وبلاگ

امنیت سرمایه گذاری در ترکیه

امنیت سرمایه گذاری در ترکیه

امنیت سرمایه گذاری در ترکیه به خاطر فرصت های سرمایه گذاری بی شمار و رشد اقتصادی پایداری که داشته است، همیشه بالا بوده و هنوز هم سرمایه گذاران خارجی بسیاری را به این کشور جذب می کند.
به خاطر فرصت های سرمایه گذاری بی شمار و رشد اقتصادی پایداری که داشته است، همیشه بالا بوده و هنوز هم سرمایه گذاران خارجی بسیاری را به این کشور جذب می کند.
احتمالا برای شما هم بارها سوال پیش آمده که بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری چیست؟

با شنیدن واژه سرمایه ‌گذاری هر کدام از ما یک موضوع خاص در ذهنمان تداعی می شود.
برخی از ما تالار شیشه‌ای بورس را به یاد می‌آوریم و برخی دیگر احتمالا به فکر نوسانات عجیب‌ و غریب بازار ارز و طلا در سالیان اخیر خواهیم افتاد. اما به راستی سرمایه‌گذاری در ترکیه چگونه است؟
طبق آمار ، کشور ترکیه با رشد تولید ناخالص داخلی در حدود 3.8 درصد در سال جاری هفدهمین اقتصاد بزرگ جهان است. مالیات کم ، بازار توسعه یافته ، زیرساخت ها و موقعیت مکانی عالی از جمله دلایلی است که سرمایه گذاران خارجی ، ترکیه را برای ایجاد انواع مشاغل انتخاب می کنند.
همکاران ما در مجموعه پروه مشاورین آسمان آماده پاسخ گویی به شما عزیزان در تمامی زمینه های سرمایه گذاری و سوالات مرتبط با امنیت سرمایه گذاری در ترکیه می باشند.
کشور ترکیه از سال ۲۰۱۷ به منظور آسان تر کردن ورود سرمایه گذاران و سرمایه به این کشور راه های سرمایه گذاری زیادی را به وجود آورده است. از این رو هر روز بر تعداد افرادی که در ترکیه از طریق مختلف به سرمایه گذاری می‌پردازند، افزوده می‌شود. با توجه به موقعیت ترکیه و ارتباط این کشور با بازارهای اروپایی و جهانی سرمایه گذاری در این کشوی بسیار پر بازده است.
در بخش حمایت از کار آفرینی در ترکیه، شهرهایی مانند استانبول، آنکارا، آدانا، ازمیر و بورسا گزینه های برتری برای بازرگانی هستند. تنگه بسفر با اتصال دریای سیاه ، مرمره ، دریای اژه و دریای مدیترانه علاوه بر صنعت حمل و نقل کاملاً پیشرفته، اهمیت زیادی برای بخش های اقتصادی کشور ترکیه دارد.
حدود 8500 کیلومتر از خط ساحلی دارای بندرهای مهم و توسعه یافته برای عملکرد مناسب فعالیت تجاری است.
صنایع انرژی ، ساخت و ساز ، مواد شیمیایی و خودرو ، گشودگی های عالی سرمایه گذاری و فضایی مناسب برای همه افرادی است که می خواهند 100٪ سود کسب کنند. بیشتر سرمایه گذاران علاقه مند به افتتاح شرکت در استانبول هستند. این شهر یکی از جذاب ترین شهرهای ترکیه است که بیش از نیمی از سرمایه گذاری های خارجی از سال 2007 تا 2012 در آن انجام شده است.
خارجی ها از زیرساخت های خوب، نیروی کار ماهر و موقعیت خوب کشور بسیار استقبال می کنند.
ترکیه با تمام ابزارهای تجاری مورد نیاز، در کنار ایالات متحده آمریکا، چین و ژاپن در میان مقاصد تجاری موثر در جهان قرار گرفته است.

10

امنیت سرمایه گذاری در ترکیه از روش‌ های مختلف :
برای مهاجرت به کشور اوراسیایی ترکیه و اقامت در این کشور راه های مختلفی وجود دارد.
یکی از آن ها سرمایه گذاری در ترکیه است که از طرق مختلفی انجام می پذیرد :
• سرمایه ‌گذاری از طریق خرید ملک در ترکیه
• سرمایه گذاری از طریق سپرده بانکی
• سرمایه گذاری از طریق خرید سهام
• سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه و دولتی
• سرمایه گذاری در شرکت ‌های سرمایه گذار در املاک
• سرمایه‌ گذاری از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت

سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید سهام
می توانید از طریق سرمایه گذاری در بخش سهام ترکیه، به تابعیت ترکیه دست یابید. در این روش باید حداقل مبلغ ۵۰۰ هزار دلار آمریکا سهام خریداری کنید. از جمله شرایط این نوع سرمایه گذاری در ترکیه این است که سرمایه گذاری شما باید توسط وزارت صنایع و فناوری ترکیه تایید شود.

حمایت از کار آفرینی در ترکیه از طریق خرید ملک
گروهی از افراد با این پیش ‌فرض اقدام به خرید ملک در ترکیه می‌کنند که ضمن سرمایه‌گذاری بتوانند با اجاره دادن ملک خود کسب درآمد کنند. اما این نگرانی وجود دارد که اجاره دادن خانه در ترکیه سخت باشد. با توجه به این که ترکیه کشوری توریستی بوده و در ضمن دانشجویان خارجی زیادی در این کشور تحصیل می‌کنند اجاره دادن خانه در این کشور کار چندان سختی نخواهد بود. در واقع تقاضای اجاره مسکن در ترکیه سیر صعودی داشته و می ‌توان درآمد خوبی از این راه به دست آورد.

سرمایه گذاری در ترکیه از طریق کارآفرینی
پیش از این کارفرمای خارجی برای اخذ تابعیت ترکیه ملزم بود ۱۰۰ شهروند ترکیه ای را استخدام نماید. اما طبق تغییرات جدید در قوانین ترکیه در سال ۲۰۱۹ ، کارفرمایان با استخدام ۵۰ شهروند ترکیه ای می توانند تابعیت ترکیه را اخذ نمایند. اگر نگران امنیت سرمایه گذاری در ترکیه از طریق سرمایه گذاری در بخش کارآفرینی هستید ، از طریق بخش “تماس با ما” سایت ، با مشاورین ما تماس حاصل نمایید تا در این زمینه راهنمایی های لازم را کسب کنید.

مزایای سرمایه گذاری در ترکیه:

• ریسک کم تر در سرمایه‌گذاری
پیدا کردن یک انتخاب کم ‌ریسک و مطمئن برای سرمایه‌گذاری کار چندان ساده‌ای نیست. شما می‌توانید سرمایه خود را وارد بورس کنید یا وارد تجارت شوید اما چنین سرمایه‌گذاری‌هایی ریسک نسبتا بالایی دارند. در مقابل، خرید ملک یک گزینه کم‌ ریسک با بازده اقتصادی بالا است. جالب است بدانید که قیمت املاک و مستغلات در ترکیه هر سال به طور متوسط 18 درصد افزایش پیدا می‌کند. بنابراین در حال حاضر هیچ نگرانی از بابت کاهش ارزش پول با خرید ملک در ترکیه وجود ندارد و خرید ملک یک سرمایه‌گذاری با بازده تضمین شده محسوب می‌شود. به طور کلی خرید ملک در ترکیه با توجه به قیمت‌های مقرون ‌به ‌صرفه ، اقتصاد در حال رشد ترکیه و موقعیت استراتژیک این کشور، امنیت سرمایه گذاری در ترکیه را برای شما به عمل می آورد.

• هزینه های پایین
یکی از مزایایی که از تأسیس مشاغل در ترکیه کسب می کنید پایین بودن هزینه ها است. اگرچه ایجاد یک تجارت در یک کشور دیگر ، مانند انگلستان یا ایالات متحده، هزینه زیادی برای شما خواهد داشت، اما ترکیه یک فرصت عالی است. سالانه حدود یک میلیون دانشجو در ترکیه فارغ التحصیل می شوند و شروع به جستجوی کار می کنند. از این رو، هزینه حقوق و دستمزد اولیه نسبتاً کم است و یک فرصت بسیار خوب برای ایجاد یک کسب و کار است.

• حمایت تولید کنندگان
ترکیه تولیدکنندگان محلی زیادی دارد که مایل به کمک، پشتیبانی و حمایت از کار آفرینی در ترکیه هستند. اگر ایده ای دارید و می خواهید توسط یک تولید کننده محلی آن را اجرا کنید، آن ها آماده کمک به شما هستند. تولیدکنندگان محلی نیز نسبت به ارائه دهندگان بزرگتر در گرفتن حداقل سفارش آزاد هستند. برای یک سرمایه گذار که در حال ایجاد مشاغل در ترکیه است، این یک مزیت بزرگ است.

• تشویق از طرف دولت ترکیه
دولت ترکیه با کاهش هزینه های مربوط به سرمایه گذاری برای گرفتن اقامت ترکیه و ایجاد یک فضای مناسب تر برای سرمایه گذاران، سرمایه گذاران داخلی و خارجی را تشویق می کند.
برای سرمایه گذاران خارجی که گواهی تشویق سرمایه گذاری (IIC) را دریافت می کنند، پاداش هایی در نظر گرفته می شود که در زیر ذکر شده است :
• معافیت مالیات بر ارزش افزوده و عوارض عادی
• کسر مالیات
• حمایت از حق بیمه اجتماعی
• پشتیبانی از نرخ بهره
• تخصیص زمین
• بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده

حال که از امنیت سرمایه گذاری در ترکیه آگاه شدید ، جهت راهنمایی های بیشتر می توانید با گروه مشاورین آسمان تماس حاصل فرمایید و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید.

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه