وبلاگ

قسمت آسیایی استانبول فرصت های کشف نشده

قسمت آسیایی استانبول فرصت های کشف نشده

استانبول یکی از جذاب ترین شهرهای دنیاست که بخشی از آن در قاره اروپا و بخشی نیز در قاره آسیا واقع شده است. آن بخشی که در قاره اروپا می باشد به قسمت اروپایی و آن بخشی که در قاره آسیا است به قسمت آسیایی معروف می باشد. هر کدام از این بخش ها از جذابیت های گردشگری و تجاری خاصی برخوردار هستند که سالانه بسیاری از گردشگران و سرمایه گذاران خارجی به قصد تفریح و یا اهداف تجاری به سمت استانبول کشانده می شوند. در این مقاله قصد داریم که درباره قسمت آسیایی استانبول و فرصت های کشف نشده آن صحبت کنیم پس لطفا تا پایان ما را همراهی بفرمایید.
استانبول چگونه شهری است؟
استانبول هم از نظر جمعیت و هم از نظر وسعت یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه به حساب می آید. و به قدری مهم است که مرکز فرهنگی و اقتصادی این کشور نیز تلقی می گردد. همچنین این شهر بعد از قاهره به عنوان دومین شهر بزرگ خاورمیانه و اولین شهر بزرگ اروپا به حساب می آید. خاص بودن استانبول بیشتر به دلیل موقعیت جغرافیایی آن می باشد، این شهر در کنار دریای مرمره، دریای سیاه و تنگه بسفر قرار گرفته است. وجود تنگه بسفر موجب شده تا دو قاره آسیا و اروپا از یکدیگر جدا شوند و استانبول هم که در کنار تنگه بسفر قرار گرفته به دو بخش تقسیم شده که بخشی از آن در قاره آسیا و بخشی نیز در قاره اروپا واقع گردیده است.

قسمت آسیایی استانبول فرصت های کشف نشده
قسمت آسیایی استانبول فرصت های کشف نشده

استانبول دارای فرهنگ و تاریخی بسیار غنی و کهن است به گونه ای که توانست لقب پایتخت فرهنگی اروپا را در سال 2010 به خود اختصاص دهد. علاوه بر فرهنگ عمیق برخورداری از جذابیت های طبیعی و تاریخی همچون برج گالاتا، موزه باستان شناسی استانبول، کلیسای چورا، مخزن باسیلکا، کاخ دولما باحچه، مسجد سلیمانیه، کاخ توپکایی، هاگیا سوفیا، مسجد آبی، پارک اورمانیا، امیرگان پارک، دریاچه ساپانچا، کولین داغ، ساحیل پارک و … توانسته اند این شهر را بر سر زبان ها بیندازند و پذیرای گردشگران بی شماری از سرتاسر دنیا باشند.
آشنایی با فرصت های کشف نشده قسمت آسیایی استانبول
همان طور که اشاره کردیم استانبول شهری بسیار جالب است که بخشی از آن در خاک آسیا و بخشی نیز در خاک اروپا قرار دارد. که موقعیت هر کدام از این بخش ها از نظر اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و … متفاوت می باشد. بیشترین جاذبه های گردشگری اعم از تاریخی و طبیعی در قسمت اروپایی واقع شده اند اما بخش آسیایی نیز از لحاظ مکان های تاریخی، کاخ ها، موزه ها و نیز سایر جاذبه های گردشگری خالی از لطف نیست و توانسته جذابیت های بی شماری را برای علاقه مندان خود فراهم آورد.
در بخش آسیایی استانبول مکان های دیدنی بسیاری برای سیاحت و گشت و گذار وجود دارد که از آن جمله می توان اشاره ای به موارد زیر نمود:
1- منطقه اسکودار:
این منطقه از لوکس ترین و پیشرفته ترین مناطق واقع در بخش آسیایی استانبول می باشد که از غرب توسط دریا، از شرق با عمرانیه، از جنوب با کادیکوی و از شمال نیز با بیکوز احاطه شده است، همجواری این منطقه با تنگه بسفر موجب ایجاد جاذبه های طبیعی گردیده که چشم هر گردشگری را مجذوب می کند. وجود خط ساحلی طولانی امکانی را فراهم آورده تا بسیاری از مسافران و گردشگران بتوانند تفریحی لذت بخش به همراه صرف نوشیدنی و غذاهای خوشمزه را در رستوران و کافه های این منطقه تجربه نمایند.
اسکودار جاذبه های گردشگری بی شماری دارد که فرصتی ایده آل از نظر بحث اقتصادی و تجاری ایجاد نموده است تا افراد از طریق سرمایه گذاری بتوانند اندوخته مالی خود را افزایش دهند. این منطقه با سبک سنتی و کلاسیک خود توانسته مسافران زیادی را به سمت و سوی خود بکشاند. از مهمترین جاذبه های گردشگری این منطقه می توان اشاره ای به قلعه دختر، مسجد مهری ماه سلطان، کاخ بیلربی، بازار ماهی و کاخ عادله سلطان نمود.
2- منطقه کادیکوی:
این منطقه نیز در بخش آسیایی واقع شده است که با جاذبه های خارق العاده خود توانسته لحظاتی ناب و هیجان انگیز را رقم بزند. غذا خوردن در رستوران و کافه های با کیفیت یکی از فرصت های خارق العاده ای است که مسافران و گردشگران می توانند آن را تجربه کنند. در امتداد خط ساحلی، بازار و جاده بغداد این منطقه بیشترین بازدید از رستوران ها صورت می گیرد. گرچه جو و سبک این منطقه قدیمی است اما روز به روز در حال توسعه و پیشرفت می باشد. وجود مراکز خرید مدرن و بزرگ، کتابفروشی های مشهور و موسیقی خیابانی توانسته به کادیکوی رنگ و بویی جذاب و پر کشش ببخشد. این منطقه خود دارای 20 محله است که از مشهورترین آن ها می توان فنر باغچه، بستانچی و جاده بستان را نام برد.
قسمت آسیایی استانبول فرصت های کشف نشده
قسمت آسیایی استانبول فرصت های کشف نشده

3- منطقه مال تپه
این منطقه یکی دیگری از بخش های آسیایی است که فرصتی مناسب به منظور گذراندن تفریح، استراحت و زندگی کردن را برای مسافران و گردشگران فراهم نموده است. مال تپه با کادیکوی، کارتال و دریای مرمره همجوار است که رستوران، کافه، مراکز خرید و هتل های فراوانی را در خود گنجانده است. حمل و نقل در مال تپله به صورت ریلی و جاده ای صورت می گیرد. محله های مختلفی همانند اسنت کنت، چینار، یالی و گیرنه با امکانات متنوعی از جمله بیمارستان، مراکز خرید، کلینیک ها، دانشگاه، دبیرستان، مدارس ابتدایی و … توانسته فرصتی را برای اتباع سایر کشورها فراهم آورد تا بتوانند با خرید آپارتمان به راحتی در این منطقه زندگی کنند.
فرصت های کشف نشده در قسمت آسیایی استانبول
قسمت اروپایی از جذابیت های گردشگری خارق العاده ای برخوردار است و امکانات رفاهی بیشتری را نیز به خود اختصاص داده است از این رو بسیاری از گردشگران و مسافران از این بخش دیدن می کنند و این بخش همواره شلوغ تر است؛ اما با این حال قسمت آسیایی استانبول فرصت های کشف نشده بی شماری دارد که اتباع سایر کشورها با سرمایه گذاری بر روی بخش های مختلف این قسمت به خصوص از طریق خرید ملک، خرید آپارتمان و سایر مستغلات می توانند به سودی خوبی دست پیدا کنند.
گروه مشاورین آسمان

٪ نظر

  1. واقعا پیشرفت و امکاناتی که در قسمت اروپایی وجود داره به همون اندازه شامل قسمت آسیایی ترکیه شده ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه