وبلاگ

خرید آپارتمان دست دوم در استانبول

خرید آپارتمان دست دوم در استانبول

یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در کشور ترکیه و شهر استانبول، خرید ملک در ترکیه و به خصوص خرید آپارتمان دست دوم در استانبول می باشد، چرا که از طریق خرید ملک هم می توانید یک سرمایه گذاری امن را در کشور ترکیه تجریه کنید و هم اقامت ترکیه را بدست آورید. از طرفی شهر استانبول یکی از زیباترین شهرهای ترکیه به شمار می‌رود که دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری است. به همین دلیل این شهر همواره یکی از مقاصد جذاب برای گردشگری و سرمایه گذاری افراد مختلف می باشد.
از مقرون به صرفه‌ترین روش‌های خرید ملک در شهر زیبای استانبول، خرید آپارتمان دست دوم در این شهر است. منظور از آپارتمان‌های دست دوم، آپارتمان هایی است که توسط اشخاص حقیقی به فروش می رسند و نه شرکت های سازنده پروژه های ساختمانی. در حقیقت، در این گونه املاک، صاحبان آپارتمان‌ خود به جای شرکت‌های ساختمانی ایفای نقش کرده و ملک خود را به یک شخص حقیقی دیگر می‌فروشند.
به عبارت دیگر سند مالکیت املاک دست دوم حداقل یک بار تغییر کرده است و از نام سازنده یا مالک اصلی، به نام خریدار دیگری تغییر یافته است. بین این گونه ساختمان ها و ساختمان های نوساز تفاوت هایی از نظر قیمت و امکانات وجود دارد که در ادامه این مقاله به بررسی آن ها می پردازیم. پس اگر شما هم قصد خرید آپارتمان دست دوم در استانبول را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با این گونه املاک و ویژگی هایشان بیشتر آشنا شده و بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.
تفاوت آپارتمان های نو ساز و دست دوم
ازجمله تفاوت های مهم بین آپارتمان های نوساز و دست دوم در قیمت آن هاست. آپارتمان های دست دوم معمولا قیمت ارزان تری نسبت به آپارتمان های نوساز دارند. البته توجه به این نکته نیز ضروری است که اگر چه قیمت این املاک از آپارتمان های نوساز ارزان تر است، اما شما می توانید همچنان از خرید و فروش آن ها سود کسب کنید و بسیاری از افراد نیز از طریق همین شیوه به سرمایه گذاری می پردازند.
نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که همواره قیمت آپارتمان های دست دوم از آپارتمان های نوساز ارزان تر نمی باشد بلکه در برخی محله‌ها و مناطق استانبول قیمت آپارتمان‌های دست دوم از قیمت آپارتمان های نوساز نیز گرانتر می باشد و این مورد به دلیل موقعیت و ارزش زمین ملک است. از دیگر تفاوت های آپارتمان های دست دوم و نوساز می توان به تقاوت در امکانات آن ها اشاره نمود.
آپارتمان های دست دوم معمولا از امکانات کمتری نسبت به آپارتمان های نو برخوردارند. یکی از مزیت های آپارتمان های دست دوم این است که این گونه آپارتمان های معمولا با مبلمان و وسایل به فروش می رسند که این مورد باعث کاهش هزینه ها می گردد زیرا دیگر نیاز به خرید و صرف هزینه برای وسایل منزل نخواهید داشت.

خرید آپارتمان دست دوم در استانبول
خرید آپارتمان دست دوم در استانبول

هزینه خرید آپارتمان دست دوم در استانبول
اگر قصد خرید آپارتمان دست دوم در استانبول را دارید قطعا یکی از مسائلی که باید درباره آن آگاهی داشته باشید قیمت این گونه آپارتمان ها است. قیمت آپارتمان ها به عوامل متعددی همچون محله آپارتمان، متراژ ملک، سن بنا و … وابسته است. اما همان گونه که اشاره شد قیمت آپارتمان های دست دوم معمولا از آپارتمان های نوساز کمتر است به گونه ای که قیمت یک آپارتمان 80 متری 2 خوابه دست دوم در استانبول مبلغی در حدود 300 هزار تا 500 هزار لیر می باشد که همین ملک با متراژ مشابه اگر نوساز باشد قیمتی در حدود 400 هزار تا 900 هزار لیر بسته به محله ملک و سایر عوامل قیمت دارد.
بنابراین به طور میانگین قیمت آپارتمان های دست دوم حدود 200 الی 300 دلار از آپارتمان های نوساز ارزان تر است. از جمله محله‌های محبوب استانبول برای خرید آپارتمان های دست دوم بشیکتاس، بیلیکدوزو، تاکسیم، شیشلی جیهانگیر، بی اوغلو، نیشانتاشی، اسن یورت، ذکریاکیو، اورتاکوی، ماسلاک، بیبک، ساری یر و گوکتورک می باشند.
خوشبختانه در شهر استانبول به دلیل وجود مناطق و محله های متعدد، می توان انواع آپارتمان ها و خانه های دست دوم را متناسب با شرایط و بودجه های مختلف پیدا کرد و از این بابت نگرانی وجود ندارد و شما می توانید متناسب با میزان بودجه مورد نظر خود اقدام به خرید ملک نمایید. از جمله مزایای سرمایه گذاری در املاک دست دوم این است که شما برای سرمایه گذاری در این گونه پروژه ها نیاز به سرمایه اولیه کمتری دارید و می توانید با سرمایه اولیه کمتری خانه مورد نظر خود را خریداری نمایید.
اخذ اقامت ترکیه با خرید آپارتمان دست دوم در استانبول
از جمله سوالاتی که افراد مختلف به هنگام خرید املاک دست دوم می خواهند از آن آگاهی یایند این است که آیا با خرید آپارتمان دست دوم در استانبول می توان اقامت کشور ترکیه را دریافت نمود یا خیر؟ در پاسخ باید گفت که بله برای دریافت اقامت ترکیه همین که سند ملکی به نام شما باشد کافی است و نو یا دست دوم بودن ملک در این مسئله ملاک نمی باشد. بنابراین شما می توانید با خرید آپارتمان دست دوم در استانبول ترکیه برای دریافت اقامت این کشور زیبا اقدام کرده و اقامت آن را بدست آورید.
سخن پایانی
در این مقاله به بررسی املاک دست دوم در استانبول ترکیه پرداختیم و ویژگی ها و نکاتی را که باید به هنگام خرید آپارتمان های دست دوم در استانبول را مد نظر قرار دهید ذکر نمودیم. همان گونه که در مقاله نیز اشاره شد قیمت این گونه املاک معمولا از املاک نوساز ارزان تر است و به همین دلیل می توانند فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری شما عزیزان باشند.
اگر می خواهید از قیمت دقیق آپارتمان های دست دوم در استانبول آگاهی پیدا کنید و یا نیازمند اطلاعات تکمیلی در این زمینه می باشید می توانید همین امروز با مشاوران مجرب و آگاه ما در ارتباط باشید و پاسخ پرسش های خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت نمایید تا بتوانید بهترین انتخاب را در این زمینه انجام داده و از طریق سرمایه گذاری در ترکیه اقامت این کشور زیبا را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه