وبلاگ

خرید خانه در ترکیه

حداقل قیمت خرید ملک در ترکیه برای اقامت

دانستن حداقل قیمت خرید ملک در ترکیه برای اقامت، برای آن دسته از اشخاصی که خواهان زندگی کردن در این کشور هستند بسیار مهم و حیاتی می باشد. آن ها می خواهند ببینند با میزان اندوخته مالی خود برای چه مدت می توانند در این کشور بمانند؟ چه ملکی را با چه قیمتی خریدداری کنند تا بتوانند برای مدت بیشتری اقامت بگیرند؟ حداقل قیمت خرید ملک در ترکیه برای اقامت چقدر است؟ و سوالات بسیاری در این حوزه. از این رو تصمیم گرفتیم که پست امروز خود را اختصاص به این مبحث دهیم تا اطلاعات آن بتواند پاسخگوی سوالات مخاطبانی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند باشد و با ذهنی روشن تر تصمیم بگیرند، پس تا پایان با ما باشید.

دریافت اقامت با خرید ملک در ترکیه امروزه بسیار مورد توجه سرمایه گذاران ایرانی و افردی که خواهان زندگی در این کشور اند قرار گرفته است. اگر بخواهیم کشوری را در خاورمیانه نام ببریم که توانسته در سال های اخیر به شکوفایی اقتصادی برسد، می توانیم یادی از ترکیه و در راس آن استانبول، ازمیر و آنکار کنیم. از این رو سرمایه گذاری در این کشور برای بسیاری از اتباع خارجی از جمله ایرانیان بسیار جذاب است. آن ها با خرید ملک در ترکیه اعم از خرید مسکن، اراضی و … می توانند به نوعی در این کشور سرمایه گذاری انجام دهند.
کشور هایی که از نظر سرمایه گذاری رشد صعودی دارند می توانند برای سرمایه گذاران خارجی بسیار مورد توجه قرار گیرد. از مهمترین فواید خرید ملک در ترکیه این است که اشخاص می توانند اقامت این کشور را بگیرند و در آنجا نیز به فعالیت اقتصادی خود مشغول شوند.
خرید خانه در ترکیه
شرایط اقامت در ترکیه
برای گرفتن اقامت، دولت ترکیه چندین راه پیش روی متقاضیان گذاشته تا آن ها بتوانند با توجه به شرایطی که دارند یکی از این راه ها را انتخاب کنند. این راه ها عبارت اند از:
• گرفتن اقامت موقت توریستی
• گرفتن اقامت از طریق تحصیل
• گرفتن اقامت از طریق ازدواج
• گرفتن اقامت از طریق کار
• گرفتن اقامت از طریق سرمایه گذاری

اما گرفتن اقامت از طریق سرمایه گذاری به چندین روش خرید ملک، ثبت شرکت، سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی، سرمایه گذاری در بانک های ترکیه، خرید سهام، خرید اوراق بهادار و … امکان پذیر است. که مطابق با قانون ترکیه متقاضیان می توانند با سرمایه گذاری در هر کدام از بخش ها نسبت به گرفتن حق شهروندی و اقامت در ترکیه اقدام نمایند.

در بین روش های اخذ اقامت، خرید ملک در ترکیه از طریق خرید مسکن، اراضی و … یکی از روش های مورد دلخواه بسیاری از ایرانیان است. با این کار آن ها در واقع توانسته اند با یک تیر دو نشان بزنند هم به نوعی ارزش پول خود را با خرید ملک حفظ کنند. و هم این که با گرفتن اقامت، کسب و کاری برای خود راه اندازی نمایند. همان طور که می دانید ترکیه با پیشرفت هایی به خصوص در بخش اقتصادی که در سال های اخیر داشته توانسته به یکی از کشور های جذاب در منطقه و حتی جهان از نظر کسب و کار تبدیل شود. از مهمترین مزیت اقامت در این کشور می توان اشاره ای به استاندارد های بالای زندگی، شرایط عالی برای پیشرفت و توسعه کسب و کار، ثبات شرایط اقتصادی و … نمود.
شرایط اقامت در ترکیه با خرید ملک
دولت ترکیه به منظور رونق بخشیدن به فعالیت های اقتصادی و تجاری شرایطی را فراهم نموده تا اتباع خارجی بتوانند با خرید ملک در ترکیه به نوعی سرمایه گذاری کنند. از جمله این شرایط گرفتن اقامت و حق شهروندی است که خود نیز دارای شروطی می باشد.

بر اساس قانون دولت ترکیه که در سال 2018 به تصویب رسید اتباع سایر کشور ها می توانند با خرید ملکی به ارزش 250 هزار دلار آمریکا (یا خریدن چندین ملک به مجموع این ارزش) می توانند شهروندی این کشور را دریافت کنند به شرطی که این ملک به مدت سه سال در کشور ترکیه به فروش نرسد. گرچه در سال های گذشته این مقدار یک میلیون دلار بود اما با وضع قوانینی در این رابطه، دولت ترکیه از این طریق توانست سرمایه گذاران بسیاری را جذب نمایدکه نتیجه آن هم، تبدیل شدن این کشور به یکی از قطب های مهم اقتصادی در آسیا بود.
بدین ترتیب اتباع خارجی می توانند با خرید مسکن، اراضی و … به این ارزش، شهروندی این کشور را بگیرند و از امکانات فراهم شده نهایت بهره را ببرند. البته با مبالغی کمتر از 250 هزار دلار آمریکا نیز اماکن خرید ملک در کشور ترکیه وجود دارد که منجر به دریافت اقامت کشور ترکیه میشوند اما این نوع اقامت موقت بوده و سرمایه گذار می بایست در پایان هر دوره یک ساله یا دوساله اقدام به تمدید اقامت خود کند. قابل ذکر است که در این نوع از اقامت نیز فرد می تواند بعد از گذشت 8 سال با رعایت شرایط خاص که در مقالات بعدی در مورد آن مفصل توضیح داده خواهد شد از دولت ترکیه درخواست شهروندی این کشور را نماید.

خرید خانه در ترکیه
نکاتی مهم در ارتباط با خرید ملک درترکیه به منظور اخذ اقامت
افرادی که می خواهند به منظور اقامت در ترکیه، ملکی را خریداری کنند بهتر است که استاندارد های سرمایه گذاری در این کشور را از جهات اعم از کیفیت نظارتی، کنترل فساد، نرخ مصادره اموال، تورم، مالیات، قوانین حاکم و … بررسی کنند تا با میزان ریسک کمتری ملک مد نظر خود را خریداری نمایند.

خرید خانه در ترکیه
به عنوان مثال یکی از قوانین دولت ترکیه در خصوص خرید ملک توسط اتباع سایر کشورها این است که آن ها می توانند در مناطق مجاز از نظر دولت ملکی را خریداری نمایند، آن ها نمی توانند در محدوده نظامی زمین یا مسکنی را خریداری کنند. و یا این که اگر فرد زمینی را خریداری می کند که هیج سازه ای ندارد در طی دو سال بایستی نسبت به ساخت و راه اندازی پروژه در زمین مد نظر اقدام نمایند تا بتواند از این طریق تابعیت و اقامت این کشور را بگیرد. که در هر حال آگاهی از این قوانین می تواند میزان ریسک پذیری خرید ملک در ترکیه را تا درصد بالایی کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه