وبلاگ

اقامت ترکیه از طریق تحصیلی و دانشجویی

یکی از فرصت های عالی برای تحصیل در دنیا، که ما به شما پیشنهاد می کنیم، انتخاب کشور ترکیه است که از مزایای آن گرفتن اقامت، بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان است که شرایط مناسبی را برای خانواده ها به جهت نزدیکی به کشور ایران و هزینه های ارزان تر زندگی بسیار مقرون به صرفه تر به نسبت کشورهای دیگر است.
نحوه پذیرش دانشگاه ها از طریق آزمون ورودی yös می باشد که در هر سال تعداد زیادی دانشجو خارجی پذیرش می شوند.
دانشگاه های ترکیه دارای رنکینگ بین المللی اند.

اجازه اقامت دانشجویی برای کدام یک ازاتباع خارجی تنظیم می گردد؟

اتباع خارجی که اجازه اقامت خانوادگی دارند و قصد تحصیل در دوره ابتدایی و راهنمایی را دارند تا سن ۱۸ سالگی بدون نیاز به اخذ اجازه اقامت می توانند به تحصیل خود ادامه دهند. اما دانش آموزانی که ۱۸ سال خود را تکمیل نموده و هنوز در حال تحصیل در دوره راهنمایی می باشد، باید اجازه اقامت دریافت نمایند.

دانشگاه های معتبر که مورد تایید وزارت علوم ترکیه می باشند:

ـ دانشگاه حاجت تپه
ـ دانشگاه آنکارا
ـ دانشگاه استانبول
ـ دانشگاه بیلکنت
ـ دانشگاه بوغازیچی
ـ دانشگاه چوکوروا
ـ دانشگاه آناتولی
ـ دانشگاه اژه
ـ دانشگاه مرمره
ـ دانشگاه کارادنیز
ـ دانشگاه فنی ییلدیز
ـ دانشگاه معمار سینان
ـ دانشگاه غازی
ـ دانشگاه آتاتورک
ـ دانشگاه دوکوزایلول

بورسیه تحصیلی:

بورسیه تحصیلی و کمک هزینه ماهانه که به دانشجویان تعلق می گیرد برای مقاطع تحصیلی لیسانس حدود ۷۰۰ لیر، فوق لیسانس حدود ۹۵۰ لیر، دکترا حدود ۱۴۰۰ لیر و تحقیق ۳۰۰۰ لیر می باشد.

اخذ اجازه چنین اقامتی زمانی انجام می‌گیرد که یکی از مراکز زیر نظر وزارت آموزش و پرورش و یا وزارت آموزش عالی ترکیه پذیرش متقاضی را تایید کنند و این شخص در ایران اقامت داشته باشد این فرد با نامه پذیرش یکی از مراکز تحصیلی ویزای تحصیلی دریافت کرده و بعد با همان ویزا وارد ترکیه می‌شود و مراحل دریافت اقامت را طی می کند در این نوع اقامت حتما باید با ویزای توریستی وارد شد بعد اقامت تحصیلی گرفت همچنین در پروسه اخذ اقامت کاری که پنج سال است نصف مدت تحصیل را جز آن ۵ سال به حساب خواهند آورد.

همچنین اگر برای دوره های زبان ترکی (تومر) در یکی از موسسات آموزش عالی معتبر و مورد تایید اداره مهاجرت ثبت نام کنید می‌توانید درخواست اقامت برای آموزش زبان ترکی را ثبت کنید و بر اساس مدت تحصیل اقامت ترکیه را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه