وبلاگ

جاذبه های گردشگری استانبول

جاذبه های گردشگری استانبول

در این پست می خواهیم به معرفی جاذبه های گردشگری استانبول به عنوان یکی از شهرهای زیبا و رویایی ترکیه بپردازیم تا شما سروران گرامی و مسافران عزیز بیشتر با این جاذبه ها آشنا شوید. پس در این بخش بدون مقدمه چینی به سراغ ناب ترین و مشهورترین قسمت های دیدنی استانبول می رویم.

با استانبول و جاذبه های دیدنی آن بیشتر آشنا شوید
شهر زیبای استانبول، پرجمعیت و بزرگترین شهر ترکیه است. به لحاظ موقعیت ویژه و خاصی که دارد به عنوان پایتخت فرهنگی و اقتصادی ترکیه نیز تلقی می گردد. استانبول حتی بزرگترین کلان شهر اروپا و دومین شهر بزرگ قاره آسیا نیز به شمار می رود. از نظر موقعیت جغرافیایی در کنار تنگه بسفر، دریای سیاه و دریای مرمره قرار گرفته است که از این لحاظ توانسته مناظر طبیعی خارق العاده ای را برای این شهر به ارمغان بیاورد. استانبول جاذبه های دیدنی و متنوعی را برای هر سلیقه ای فراهم نموده و به واسطه جاهای دیدنی بی شماری که دارد یکی از مناطق گردشگری جذاب جهان به حساب می آید. این شهر سالانه شاهد خیل عظیم مسافران از جای جای دنیا می باشد. از موزه ها و بناهای تاریخی مختلف گرفته تا مسجد معروف ایاصوفیه و رستوران های متنوع با عطر و طعم غذاهای ترکی، که هر کدام زیبایی و جذابیت های خاص خود را دارند. برخی از این جاذبه ها نزدیک به هم هستند و با کمی قدم زدن در کوچه پس کوچه و خیابان های استانبول می توان به آن ها رسید. برخورداری از سیستم حمل و نقل عمومی چابک و در دسترس، رفت و آمد را برای مسافران و گردشگران بسیار راحت نموده است.
در این بخش می خواهیم شما دوستان عزیز را با چند مورد از جاذبه های گردشگری استانبول آشنا کنیم پس تا پایان ما را همراهی بفرمایید.
8
1- مسجد ایاصوفیه استانبول
رفتن به یک عبادتگاه و بنای تاریخی در استانبول یکی از بهترین گزینه های پیش روی برای مسافران است. مسجد ایاصوفیه که به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استانبول شناخته شده در محله سلطان احمد درست در مرکز شهر واقع شده است. با معماری خاص به همراه مناره و قبه های بلندش توانسته زیبایی خیره کننده ای را به این شهر ببخشد. این عبادتگاه تاریخی با نام حاجیا صوفیا به عنوان کلسیای بزرگ امپراتوری بیزانس، در 1500 سال پیش بنا گردید، اما 900 سال پس از ساخته شدن و فتح توسط پادشاه عثمانی به عنوان یک مسجد مورد استفاده قرار گرفت. با روی کار آمدن آتاتورک، این بار مسجد ایاصوفیه به موزه ایاصوفیه تبدیل شد، هم اکنون پس از گذشت تقریبا 80 سال از تصمیم مصطفی کمال آتاتورک در سال 2020 به دستور رئیس جمهور وقت کشور ترکیه این بنای تاریخ با تغییر کاربری مجدداً به عنوان مسجد مورد استفاده قرارگرفته و بازدید آن برای عموم رایگان است. مسافران و گردشگران این مسجد را نمادی از کشور ترکیه می دانند.

جالب است بدانید که مسجد ایاصوفیه به عنوان یکی از شناخته شده ترین قسمت های دیدنی استانبول، از نظر موقعیت در وضعیتی ایده آل قرار دارد. کاخ توپ کاپی که یکی از اولین کاخ های پادشاهان عثمانی در ترکیه است با این مسجد در فاصله بسیار نزدیکی قرار دارد به گونه ای که فقط با 5 دقیقه پیاده روی می توان به آن جا رسید. همچنین هتل ها، مراکز های خرید بی شمار، انواع کافه ها و رستوران ها در همجواری این مسجد واقع شده اند. نکته فوق العاده اینجاست که سیستم مترو و شبکه اتوبوس در استابول با ایجاد ایستگاه های بسیار، رفت و آمد به این مسجد را برای مسافران راحتر نموده است.
9
2- مسجد سلطان احمد استانبول
این مسجد که به دلیل رنگ آبی کاشی کاری آن، به مسجد آبی نیز معروف است یکی دیگر از جاذبه های گردشگری استانبول به حساب می آید که در بین مسافران نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. مسجد سطان احمد در اوایل قرن 17 به منظور مکانی برای عبادت مسلمانان احداث گردید. از نظر ساختاری برگرفته از سبک معماری مسجد ایاصوفیه است که به طور وضوح می توان این شباهت را ملاحظه نمود. دسترسی به این مسجد بسیار آسان است شما می توانید در هر کجای استانبول که هستید با سیستم مترو به راحتی خود را به این مسجد برسانید. هتل های فوق العاده در آنجا وجود دارد و رستوران ها بی شماری با طبخ غذاهای خوشمزه ترکی اطراف این مکان زیبا را محاصره نموده اند.
11
3- قصر توپ کاپی و کاخ دلما باغچه استانبول
از دیگر جاذبه های گردشگری استانبول با قدمتی تاریخی می توان اشاره به قصر توپ کاپی نمود. این قصر که از اولین بنای پادشاهان عثمانی به شمار می رود در تنگه زیبای بسفر و دریای مرمر قرار دارد و توانسته صحنه های فوق العاده ای از طبیعت و تاریخ را به تصویر بکشاند. امروزه این قصر به دلیل زیبایی چشم نوازی که دارد از آن به عنوان یک موزه برای بازدید گردشگران و مسافران استفاده می کنند. در این موزه حتی می توان بسیاری از آثار ادبی و فرهنگی کشور عزیزمان را نیز پیدا نمود. کاخ توپی کاپی در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته، اما در نمای آسیایی شهر هم می توان اشاره به کاخ دلما باغچه نمود که محل اقامت پادشاهان عثمانی بوده و از نظر زیبایی و جاذبه های گردشگری دست کمی از قصر توپی کاپی ندارد.
12
4- جزایر پرنس استانبول
جزایر پرنس در استانبول یکی از نواحی بسیار فوق العاده است که نباید دیدن آن را از دست بدهید. به خاطر آرام و بی سر و صدا بودن، مکانی ایده آل برای آن دسته از افرادی که به دنبال آسایش و آرامش هستند می باشد. این ناحیه در واقع شامل مجموعه ای از 9 جزیزه کوچک در دریای مرمر است. وقتی نگاهتان به جنگل سرسبز پوشیده از درختان کاج و سرو با پس زمینه ای از دریا بیفتد دیگر نمی توانید نگاهتان را از آن بردارید.
آنچه که اشاره شده گوشه ای از جاذبه های گردشگری استانبول بود اما این شهر فوق العاده زیبا و محبوب دارای قسمت های دیدنی دیگری همچون بازار بزرگ استانبول، برج دختر، پل بسفر، کلیسای چورا، مسجد رستم پاشا، مسجد سلیمانیه، مسجد فاتح و … نیز هست.

کلام پایانی
همان طور که گفته شد جاذبه های گردشگری استانبول بی شمارند که شاید اختصاص دادن یک پست برای معرفی آن ها کفایت نکند. از این رو اگر می خواهید با جاذبه های بیشتر آشنا شوید و یا هر گونه سوالی مبهم در این زمینه دارید بهتر است که با گروه مشاورین آسمان در ارتباط باشید این تیم به صورت 24 ساعته این آمادگی را دارد که پاسخگوی پرسش های شما سروران گرامی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه