وبلاگ

هزینه اقامت ترکیه برای ایرانیان

هزینه اقامت ترکیه برای ایرانیان

به جرات می توان گفت یکی از مهمترین سوالات افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند بحث هزینه و مخارج سکونت در این کشور می باشد. بخش اصلی مهاجرت را هزینه اقامت تشکیل می دهد. به بیانی دیگر این هزینه است که تعیین می کند یک اتباع خارجی چه مدت می تواند در این کشور زندگی کند و یا این که چقدر باید هزینه کند تا مدت زمان بیشتری بتواند اقامت بگیرد. که در همین زمینه داشتن اطلاعات کافی و صحیح بسیار حائز اهمیت است. از این رو تصمیم گرفتیم پست خود را به هزینه اقامت ترکیه برای ایرانیان اختصاص دهیم تا اطلاعات آن بتواند جوابگوی سوالات افرادی که می خواهند در این کشور اقامت بگیرند باشد پس لطفا تا پایان ما را همراهی بفرمایید:

هزینه اقامت ترکیه برای ایرانیان چقدر است؟
ترکیه که در همسایگی کشورمان قرار دارد به دلیل تشابه فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و همچنین فراهم نمودن امکانات رفاهی، زمینه های کسب و کار، جذابیت های گردشگری و … توانسته برای بسیاری از ایرانیان به عنوان یک مقصد محبوب به منظور مهاجرت و زندگی کردن مطرح شود. ترکیه در مقایسه با سایر کشور های اروپایی بنا به دلایلی هزینه مهاجرت پایین تری دارد و مقرون به صرفه تر می باشد، از این رو سالانه شاهد سیر صعودی مهاجرت از کشورمان به ترکیه هستیم.

اما هزینه اقامت ترکیه برای ایرانیان با توجه به نوع اقامت (موقت یا دائمی) متفاوت است. و این کاملا بستگی به نظر فرد درخواست کننده دارد که در ادامه با انواع اقامت و هزینه هایی که بایستی صرف شود بیشتر آشنا می شویم.
راه های گرفتن اقامت در ترکیه
افراد برای این که بتوانند در ترکیه اقامت کنند چه به صورت دائمی و یا چه به موقت چندین راه پیش روی دارند که عبارت اند از :

1- اقامت توریستی
2- اقامت دانشجویی
3- اقامت از طریق خرید ملک
و…
که هزینه اقامت ترکیه در هر کدام از این روش ها متفاوت می باشد.

25

هزینه اقامت توریستی در ترکیه
اتباع ایرانی می توانند در ترکیه به مدت 90 روز (سه ماه) بدون گرفتن ویزا در این کشور اقامت کنند از این رو این نوع اقامت هزینه چندانی ندارد. اما اگر افراد خواهان این هستند که بیش از 90 روز در این کشور بمانند بایستی مجوز های لازم را بگیرند. که برای این امر می توانند درخواست مجوز اقامت توریستی بدهند.

در اقامت توریستی افراد می توانند ویزای 6 ماهه و یا یکساله بگیرند. در ویزای 6 ماهه توریستی، در واقع افراد بایستی قبل از این که ویزای سه ماهه آن ها به پایان برسد درخواست خود را ارائه دهند تا مجوز های لازم برای آن ها صادر گردد. و از آنجایی که این درخواست به مدت 2 هفته طول می کشد لازم است قبل از پایان یافتن دوره 3 ماهه اقدام کنند تا مشکلی در این کشور برای آن ها به وجود نیاید. بنابراین افراد در ویزای 6 ماهه، علاوه بر 3 ماهی که بدون ویزا در ترکیه به سر بردند می توانند به مدت 60 روز دیگر در این کشور به عنوان توریست بمانند. با ویزای توریستی 6 ماهه اتباع نمی توانند از مزایایی همچون تحصیل و یا پرداختن به کسب و کار بهره ببرند.
و اما اقامت توریستی دیگری که در این کشور وجود دارد، اقامت یکساله است. که برای بسیاری از ایرانیان روشی محبوب به حساب می آید چرا که شرایط سخت و پیچیده ای ندارد و آن ها به راحتی می توانند به مدت یک سال در این کشور زندگی کنند. از مهمترین هزینه اقامت ترکیه در این روش اجاره ملک می باشد. افراد با اجاره ملک در این کشور می توانند مجوز سکونت ترکیه را به مدت یکسال بگیرند. افراد در این حالت می توانند برای کار و یا تحصیل نیز درخواست دهند که در صورت موافقت می توانند فعالیت های خود را آغاز کنند. این اقامت قابل تمدید است و قبل از این که اعتبار آن پایان یابد بایستی نسبت به تمدید آن اقدام کنند.

26

اما مهترین هزینه هایی که متقاضی در این حالت بایستی به طور متوسط پرداخت نماید می توان اشاره ای به موارد زیر نمود:
• هزینه اجاره خانه به مبلغ 500 تا 3000 لیر.
• هزینه ثبت اجاره که به دفتر خانه های رسمی پرداخته می شود بین 60 تا 10 لیر.
• هزینه ترجمه پاسپورت برای هر نفر به مبلغ 50 لیر
• پرداخت هزینه به اداره مالیات ترکیه به مبلغ 110 لیر به همراه 80 دلار
• پرداخت هزینه تاییدیه نوتر به مبلغ 120 لیر
• هزینه درمان سلامت که بر اساس سن متقاضی از 150 لیر شروع می شود.
• و…
هزینه اقامت دانشجویی
افراد بسیاری خواهان رفتن به ترکیه به منظور اخذ مدرک از دانشگاه های این کشور هستند که این روش یکی از پرطرفدار ترین راه های اخذ سکونت در ترکیه نیز می باشد. اما این روش نیز دارای شروطی است از جمله این که اگر خواهان تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه باشید قبل از ورود بایستی افراد بتوانند مدرک زبان ترکی استانبولی یا همان تومر را با نمره قبولی بالا بگیرند. سپس می توانند اقدامات لازم را انجام دهند. که هزینه این مدرک بین 600 الی 800 لیر می باشد. بعد از قبولی در این آزمون می توانند در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند که هزینه تحصیل با توجه به نوع دانشگاه نیز متفاوت است. در این بین کمترین هزینه تحصیل مربوط به دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی هزینه ای بین 10000 تا 50000 لیر خواهند داشت. این نوع اقامت همچون اقامت توریستی یکساله است که بایستی هر ساله آن را تمدید نمود.
10

هزینه اقامت با خرید ملک در ترکیه
سکونت در ترکیه با خرید ملک، یکی دیگر از روش های اخذ اقامت در این کشور می باشد و برای آن دسته از افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند تا به نوعی فعالیت اقتصادی خود را رونق ببخشند روشی بسیار محبوب به حساب می آید.
شما با هر مبلغی می توانید برای دریافت اقامت در کشور ترکیه اقدام به خرید خانه نمایید اما باید به این نکته توجه داشته باشید که در صورت خرید ملک با مبلغ کمتر از 250 هزار دلار از همان ابتدا به شما اقدامت دائم داده نمی شود و پروسه ای بین 5 تا 8 سال خواهد داشت، اما در صورتی که شما علاقمند به دریافت شهروندی و اقامت دائم کشور ترکیه باشید میتوانید با خرید ملک به ارزشی بیش از 250 دلار آمریکا در مدت کوتاه 3 تا 6 ماهه به هدف خود برسید و به این نکته هم توجه داشته باشید که ملک خریداری شده به مدت 3 سال باید به نام شما باقی بماند.
مباحث حقوقی و قانونی مرتبط با اخذ انواع اقامت در کشور ترکیه دارای نکات ظریف پنهانی است که شاید در چند جمله و مقاله اطلاعات لازم را به شما نرساند، از این رو بهره گیری از مشاورین متخصص می تواند مسیر شما را در رسیدن به هدف هموارتر نماید، گروه مشاورین آسمان با بهره گیری از نیروهای متخصص و وکلای مجرب ترک می تواند در این زمینه راهگشای شما باشند.

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه