وبلاگ

قانون جدید تابعیت ترکیه

قانون جدید تابعیت ترکیه

داشتن اطلاعات کافی و آگاهی از قانون جدید تابعیت ترکیه برای آن دسته از افرادی که قصد زندگی در این کشور را دارند الزامی است چرا که عدم آگاهی در این زمینه ممکن است منجر به مشکلات قانونی بی شماری برای مهاجران شود. فردی که به دنبال گرفتن تابعیت جمهوری ترکیه است یعنی این که می خواهد با حکومت این کشور در ارتباط باشد و در جمعیت تشکیل دهنده ترکیه عضو شود. در واقع گرفتن تابعیت منعکس کننده تمام روابط سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، مالی و … فرد با حکومت ترکیه به حساب می آید.

اما گرفتن تابعیت ار یکسری قوانین و شرایط پیروی می کند که در این مقاله قصد داریم به بررسی آن ها بپردازیم، پس تا پایان این مقاله با ما باشید. امیدواریم که اطلاعات لازم درباره اخذ اقامت ترکیه را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.
شرایط تابعیت ترکیه
این که شرایط تابعیت ترکیه چیست و چگونه می توان آن را اخذ نمود از مهمترین سوالات جستجوگران در اینترنت است که سعی نموده ایم اطلاعات لازم را با انتشار این پست با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. به جرات می توان گفت در بین مهاجرانی که وارد ترکیه می شوند بیش از 50 درصد کسانی که شرایط گرفتن تابعیت ترکیه را دارند برای اخذ شهروندی و گرفتن تابعیت این کشور اقدام می کنند. که با توجه به قانون جدید تابعیت ترکیه شمار افراد واجد این شرایط نیز روز به روز بیشتر شده است. ترکیه از طریق تولد و حق شهروندی تابعیت می دهد. بدین ترتیب، افرادی که واجد شرایط لازم باشند می توانند برای گرفتن تابعیت اقدامات لازم را انجام دهند.
قانون جدید تابعیت ترکیه 2
البته ذکر این نکته ضروری است که حتی فرد با داشتن تمام شرایط لازم برای گرفتن تابعیت و حق شهروندی، بایستی مورد تایید مقامات و مراجع ذیصلاح ترکیه قرار گیرد. از شرایط گرفتن تابعیت ترکیه، داشتن اقامت دائم است که اگر این اقامت برای مدت زمان مشخصی به خوبی سپری شود فرد می تواند به راحتی درخواست خود را برای گرفتن حق شهروندی به ادارات مربوطه ارائه دهد.
در پی سقوط ارزش لیر در سال 2018، به منظور بهبود اقتصاد و سرمایه گذاری افراد خارجی، قانون جدید تابعیت ترکیه وضع گردید تا اتباع سایر کشورها راحتر بتوانند از مزایای شهروندی در این کشور بهره ببرند. که مطابق با این قانون جدید، سپرده گذاری بانکی از سه میلیون دلار به 500 هزار دلار، میزان سرمایه ثابت از دو میلیون دلار به 500 هزار دلار، ارزش ملک خریداری شده از یک میلیون دلار به 250 هزار دلار، تاسیس شرکت مشروط به استخدام 100 شهروند ترک به 50 شهروند تغییر یافت.
راه های گرفتن اخذ تابعیت در کشور ترکیه
چند سالیست که دولت ترکیه بنا به دلایل مختلف از جمله رونق بخشیدن به فعالیت های اقتصادی، از روش های گوناگون اقدام به جذب اتباع از سایر کشورهای دنیا نموده است که با استقبال بی شماری همراه بوده و ظاهرا در این زمینه نیز توانسته موفق عمل کند.

به طور کلی قانون جدید تابعیت ترکیه به دو دسته زیر تقسیم می شود:
1- تابعیت به واسطه تولد یا به واسطه پدر و مادری: این قانون می گوید اگر از پدر و یا مادر ترکیه ای فرزندی متولد شود وی به عنوان تبعه ترک شناخته می شود. که در این ارتباط قوانین به صورت زیر جاری می شوند:
 دادن تابعیت به کودکی که یکی از والدین آن ها (پدر یا مادر ) ترک باشد.
 دادن تابعیت به کودکان زیر 18 سالی که مورد فرزند خواندگی شهروندان ترک قرار گرفته اند.
2- تابعیت به واسطه سایر قوانین: در این ارتباط می توان اشاره ای به قانون ازدواج و قانون سرمایه گذاری نمود. بر اساس قانون جدید تابعیت ترکیه، اگر فردی غیر ترک با یک شهروند ترکیه ای ازدواج کند به واسطه آن می تواند تابعیت این کشور را بگیرد مشروط بر این که سه سال از زندگی مشترک آن ها بگذرد و در این مدت در ترکیه زندگی کرده باشند.

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه