وبلاگ

هزینه مهاجرت به ترکیه

هزینه مهاجرت به ترکیه

[av_image src=’https://turkeyasuman.com/wp-content/uploads/2020/08/2.jpg’ attachment=’3861′ attachment_size=’full’ copyright=” caption=” styling=” align=’center’ font_size=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ hover=” appearance=” link=” target=” id=” custom_class=” av_element_hidden_in_editor=’0′ av_uid=’av-kdjxhrku’ admin_preview_bg=”][/av_image]

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-kdjwyvb1′ admin_preview_bg=”]
مهاجرت به ترکیه از بحث های داغ این روزها، بلکه سال های اخیر برای هموطنان عزیزمان شده است. همان طور که می دانید چند سالیست ترکیه توانسته به رشد اقتصادی خوبی دست پیدا کند. همچنین این کشور با فراهم آوردن شرایطی ایده آل برای اتباع سایر کشورها، سعی دارد به نوعی رتبه اقتصادی خود را نیز ارتقا دهد. از این رو تمایل و انگیزه افراد را برای گرفتن اقامت نیز به تبع این شرایط بیشتر نموده است. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که قصد زندگی کردن در ترکیه را دارید قبل از هر چیزی بهتر است با هزینه مهاجرت به ترکیه و شرایط زندگی کردن در این کشور بیشتر آشنا شوید سپس در این راه گام بردارید.

در همین راستا با انتشار این پست، ما هم سعی نموده ایم که تمرکز خود را بر روی هزینه های که صرف گرفتن اقامت در ترکیه می شود بگذاریم تا افراد قبل از اقدام با دیدی بازتر بتوانند تصمیم خود را برای زندگی کردن در این کشور بگیرند؛ پس تا پایان با ما باشید:
شرایط عمومی زندگی کردن در ترکیه
قبل از این که وارد بحث هزینه مهاجرت به ترکیه شویم بهتر است بیشتر با این کشور و شرایط عمومی آن آشنا شویم. ترکیه کشوری اوراسیایی است یعنی بخشی از آن در اروپا و بخشی در آسیا واقع شده که در شرق نیز با کشورمان هم مرز است. ترکیه سرزمینی پرباران و کوهستانی می باشد که حدود 84 میلیون نفر را در دل خود جای داده است. پول رسمی این کشور لیر و زبان آن ها نیز ترکی استانبولی است. این کشور 81 استان دارد که شهرهای آنتالیا، ازمیر، آنکارا و استانبول مهمترین شهرهای این کشور محسوب می شوند.
[/av_textblock]

[av_image src=’https://turkeyasuman.com/wp-content/uploads/2020/08/3-300×210.jpg’ attachment=’3859′ attachment_size=’medium’ copyright=” caption=” styling=’circle’ align=’center’ font_size=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ hover=” appearance=” link=” target=” id=” custom_class=” av_element_hidden_in_editor=’0′ av_uid=’av-kdjx1m3s’ admin_preview_bg=”][/av_image]

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-kdjwyvb1′ admin_preview_bg=”]
امروزه ترکیه بنا به دلایل مختلف از جمله شکوفایی اقتصادی و فراهم نمودن شرایط فوق العاده برای اتباع، به یکی از کشورهای مهاجر پذیر تبدیل شده است که سالانه پذیرای مهاجران بی شماری از سراسر دنیا از جمله ایران می باشد. هزینه اقامت در ترکیه به منظور تحصیل، فعالیت های تجاری و … به گونه ای است که معمولا مهاجران قابلیت پرداخت آن را دارند.
راه های مهاجرت به ترکیه و گرفتن اقامت
از آنجایی که ترکیه یکی از کشور های محبوب و مهاجر پذیر در سطح جهان به حساب می آید، دولت نیز از این فرصت به منظور بالا بردن سطح اقتصادی و ورود ارز به داخل کشور سعی دارد که نهایت بهره و استفاده را ببرد. از این رو، راه های مختلفی را پیش روی اتباع سایر کشور ها گذاشته تا آن ها بتوانند با توجه به شرایط، انواع ویزای ترکیه را دریافت و به آنجا سفر کنند؛ اما بهترین راه مهاجرت به ترکیه کدام است؟ هزینه اقامت در ترکیه چگونه است؟ اقامت از طریق کار، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد، تحصیل، تاسیس شرکت و کارآفرینی از بهترین راه های مهاجرت به این کشور است. اشخاص با توجه به شرایط خانوادگی، تحصیلی، شغلی، اقتصادی و … می توانند هر کدام از این راه ها را نتخاب نمایند؛ که البته از نظر هزینه و همچنین شرایط اخذ اقامت، این راه ها دارای تفاوت هایی می باشند که در زیر به شرح آن ها می پردازیم:

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری
متقاضیان برای این که بتوانند اقامت کشور ترکیه را بگیرند می توانند با سرمایه گذاری در این کشور به این مهم دست یابند. سرمایه گذاری به طرق مختلفی انجام می گیرد:
1- سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ترکیه
2- سرمایه گذاری از طریق تاسیس شرکت و کارآفرینی
3- سرمایه گذاری از طریق سپرده بانکی، خرید سهام، خرید اوراق قرضه دولتی و …
که هزینه مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری برای هر کدام از موارد بالا متغیر است. به عنوان مثال، فردی که قصد گرفتن اقامت از طریق خرید ملک را دارد بایستی هزینه ای بالغ بر 250 هزار دلار آمریکایی را صرف نماید تا بتواند اقامت این کشور را با پیروی از یکسری قوانین بگیرد. این در حالی است که فرد مهاجر اگر بخواهد سرمایه گذاری را از طریق سپرده بانکی انتخاب نماید برای این مرحله لازم است که مطابق با قوانین ترکیه حداقل مبلغ 500 هزار دلار آمریکایی را سپرده نماید.
این روش برای مهاجرانی که به ترکیه از دریچه یک مقصد تجاری و اقتصادی نگاه می کنند و سرمایه لازم را دارند می تواند گزینه ای ایده آل باشد.


[/av_textblock]

[av_image src=’https://turkeyasuman.com/wp-content/uploads/2020/08/1-241×300.jpg’ attachment=’3860′ attachment_size=’medium’ copyright=” caption=” styling=” align=’center’ font_size=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ hover=” appearance=” link=” target=” id=” custom_class=” av_element_hidden_in_editor=’0′ av_uid=’av-kdjx1m3s’ admin_preview_bg=”][/av_image]

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-kdjwyvb1′ admin_preview_bg=”]
مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل
یکی از روش های محبوب و پر طرفدار برای مهاجران، دریافت ویزای تحصیلی می باشد. افرادی که قصد گرفتن اقامت در ترکیه از این روش را دارند بایستی با شرایط و قوانین مربوطه نیز آگاهی کامل داشته باشند. از جمله این شرایط می توان اشاره ای به موارد زیر نمود:

• کسب نمره قبولی در آزمون تومر (مخصوص ثبت‌نام در دانشگاههای دولتی)
• برخورداری از مدرک تحصیلی
• اخذ پذیرش از دانشگاه یا موسسه آموزشی مد نظر
• ارائه فرم های پر شده پذیرش
دانشگاه های ترکیه به دو سطح دولتی و خصوصی تقسیم می شوند که هزینه مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل با توجه به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی انتخابی متغیر است. تحصیل در دانشگاه های دولتی برای اتباع خارجی میانگین 5000 تا 10000 لیر و دانشگاه های خصوصی 30000 تا 70000 لیر هزینه خواهد داشت. که مهاجران بنا به بودجه و تمکن مالی که دارند می توانند دانشگاه مد نظر خود را انتخاب نمایند.

مهاجرت به ترکیه از طریق ویزای توریستی
یکی دیگر از روش های اقامت در ترکیه، گرفتن ویزای توریستی است. این کشور توانسته امکانات رفاهی و خدماتی مطلوبی را به مهاجران خود ارائه دهد؛ و در یک کلام از نظر پتانسیل گردشگری بسیار قوی می باشد. از این رو برای ایرانیان سفر به این کشور و گرفتن اقامت بسیار جذاب و دلنشین است.

اتباع کشورمان می توانند در هر دوره شش ماهه به مدت نود روز یا سه ماه بدون صرف هزینه ای به عنوان توریست در این کشور اقامت داشته باشند و در صورت تقاضا برای حضور بیشتر در کشور ترکیه امکان در خواست ویزای توریستی برای مدت 6 تا 12 ماه نیز وجود دارد، که البته هزینه حدودی برای هر نفر حدود 1000 لیر در بر خواهد داشت.

گروه مشاوران آسمان با دارا بودن کادر متخصص و مجرب اماده هر گونه مشاوره و خدمات در این موضوع میباشد.

[/av_textblock]

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه