورت نسبت به افتتاح حساب اقدام کنند، یکی به صورت حقیقی و یکی نیز به صورت حقوقی و یا شرکتی. در حساب شرکتی، فقط مدیر شرکت که حق امضاء را دارد می تواند حساب باز کند. پس ایرانیان عزیزی که قصد افتتاح حساب شرکتی دارند بایستی مطابق با یکسری شرایط و قوانین شرکتی را با اسناد معتبر و قانونی در ترکیه ثبت نمایند تا اجازه افتتاح حساب به آن ها داده شود. این نوع از حساب ها تمام خصوصیات یک حساب شرکتی اعم از تعیین سقف برداشت، تعریف چند امضاء بودن حساب و … را خواهد داشت.
افتتاح حساب بانکی شرکتی در ترکیه
قدم اول برای باز نمودن حساب شرکتی، دریافت کد مالیاتی می باشد. برای این امر لازم است که ترجمه اسناد و مدارک شرکت را در اختیار اداره مالیات این کشور قرار داد تا با بررسی اسناد، کد مالیاتی به شخص داده شود. نکته ای که در اینجا شاید برای بسیاری از ایرانیان مهم تلقی شود این است که برای دریافت این کد لازم نیست که حتما دفتر کار یا یک نمایندگی در ترکیه داشته باشند بلکه آدرسی برای دریافت ابلاغیه ها کافی است. در قدم دوم باید بعد از دریافت کد مالیاتی به بانک مد نظر خود مراجعه نموده، که در این مرحله اسناد ترجمه شده، اساسنامه شرکت، مدارک تاسیس و ثبت شرکت، مدارک عضویت در اتاق بازرگانی و … مورد نیاز است.
روش های افتتاح حساب بانکی شرکتی در ترکیه
افرادی که خواهان افتتاح حساب بانکی شرکتی در ترکیه هستند بنا به موقعیت خود می توانند روش های زیر را برای این مهم انتخاب کنند.
افتتاح حساب بانکی شرکتی در ترکیه
1- افتتاح حساب شرکتی بدون داشتن اقامت:
این روش برای آن دسته از ایرانیانی که مقیم ترکیه نیستند بهترین و راحت ترین روش افتتاح حساب شرکتی می باشد. در این روش، کافیست به شعبه هایی که از جانب بانک زراعت تعریف شده اند مراجعه کنند، چرا که در ترکیه فقط بانک زراعت اقدام به افتتاح حساب برای افراد غیر مقیم می کند. مدارکی که برای افتتاح حساب در بانک زراعت نیاز است کد مالیاتی، آدرس سکونت معتبر، سیمکارت ترکیه ای، پاسپورت و سایر مدارک هویتی می باشد. کارت افتتاح حساب در همان لحظه برای درخواست کننده صادر می شود.
کارت های ارائه شده توسط بانک زراعت از بهترین و معتبرترین کارت های اعتباری در ترکیه هستند که می توان به صورت آنلاین در سر تا سر دنیا خرید کرد و یا وجه نقد از خودپرداز برداشت نمود. همچنین افراد می توانند بدون کارت و تنها با در اختیار داشتن موبایل امور واریز و برداشت از حساب خود را به صورت لحظه ای انجام دهند.
2- افتتاح حساب شرکتی با داشتن اقامت:
بانک هایی نیز در ترکیه وجود دارند که کمی سختگیرانه تر از بانک زراعت عمل می کنند همانند بانک ایش و واکیف. این بانک ها به شرطی اقدام به افتتاح حساب می کنند که فرد مقیم کشور ترکیه باشد. از جمله مدارکی که برای باز نمودن حساب در این بانک ها مورد نیاز است می توان اشاره ای به داشتن کارت اقامت (کیملیک)، کد مالیاتی، سیمکارت ترکیه ای، به نام بودن قبض آب، برق و یا گاز نمود. کارت های صادر شده در این بانک ها بعد از یک هفته به آدرس پستی درخواست کننده ارسال می گردد.
مزایای باز نمودن افتتاح حساب بانکی شرکتی در ترکیه
 با باز نمودن حساب، یقینا ایرانیان به راحتی می توانند با سایر شرکت ها، تاجران، بازرگانان و … روابط آزادانه تجاری داشته باشند و از خدماتی که حساب های بین المللی ارائه می دهد نهایت بهره را ببرند.
 دریافت کردیت کارت به منظور خرید قسطی خودرو و یا ملک از شرکت های بین المللی
 دریافت مستر و ویزا کارت به صورت فیزیکی، که با استفاده از آن ها می توان در سر تا سر دنیا پول واریز و یا برداشت نمود. اعتبار این کارت ها 8 ساله هست و تا 8 سال نیازی نیست برای تمدید آن به بانک مراجعه کرد.
 خرید آنلاین از سایت های خارجی و ترکیه ای با استفاده از کارت اعتباری
 قابلیت سپرده نمودن پول به منظور دریافت سود
 مراوده بی واسطه با یک بانک خارجی با امنیت بالا
کلام آخر
برای آگاهی بیشتر در زمینه چگونگی و نحوه افتتاح حساب بانکی شرکتی در ترکیه می توانید با گروه مشاورین آسمان در ارتباط باشید. این گروه با بیش از چندین سال سابقه و برخورداری از کادر مجرب و متخصص بی تردید می توانند شما را به بهترین شکل ممکن برای باز نمودن حساب راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه