وبلاگ

در ترکیه از املاک خانه نخرید

در ترکیه از املاک خانه نخرید

در ترکیه از املاک خانه نخرید!
در سال‌های اخیر پس از تصویب قوانین جدید مهاجرتی و سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه که از سال ۲۰۱۸ آغاز شد، خرید ملک و بخصوص واحد های مسکونی در این کشور توسط ایرانیان رونق خاصی پیدا کرد، به ویژه به دلیل اوراسیایی (آسیایی و اروپایی) بودن، جذابیت‌های گردشگری و فرصت‌های اقتصادی متعددی که در شهر استانبول وجود دارد، این شهر را جزء اولین مقاصد خرید ملک در ترکیه قرار داد. اما در بیشتر اوقات جمله در ترکیه از املاک خانه نخرید توسط اطرافیان به گوش می رسد، هر چند بعضی از مواقع می توان حق را بگوینده و راوی این جمله داد اما از اساس چنین تفکری صحیح نیست!
باید ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که چرا گفته می شود در ترکیه از املاک خانه نخرید؟
خوب در ایران روش‌های مختلفی برای خرید ملک وجود دارد که علاوه بر مراجعه به دفاتر املاک محلی و حرفه‌ای، امکان مراجعه به بعضی وب سایت‌های اینترنتی وجود دارد تا ما را به صورت مستقیم به مالک و صاحب اصلی مکان مورد نظر متصل نماید. در صورت ایجاد چنین ارتباطی در بخشی از هزینه‌های ما که شامل کمیسیون دفتر املاک می‌شود، صرفه‌جویی شده و احساس کوچکی از صرفه جویی در خرید خانه در ما جوانه میزند.
شاید مهمترین دلیل برای چنین تفکری عدم اطمینان و رضایت از عملکرد دفاتر املاک باشد، مجموعه هایی که با وجود درج عنوان مشاور املاک در نام خود، از اصول و فنون مشاوره در خرید ملک اطلاعی نداشته و تنها دلالی و واسطه گری فروش ملک را انجام می‌دهند.
اما چند نکته اساسی و مهم وجود دارد، ما در کشور خود اقدام به چنین کاری می‌کنیم، به زبان مادری صحبت می‌کنیم، می خوانیم و می نویسیم، بنابراین در ایجاد ارتباط با صاحب ملک مورد نظر هیچ مشکلی نخواهیم داشت، همچنین سلسله مراتب اداری وجود دارد که با دریافت استعلامات خاصی ما می توانیم از وضعیت ملک مورد نظر خود باخبر شویم، خوب همه اینها فقط در کشور ما اتفاق می‌افتد، آیا در کشور مقصد که ما تصمیم به خرید ملک داریم هم چنین امکانی برای ما وجود دارد.
شایه بهتر باشد به جای بیان جمله در ترکیه از املاک خانه نخرید جمله دیگری را جایگزین کنیم با این عنوان که در ترکیه هوشمندانه خانه بخرید!
در کشور ترکیه هم این اتفاق مانند کشور خودمان رقم خورده است، متاسفانه خیلی از هموطنان به دلیل عدم اشتغال در حرفه مناسب به فروش املاک روی آورده اند و بدون اطلاع از اصول و فنون این حرفه اقدام به مشاوره و راهنمایی های نادرست به مشتریان خود میکنند. در این بین برخی افراد به صورت محدود به دلیل تسلط نسبی به زبان ترکی از عدم آگاهی دیگران سوء استفاده کرده و نا هنجاری هایی را در این زمینه ایجاد نموده اند.
امنیت سرمایه گذاری در ترکیه
از این رو در خیلی از محافل این جمله شنیده میشود که در ترکیه از املاک خانه نخرید که منشأ آن را در بالا برای شما شرح دادیم، پس پیشنهاد ما برای شما این جمله است که در ترکیه هوشمندانه خانه بخرید.
شما برای اینکه بتوانید با مالک ارتباط برقرار کنید و بتوانید چانه زنی های معمول را انجام دهید، شرایط فی ما بین را بررسی کنید، استعلامات مربوط به ملک مورد نظر را از مراجع ذیربط دریافت کنید، نیاز به یک مشاوره و مترجم مورد اطمنیان و معتبر دارید. از این رو با یک جستجوی ساده می توانید شرکت های مشاوره معتبری را بیابید که با استفاده از پرسنل آموزش دیده مجرب و گذشته ای قابل مشاهده و موفق خدمات مناسب را به شما اراده می دهند.
خرید ملک در ترکیه
اما چطور هوشمندانه عمل کنیم، این مجموعه ها علاوه بر ثبت در اداره فعالیت های تجاری کشور ترکیه به عنوان شرکت رسمی باید مجوز فعالیت دفتر مشاوره املاک را نیز دارا باشند. در صورت بررسی و حصول اطمینان موارد ذکر شده میتوانید با همراهی و مشاوره آن مجموعه بهترین و هوشمندانه ترین خدمات و انتخاب ها را داشته باشید.
پس به جای نفی یا تأیید جمله در ترکیه از املاک خانه نخرید، از شما میخواهیم که در ترکیه هوشمندانه خانه بخرید.
گروه مشاورین آسمان به عنوان شرکت رسمی ثبت شده سهامی خاص در اداره فعالیت های تجاری و اخذ مجوز های لازم در زمینه شرکت مشاوره املاک در شهر استانبول کشور ترکیه با کار گیری مشاورین متخصص ترک و فارسی زبان در حوزه املاک و سرمایه گذاری همواره آمادگی ارائه خدمات و راهنمایی هموطنان عزیز می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره های تخصصی می توانید در نوار اصلی خدمات سایت با انتخاب گزینه مشاوره رایگان درخواست خود را برای مجموعه ارسال تا در اولین فرصت مشاورین ما با شما تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه