وبلاگ

نکات مهم در مورد شرایط تحصیل در دانشگاه های ترکیه

نکات مهم در مورد شرایط تحصیل در دانشگاه های ترکیه

کشور ترکیه با داشتن دانشگاه های معتبر در سطح جهان و امکانات رفاهی و آموزشی مناسب و همچنین به دلیل هزینه های مقرون به صرفه نسبت به سایر کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل همواره مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است . دانشگاه های دولتی کشور ترکیه اعتبار علمی بالایی در مجامع بین المللی دارند به صورتی که مدرک علمی این دانشگاه ها در تمام کشورهای دنیا معتبر است. شرایط تحصیل در ترکیه در مقاطع گوناگون متفاوت است و تحصیل در مقطع کارشناسی یا تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا هر یک دارای شرایط خاص خود می باشد که در ادامه این مقاله به این تفاوت ها و همچنین نکات مهم در مورد شرایط تحصیل در دانشگاه های ترکیه خواهیم پرداخت.
نکات مهم در مورد شرایط تحصیل در دانشگاه های ترکیه در مقطع کارشناسی
از جمله نکات مهم در مورد شرایط تحصیل در دانشگاه های ترکیه در مقطع کارشناسی می توان به اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی از دانشگاه‌های ترکیه، دارا بودن مدرک دیپلم و قبولی در آزمون ورودی دانشگاه یا آزمون YOS (داشتن مدرک این آزمون برای ورود به بسیاری از داشنگاه های غیر دولتی نیاز نیست) اشاره کرد. کسب معدل بالا در دوره دبیرستان و اخذ رتبه خوب در آزمون ورودی دانشگاه‌های ایران می‌تواند امتیاز مثبتی برای ورود به دانشگاه های ترکیه در مقطع کارشناسی و ادامه تحصیل در کشور ترکیه باشد. تحصیل در مقطع لیسانس در ترکیه حدود 4 سال به طول می انجامد و عموما به زبان ترکی می باشد اما برای دانشجویانی که به زبان ترکی تسلط ندارند آموزش زبان ترکی گذاشته می شود. افراد می توانند در رشته های مختلف به شرط قبولی در آزمون های ورودی که از طرف این دولت برگزار می شود تحصیل نمایند. تحصیل در رشته های پزشکی در ترکیه حدود 6 سال به طول می انجامد(دانشجویان پزشکی پس از اتمام تحصیل به راحتی می توانند جذب بیمارستان های خصوص شوند). همچنین به این نکته نیز باید اشاره کرد که برخی از دانشگاه‌ها علاوه بر مدرک YOS، مدرک زبان TOMER (دیپلم زبان ترکی)، GRE یا تافل را نیز در لیست مدارک مورد نیاز خود جهت پذیرش دانشجویان قرار می‌دهند که بسته به دانشگاه انتخابی شما این موارد متفاوت است.
رشته های پرطرفدار در مقطع کارشناسی در کشور ترکیه
از نکات مهم در مورد شرایط تحصیل در دانشگاه های ترکیه که باید مورد توجه دانشجویان قرار گیرد، انتخاب رشته تحصیلی می باشد رشته‌های تحصیلی زیادی در دانشگاه‌های ترکیه در مقطع کارشناسی وجود دارند که پرطرفدارترین آن‌ها در این مقطع، روانشناسی، مهمانداری و گردشگری، مدیریت کسب‌وکار، بانکداری و امور مالی، مهندسی، فناوری اطلاعات و تجارت بین‌الملل می باشد. رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و مهندسی نیز همواره مورد توجه دانشجویان متقاضی می باشند.

نکات مهم در مورد شرایط تحصیل در دانشگاه های ترکیه
نکات مهم در مورد شرایط تحصیل در دانشگاه های ترکیه

گروه آسمان افتخار دارد شما را در دریافت پذیرش دانشگاه های دولتی و خصوصی در مقطع کارشناسی یاری نماید.
نکات مهم در مورد شرایط تحصیل در دانشگاه های ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری
دریافت پذیرش از دانشگاه‌های ترکیه برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی و دکترا نسبت به دریافت پذیرش در دوره کارشناسی، کمی متفاوت تر است. برای تحصیل در ترکیه در مقطع فوق لیسانس بر خلاف مقطع لیسانس آزمون ورودی کلی وجود ندارد و پذیرش در این مقاطع بر عهده خود دانشگاه می‌باشد و متقاضیان با ارسال مدارک و رزومه تحصیلی خود می‌توانند نسبت به پذیرش در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا در ترکیه اقدام نمایند. با توجه به تام‌الاختیار بودن دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، تنها داشتن مدارک کارشناسی یا کارشناسی ارشد برای ورود به مقاطع بالاتر کافی نیست. بلکه داشتن مدرک ALES در کنار مدرک زبان تافل یکی از مهم‌ترین مدارک موردنیاز برای ورود به دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا در ترکیه است. بدیهی است که هرچه نمره بالاتری در این آزمون‌ها کسب کنید به همان میزان شانس موفقیت بیشتری برای پذیرش و ادامه تحصیل در ترکیه خواهید داشت. همچنین برای پذیرش در مقطع دکترا لازم است که دانشجویان دارای مدرک زبان انگلیسی تافل 100 به بالا و نمرات و معدل مناسب و دارای مقالات ISI باشند. هم چنین مهم ترین نکته این است که دانشجویان یک نامه تأییدیه از یک استاد راهنما در دست داشته باشند تا بتوانند فرآیند پذیرش در دانشگاه های ترکیه را راحت تر کسب کنند.
رشته های پرطرفدار در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در کشور ترکیه
رشته‌های تحصیلی زیادی در دانشگاه‌های ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری وجود دراند که شما می توانید بر اساس علاقه مندی خود در آن ها تحصیل کنید اما رشته‌های پر تقاضا در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا شامل کسب‌وکار و مدیریت، مهندسی( شاخه های مختلف: الکترونیک، مکانیک، عمران، صنایع و.. ) تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکار، علوم کامپیوتری و محاسبات، مدیریت بین‌المللی، روابط بین‌الملل، حقوق، معماری و طراحی داخلی می باشند.
گروه آسمان افتخار دارد شما را در دریافت پذیرش دانشگاه های دولتی و خصوصی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری یاری نماید.
تحصیل رایگان در ترکیه
از دیگر نکات مهم در مورد شرایط تحصیل در دانشگاه های ترکیه می توان به بورسیه و فاند های تحصیلی موجود در این کشور اشاره نمود، در کشور ترکیه بورسیه و فاند های تحصیلی زیادی برای متقاضیان وجود دارد که برای دریافت آن‌ها داشتن سابقه تحصیلی درخشان الزامی است. برای تحصیل در ترکیه با اخذ بورسیه تحصیلی همانند سایر کشورها باید دانشجویان دارای شرایط و رزومه علمی خیلی خوبی باشند. از جمله اینکه رزومه قوی، داشتن نمرات بالا، معدل خیلی خوب در مقاطع تحصیلی قبلی، مدرک تحصیلی از دانشگاه های معتبر، داشتن مدرک زبان تافل، داشتن مقالات ISI و استاد راهنمایی که دانشجو را به عنوان یک دانشجوی ممتاز قبول کرده باشد. در این صورت دانشگاه های مختلف در این کشور می توانند بورسیه های مختلفی را به دانشجویان اعطا نمایند. برخی از بورسیه ها ممکن است تمام هزینه های تحصیل دانشجو در ترکیه را پوشش دهند و برخی از بورسیه ها نیز ممکن است بخشی از هزینه های تحصیلی دانشجویان را تامین نمایند. نکته حائز اهمیت در این خصوص این است که بورسیه تحصیلی معمولا در مقطع دکترا راحت تر به دانشجویان اعطا می شود. در مقطع فوق لیسانس نیز در برخی موارد و با شرایط خاصی ممکن است به دانشجو بورسیه تعلق گیرد.
نتیجه گیری نکات مهم در مورد شرایط تحصیل در دانشگاه های ترکیه
کشور ترکیه دارای سیستم آموزشی مناسبی است که در تمامی مقاطع تحصیلی می توان در دانشگاه های مختلف آن تحصیل نمود همچنین دانشگاه های این کشور بسیار معتبر هستند و معمولا با دانشگاه های معتبر جهانی در ارتباط هستند که تحصیل در این دانشگاه ها می تواند پلی به آینده ای روشن برای همه دانشجویان باشد همچنین ایرانیان برای ورود به این کشور نیاز به ویزا ندارند و به دلیل عدم نیاز به ویزا، خانواده‌های دانشجویان ایرانی به‌راحتی می‌توانند به این کشور سفر کرده و فرزند خود را ببینند به علاوه هزینه پایین تر زندگی در ترکیه نسبت به کشور‌های اروپایی سبب شده که دانشجویان زیادی تحصیل در این کشور زیبا را انتخاب نمایند. اگر قصد تحصیل در کشور ترکیه را دارید و می خواهید از نکات مهم در مورد شرایط تحصیل در دانشگاه های ترکیه آگاهی بیشتری کسب نمایید همین امروز با مشاورین ما در گروه آسمان تماس بگیرید تا از بهترین گزینه ها در ارتباط با رشته ها و دانشگاه های موجود در ترکیه بهرمند گردید.

٪ نظر

  1. با تشکر از گروه آسمان . ایا دانشگاه های ترکیه نسبت به سایر کشور های همسایه برتری خاصی داره ؟

    • لطفا جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با دانشگاه های ترکیه با شماره های ذیل تماس حاصل نمایید.
      تلفن ثابت:
      0090-0216-5650565
      تلفن مدیریت و مشاوره حقوقی :
      0090-552-5651565
      تلفن های مشاورین فارسی زبان:
      0090-552-5653565
      0090-552-5654565

    • لطفا جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با رشته های پر طرفدار مقطع کارشناسی در ترکیه با شماره های ذیل تماس حاصل نمایید.
      تلفن ثابت:
      0090-0216-5650565
      تلفن مدیریت و مشاوره حقوقی :
      0090-552-5651565
      تلفن های مشاورین فارسی زبان:
      0090-552-5653565
      0090-552-5654565

  2. چه مدارکی برای ورود به دوره های دکترا و کارشناسی ارشد در ترکیه لازم است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه