ه خاطر داشته باشید که ثبت شرکت در ترکیه کار ساده ای نیست و نیاز به تخصص و تجربه کافی در این زمینه دارد. شرکت مارس گلوبال با بیش از دو دهه تجربه و آگاهی از قوانین ترکیه شمارا در این راستا همراهی خواهد کرد. قبل از هر گونه توضیح در رابطه با گرفتن اقامت از این طریق جا دارد نگاهی کلی به انواع شرکت در ترکیه و مراحل و هزینه های موجود بیندازیم.

انواع شرکت در ترکیه:

شرکت با مسئولیت محدود شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه حداقل با یک و حداکثر با ۵۰ شریک قابل ثبت است. در واقعه در صورتی که شرکت ورشکست شود و نتواند جوابگوی طلبکاران باشد تنها سرمایه سهامداران از بین خواهد رفت و طلبکاران نمی‌توانند باقیمانده خواسته های خود را از اموال شرکای شرکت طلب کنند.

شرکت سهامی (خاص- عام):
تاسیس این نوع شرکت نیازمند حداقل ۵ شخص حقیقی و یا حقوقی است. شرکا در قبال قروض شرکت به اندازه سهم‌شان مسئولند.

شرکت تضامنی
شرکتی است که تحت اسم مخصوصی بین دو یا چند شخص حقیقی با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود و اگر پول شرکت برای پرداخت تمام قروض شرکت کافی نباشد بنابراین هریک از شرکا مسئول پرداخت می‌باشند.

برای ثبت شرکت در ترکیه ارائه اجاره نامه به نام شرکت اجباری و ضروری است اما در ترکیه امکان تهیه home office وجود دارد.

یک چهارم سرمایه شرکت در هنگام تاسیس شرکت در ترکیه باید به بانک واریز شده و چند روز در حساب مسدود می‌شود، در ترکیه شرکت ها ملزم به داشتن حساب دار هستند.

پس از ثبت شرکت برای اخذ اجازه کار لازم به استخدام ۱ کارمند در سال اول و ۵ کارمند ترک از سال دوم خواهید بود، به این ترتیب اجازه کار برای بار اول یک ساله برای بار دوم دو ساله و برای بار سوم سه ساله صادر می شود لازم به ذکر است که پس از اخذ پنج سال متوالی اجازه کار و به شرط عدم خروج از ترکیه بیش از شش ماه در طول پنج سال می توان برای اخذ شهروندی ترکیه اقدام کرد.

هزینه های جاری یک شرکت در ترکیه:

حسابدار (حسابدار رسمی ماهانه ۴۰۰ لیر به بالا)

کارمند

اجاره محل دفتر

حقوق و بیمه کارمند و بیمه اعضای شرکت

آب، برق، تلفن و اینترنت

در صورتی که محل کار اجاره ای باشد ۲۳ درصدمالیات بر اجاره (استوپاژ)

هزینه های دفاتر رسمی و پلمپ آن در اداره دارایی (سالانه حدودا ۱۰۰۰ لیر)

مالیات بر درآمد (معادل ۱۸ % سود خالص شرکت)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه