وبلاگ

اقامت توریستی کشور ترکیه

اقامت توریستی کشور ترکیه

اقامت توریستی کشور ترکیه : کشور ترکیه یکی از کشورهای همسایه ایران است که ازلحاظ فرهنگی با ایران تشابهات زیادی دارد، وجود بناهای تاریخی زیبا و سواحل مدیترانه‌ای و فرهنگ غنی باعث شده که این کشور ظرفیت بالایی در پذیرش گردشگر داشته باشد، به همین دلیل بخش اعظمی از اقتصاد این کشور مبنی بر صنعت گردشگری باشد
در طی سال‌های اخیر کشور ترکیه به یکی از پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری برای مردم ایران تبدیل‌شده است، همان‌طور که گفتیم ترکیه با ایران تشابهات فرهنگی و مذهبی زیادی دارد، مردم ترکیه مانند ایرانیان مهمان‌نواز هستند، همچنین هزینه‌های کمتر زندگی و سفر و قیمت پایین مسکن نسبت به سایر کشورها یکی از دلایل افزایش اقامت توریستی ایرانیان در این کشور زیباست.
ایرانیان می‌توانند تا سه ماه (۹۰ روز) تنها با داشتن پاسپورت معتبر بدون نیاز به دریافت ویزا به‌صورت توریستی در ترکیه زندگی کنند و در این سه ماه شما نمی‌توانید در کشور ترکیه به کار و تحصیل بپردازید، آن دسته از افرادی که قصد دارند بیشتر از سه ماه در ترکیه اقامت داشته باشند اگر اقدامی برای تمدید اقامت توریستی انجام ندهند و بیشتر از ۹۰ روز در کشور اقامت داشته باشند از لحاظ قوانین دولت ترکیه این امر را تخطی از قانون است و این افراد دچار جریمه نقدی می‌شوند. با ما همراه باشید تا روش‌های دریافت اقامت بیشتر از ۹۰ روز در ترکیه را به شما اطلاع دهیم.

54.

چگونه اقامت توریستی کشور ترکیه را دریافت کنیم؟
● اقامت توریستی در ترکیه خرید یا اجاره منزل در ترکیه
● اقامت توریستی در ترکیه از طریق ادامه تحصیل یا به دلیل تحقیقات علمی
● کارآفرینی و فعالیت تجاری بر اساس قوانین دولت ترکیه
● اقامت ترکیه از طریق ازدواج
● حضور در این کشور به دلیل یادگیری زبان ترکی طبق دوره‌های آموزشی دولت ترکیه

اقامت موقت در ترکیه از طریق خرید ملک ترکیه
یکی از بهترین روش‌ها برای دریافت اقامت دو ‌ساله در ترکیه خرید در ترکیه است، با خرید خانه در ترکیه می‌توان به‌آسانی اقامت ی دو ساله ترکیه را دریافت کرد و پس از گذشت این زمان هم اگر سند خانه خریداری‌شده به نام شما باشد، می‌توان اقامت را تمدید کرد اما اگر خانه خریداری‌شده توسط شما ۲۵۰٬۰۰۰ دلار آمریکا ارزش داشته باشد شما تابعیت ترکیه را دریافت می‌کنید .

چگونه از طریق اجاره منزل می‌توان اقامت توریستی ترکیه را دریافت کرد؟
اگر شما به هر دلیلی قصد خرید خانه در ترکیه را ندارید، می‌توانید از طریق اجاره منزل به مدت یک سال در ترکیه اقامت داشته باشید و از مزایای اقامت در کشور ترکیه استفاده کنید، این روش بسیار مطمئن و ارزان است. قبل از ابتدای سال ۲۰۲۰ با اجاره خانه می‌شد که اقامت دوساله دریافت کرد و این نوع اقامت دارای قابلیت تمدید بود اما پس از شروع سال میلادی ۲۰۲۰ این قانون تغییر کرد؛ و مطابق قانون جدید، اقامت توریستی از طریق اجاره خانه تنها به‌صورت یک‌ساله و فعلا دارای قابلیت تمدید برای متقاضیان امکان‌پذیر است، همچنین این اقامت برای همه شهرها و تمام محله‌های استانبول مثل مناطق اسنیورت و فاتیح ممکن نیست.

56

هزینه های اجاره در ترکیه چقدر است؟
قیمت اجاره بسته به محل، شهر، مشخصات، امکانات، طبقه و ابعاد خانه متفاوت است و ثابت نیست، اجاره 1000 لیر در ماه شروع‌شده و در برخی از محله‌های گران تا 20.000 لیر ادامه دارد. به علت نوسانات ارزی تبدیل این مبلغ به ریال دشوار است چون نرخ ارز دائماً تغییر می‌کند. در کشور ترکیه اجاره هفتگی و ماهانه چندان اقتصادی نیست، برای مثال اگر اجاره خانه‌ای به‌صورت سالیانه ۱۲٬۰۰۰ لیر (ماهی ۱۰۰۰ لیر) شود اما اگر قصد داشته باشید همان ملک را به‌صورت روزانه و بدون قول‌نامه سالیانه اجاره کنید باید هرماه حداقل ۲۵۰۰ لیر پرداخت کنید! که اصلاً به‌صرفه نیست.
اگر شما قصد عقد اجاره‌نامه در ترکیه را دارید بهتر است جانب احتیاط را رعایت کنید و حتماً توجه کنید که ملکی که قصد اجاره آن را دارید، پیش از شما به اشخاص دیگری اجاره داده نشده باشد برای اینکه چنین مشکلاتی پیش نیاید بهتر است قبل از این اقدامات حتماً با مشاورین آسمان تماس بگیرید تا بهترین راهنمایی‌ها، درزمینه اقامت توریستی در ترکیه را به شما ارائه دهند.

با اقامت توریستی می‌توان در ترکیه کارکرد؟
بله پس از گذشت ۶ ماه از تاریخ اقامت با مجوز کار در ترکیه می‌توان مشغول به کار شد.

مدارک لازم برای اقامت توریستی در ترکیه
● اجاره‌نامه محضری رسمی دارای مهر نوتر بااعتبار یک‌ساله یا سند ملک (در صورت خریداری خانه)
● اگر قصد ماندن در هتل رادارید
● فرم راندوو یا درخواست مصاحبه
● بیمه درمانی یک‌ساله (افراد کمتر از ۱۸ سال و سالمندان بالای ۶۵ سال ارائه این مدرک اجباری نیست)
● پاسپورت معتبر و کپی پاسپورت
● ۴ قطعه عکس ۴*۳ رنگی تمام‌رخ برای کارت اقامت
● شماره مالیاتی (الزامی برای همه افرادی که قصد دریافت اقامت توریستی رادارند)
● گردش حساب با حداقل ۵۰۰ دلار آمریکا برای هرماه اقامت برای اثبات اینکه شخص قادر به پرداخت هزینه‌های زندگی در ترکیه است.
● اصل شناسنامه و ترجمه آن به زبان ترکی
● فیش واریزی هزینه‌های اداره مهاجرت
● سند ازدواج به همراه ترجمه به زبان ترکی (برای زوجین)
● اگر یکی از والدین قصد دارد به همراه فرزندش در ترکیه حضورداشته باشد لازم است که از والد دیگر رضایت‌نامه محضری مورد تائید دولت ترکیه به همراه داشته باشد.

نوتر کردن اجاره نامه برای اقامت توریستی در ترکیه
در کشور ترکیه، مراکز اسناد را دفتر رسمی نوتر میگویند. برای اینکه اجاره‌نامه شما موردقبول باشد شما باید اجاره‌نامه خود را به این دفاتر ببرید و نوتر کنید. دقت داشته باشید برای هرکدام از اعضای خانه یک اجاره‌نامه نیاز است به همین خاطر بر اساس تعداد اعضا خانواده‌تان اجاره‌نامه خود را نوتر کنید، هزینه نوتر تقریباً ۸۰ الی ۱۰۰ لیر ترکیه ست.
مناظر زیبای آنتالیا چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

نکات اقامت توریستی ترکیه در سال ۲۰۲۱
مدارکی که در بالا گفته شد می‌تواند برای انواع اقامت متفاوت باشد به همین خاطر بهتر است، حتماً قبل از اقدام با مشاورین آسمان در مورد این موضوع هماهنگ کنید.
گذرنامه شما باید حداقل ۶۰ روز بیشتر از مدت‌زمانی که شما قصد اقامت دارید اعتبار داشته باشد.
عکسی که شما برای دریافت مجوز اقامت توریستی در نظر گرفتید، باید با زمینه‌ی سفید بوده و چهره شما کاملاً واضح و قابل‌تشخیص باشد.
پس از ارائه شماره تلفن و پست الکترونیکی ، اطلاعات به همین شماره و پست الترونیکی شما فرستاده می‌شود، به همین دلیل ایمیل خود را تا هنگام دریافت مجوز اقامت توریستی به‌طور روزانه چک کنید.

امیدواریم به‌تمامی سؤالات شما در مورد اقامت توریستی ترکیه پاسخ داده باشیم. اگر شما در مورد خرید منزل در ترکیه سؤالی دارید می‌توانید آن را مطرح کنید تا کارشناسان آسمان در اسرع وقت سؤالتان را پاسخ دهند، همچنین می‌توانید نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.
گروه مشاورین آسمان

٪ نظر

    • لطفا جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با اقامت توریستی در ترکیه با شماره های ذیل تماس حاصل نمایید.
      تلفن ثابت:
      0090-0216-5650565
      تلفن مدیریت و مشاوره حقوقی :
      0090-552-5651565
      تلفن های مشاورین فارسی زبان:
      0090-552-5653565
      0090-552-5654565

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه