اقامت ترکیه از طریق ازدواج

اقامت ترکیه از طریق ازدواج:
اقامت ترکیه از طریق ازدواج یکی دیگر از راه های رایج برای اخذ اقامت در ترکیه برای علاقه مندان به زندگی دراین کشور می باشد. یکی دیگر از راه های رایج برای اخذ اقامت در ترکیه برای علاقه مندان به زندگی دراین کشور می باشد. یکی دیگر از راه های رایج برای اخذ اقامت در ترکیه برای علاقه مندان به زندگی دراین کشور می باشد. ترکیه به عنوان کشوری شناخته می شود که در آن شرق با غرب دیدار میکند و شهروندان آن می توانند از زندگی رویایی همزمان در دو قاره لذت ببرند. ترکیه با موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد خود که بین دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است، همواره توریست ها و گردشگران و متقاضیان شهروندی زیادی را به خود جذب کرده است.اگر شما هم به اقامت ترکیه از طریق ازدواج یکی دیگر از راه های رایج برای اخذ اقامت در ترکیه برای علاقه مندان به زندگی دراین کشور می باشد. ،تحصیلی،خرید ملک و .. علاقه مندید می توانید سوالات خود در این زمینه را ازکادر حرفه ای مشاورین آسمان بپرسید.

شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج:
ماده 16 قانون “اخذ تابعیت ترکیه از طریق ازدواج” این امکان را برای متقاضیان اینگونه شرح میدهد:
تابعیت ترکیه تنها پس از ازدواج با یک شهروند ترکیه به طورکاملا خودکار به دست نمی آید. اما، خارجی هایی که حداقل به مدت سه سال با یک شهروند ترکیه ازدواج کرده اند و هنوز هم ازدواج آنها پابرجاست می توانند برای اخذ اقامت ترکیه اقدام کنند. همچنین مشخص است که به دست آوردن تابعیت از طریق ازدواج می تواند منجر به ازدواج های جعلی گردد از این رو، بسیاری از کشورها برای جلوگیری از اخذ تابعیت و اقامت ترکیه از طریق ازدواج جعلی، مقررات خاص خود را تغییر دادند. بطور کلی متقاضی ازدواج کرده با یک شهروند ترکیه ملزم به رعایت شرایط زیر می باشد:
الف) باید در محیط خانوادگی زندگی کند.
ب) عدم انجام كاری كه برای اتحاد خانواده در زمان ازدواج نا مناسب باشد (روسپیگری ، قاچاق زن)
ج) تهدیدی برای امنیت ملی و نظم عمومی ترکیه محسوب نشود.
د) مدت 3 سال ازازدواج گذشته باشد
ه)در صورت درگذشت همسر تبعه ی ترکیه دیگر رعایت بند الف الزامی نیست.

و همچنین این موضوع نیز نباید فراموش گردد که پس از درخواست شهروندی و اقامت ترکیه، این معیارها از طریق کمیسیون مستقر در نهاد اداری امور جمعیتی مورد بررسی قرار می گیرند بنابراین، پس از درخواست تضمین نمی شود که صددرصد به شما تابعیت ترکیه اعطا شود. در صورت درخواست تابعیت، کمیسیون گزارش خود را براساس بررسی معیارهای شما منتشر می کند.در اخراین گزارش به وزارت کشور ارسال می شود.

اقامت ترکیه از طریق ازدواجاقامت ترکیه از طریق ازدواج
اطلاعات ضروری برای ازدواج در ترکیه:
هر خارجی که که قصد ازدواج در خاک ترکیه را دارد، باید بداند هر شهروند که می خواهد در ترکیه ازدواج کند باید شرایط زیر را رعایت کند:

1) باید حداقل 19 سال و یا بیشتر سن داشته باشد، در غیر این صورت به رضایت خانواده نیاز دارند.

2) از نظر روانی بیمار نباشند.

3) اگر وی قبلا در هر کشور دیگری ازدواج کرده بوده است، لازم است مدارک اثبات طلاق ازداج را ارائه دهد.

4) ثبت احوال ترکیه تنها ازدواج هایی را قانونی میداند که توسط مقامات به رسمیت شناخته شده اند.

5) به شهروندان خارجی توصیه می شود که حتما چند روز قبل از برگزاری مراسم، وارد ترکیه شوند.

6) حضور یک مترجم قسم خورده در مورد ازدواج دو فرد خارجی و کسانی که به زبان ترکی صحبت نمی کنند، ظروری است.
7. در صورتی که اتباع بیگانه نیز بخواهند یک ازدواج مذهبی ترتیب دهند، این امر تنها پس از ثبت مدنی ازدواج آنها امکان پذیرخواهد بود.
8. دو شاهد موظفند که در مراسم ازدواج انها حضور داشته باشند.
همچنین دیگر مقرراتی که برای ازدواج در ترکیه وجود دارد این است که زنان ترکی که قبلاً طلاق گرفته اند، باید 300 روز صبر کنند تا دوباره ازدواج کنند.
جنبه مهم دیگری که باید در نظر بگیرید این است که شهروند خارجی پس از ثبت درخواست ازدواج در ترکیه باید دارای اجازه اقامت یا کار معتبر باشد. اگر این شرط برآورده نگردد، ازدواج نمی تواند ثبت شود.
همچنین ، از اتباع خارجی خواسته می شود كه مدارك خاصی را به زبان ترکی ترجمه کنند و تحویل دهند.

مدارک لازم جهت ثبت ازدواج در ترکیه:
شهروندانی که می خواهند در ترکیه ازدواج کنند به چند سند نیاز دارند:
1. به همراه داشتن حداقل دو قطعه عکس
2. ارایه اصل شناسنامه و پاسپورت
3. داشتن گوهی تجرد
4. گواهی سلامتی
چرا ترکیه برای اقامت بهترین انتخاب است:
ترکیه کشوری زیبا و توریستی می باشد که به دلیل تاریخ غنی که در طول سالیان دراز کسب کرده است و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای زندگی و کسب و کار توانسته توجه اتباع خارجی بسیاری را برای کسب اقامت دائم در خود جلب کند. امروزه ترکیه به کشوری مدرن مبدل شده که با غذاهای معروف خود، اماکن تاریخی و باستانی و مذهبی متنوعی که دارد و صد البته شهر بزرگ و زیبای استانبول شناخته می شود.
ترکیبی جادویی از سنت ها و جذابیت های شیوه زندگی مدرن در ترکیه هر سال میلیون ها گردشگر را مجذوب و شیفته ی این کشور می کند. ترکیه همچنین توانست در سال 2019 با 56 میلیون گردشگر در جایگاه ششمین کشور پر بازدید در دنیا قرار بگیرد.
جذابیت های بی شمار این کشور دو فرهنگه توانسته است شهروندان خارجی زیادی را به قصد گرفتن شهروندی و اقامت به سمت خود جذب کند که یکی از رایجترین راه ها در این زمینه گرفتن اقامت ترکیه از طریق ازدواج می باشد.

اقامت ترکیه از طریق ازدواج

نتیجه گیری:
بطور کلی می توان گفت گرفتن اقامت در ترکیه برای کسانی که قصد دارند بیش از سه ماه در ترکیه ماندگار شوند ضروری است. گرفتن اقامت در ترکیه می تواند به دلایل متفاوتی مثل:
1. توریستی
2. اقامت ترکیه از طریق ازدواج
3. اقامت دانشجویی
4. اقامت بلند مدت
5. اقامت از طریق خرید ملک
6. اقامت کاری و …باشد.
همچنین بطور خلاصه در مورد گرفتن اقامت ترکیه از طریق ازدواج باید بگویم بر اساس قانون های جدید ارایه شده در این کشور به منظور جلوگیری از جعل ازدواج برای گرفتن اقامت ترکیه قانون هایی لحاظ گردیده است که بر اساس آنها تنها ازدواج کردن کافی نیست می بایست سه سال از مدت ازدواج گذشته باشد همچنان ازدواج انها پابرجا مانده باشد. اگر شما هم مایل به گرفتن اقامت ترکیه به هر یک از شیوه های ذکر شده در بالا هستید فقط کافی است با مشاورین حرفه ای آسمان تماس حاصل کنید تا بهترین راهکار ها و راهنمایی ها را در زمینه ی گرفتن اقامت قانونی در ترکیه به شما ارائه دهند.برای اطلاعات بیشتر به www.turkeyasuman.com مراجعه فرمایید.
راکر کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه