وبلاگ

افتتاح حساب بانکی شخصی در ترکیه

افتتاح حساب بانکی شخصی در ترکیه

مسافران ایرانی می توانند با افتتاح حساب بانکی شخصی در ترکیه، امور مالی خود را انجام دهند. در واقع داشتن یک حساب ارزی کمک می کند معاملات مختلف و سرمایه گذارای را به راحتی انجام دهند. با این حال افتتاح حساب در بانک های ترکیه دارای یکسری قوانین و شروط است که با پیروی از آن ها می توان نسبت به این امر اقدام نمود.

مزیت افتتاح حساب بانکی شخصی در ترکیه برای ایرانیان
همان طور که می دانید کشورمان به دلیل تحریم های ظالمانه ای که در سال های اخیر از ناحیه آمریکا و اتحادیه اروپا بر بخش های مختلف اقتصادی، تجاری، بازرگانی، اجتماعی و … اعمال شده به راحتی نمی تواند با سایر کشورها مراوده ارزی داشته باشند. از این رو افرادی که به سایر کشورهای خارجی سفر می کنند با مشکلات عدیده ای در این زمینه برخورد می کنند. کشور ترکیه به دلیل داشتن موقعیت خاص جغرافیایی، مذهبی، اجتماعی و… همواره به عنوان یکی از کشورهای مسافر پذیر برای ایرانیان بوده است. مسافران ایرانی می توانند با افتتاح حساب بانکی شخصی در ترکیه مزیت های بی شماری را نصیب خود نمایند که می توان اشاره به موارد زیر نمود:

 افتتاح حساب بین المللی: با افتتاح حساب بانکی در ترکیه می توان از وجود یک حساب بین المللی برای انجام بسیاری از امور تجاری نهایت بهره را برد. می توان با سپرده گذاری در این نوع از حساب ها از سود آن نیز استفاده نمود.
 دریافت کردیت کارت بین المللی: کردیت کارت در واقع نوعی کارت بانکی است که از طریق آن می توان تا سقف مشخصی خرید نمود. بدین ترتیب مسافران می توانند با در اختیار داشتن این کارت، آن را در هر کجای دنیا که هستند مورد استفاده قرار دهند. با این کارت می توان به راحتی در ترکیه ملک و یا خودرو به صورت اقساطی از شرکت های بین المللی خریداری کرد.
 دریافت ویزا کارت و مستر کارت: دو نوع کارت اعتباری معتبر در دنیا هستند که برای مبادلات مالی مورد استفاده قرار می گیرند. از ویژگی این نوع از کارت ها امکان دریافت وجه نقد با استفاده از دستگاه های ATM در هر کجای دنیا، امکان دریافت کارت اعتباری برای انجام اموری از قبیل خرید اینترنتی از وب سایت های خارجی و ترکیه ای و همچنین خرید حضوری از دستگاه های pos در سراسر دنیا می باشند. در واقع این کارت ها شرایطی را فراهم می آورند تا به راحتی به منابع ارزی خارج از کشور برای مسافرت های تفریحی، کاری و یا تحصیلی دسترسی گسترده ای داشته باشند.
 مدیریت حساب به صورت اینترنتی و غیر حضوری
 متصل نمودن حساب به شبکه بانکداری جهانی و سوئیفت
 و سایر موارد

1819

نحوه افتتاح حساب در بانک های ترکیه
در سال های گذشته کشورهایی نظیر گرجستان و امارات برای ایرانیان حساب باز می کردند، اما در حال حاضر این فقط کشور ترکیه است که اقدام به افتتاح حساب برای ایرانیان می کند آن هم فقط در شهر استانبول با تعداد شعب محدود. بر اساس قوانین بانکداری ترکیه که در سال 2020 تغییر یافت ایرانیان می توانند در سه بانک زراعت، ایش و وکیف حساب بانکی بر پایه ارز هایی همانند دلار و یا یورو افتتاح کنند. افراد برای افتتاح حساب شخصی در ترکیه می توانند با توجه به شرایط و موقعیت خود به صورت زیر اقدام کنند:

1- باز کردن حساب شخصی بدون نیاز به اقامت: همان طور که گفته شد فقط سه بانک در ترکیه برای ایرانیان حساب باز می کنند یعنی زراعت، وکیف و ایش. که در این بین بانک زراعت بدون نیاز به کارت اقامت، فقط با داشتن پاسپورت و سایر مدرک های لازم برای اتباع حساب را باز می کند. در حالی که دو بانک دیگر فقط به شرط داشتن اقامت نسبت به افتتاح حساب اقدام می کنند. بدین ترتیب آن دسته از افرادی که به نوعی توریست هستند و در این کشور اقامت ندارند می توانند با مراجعه به شعبه هایی که از طرف بانک زراعت تعریف شده اند امور باز نمودن حساب را انجام دهند. در این شعبه ها بایستی مبالغی را به عنوان سرمایه سپرده گذاری کنند.
2- باز کردن حساب در ترکیه از طریق کار: اگر هدف از رفتن به ترکیه راه اندازی یک کسب و کار باشد می توان با ثبت نمودن شرکت به این مهم دست یافت. در این روش علاوه بر این که فرد مهاجر می تواند حساب شخصی باز کند می تواند حساب شرکتی نیز افتتاح نماید.
3- باز کردن حساب شخصی بدون نیاز به مبلغ اولیه یا بلوکه نمودن پول: گرچه شروط بیشتر بانک های ترکیه برای باز نمودن حساب شخصی خارجی ها، دریافت مبلغی اولیه (2 تا 3 هزار دلار) و یا بلوکه نمودن پول می باشد اما در این بین معدود شعبه هایی نیز وجود دارند که برای این امر موجودی دریافت نمی کنند از این رو افراد خارجی می توانند با یکسری شروط و قوانین نسبت به افتتاح حساب شخصی در ترکیه بدون پرداخت مبلغی اولیه اقدام کنند.

20

مدارک مورد نیاز برای باز نمودن حساب شخصی در ترکیه
اگر هدف باز کردن حساب در بانک ایش و یا وکیف باشد بایستی در کنار پاسپورت، کارت کیملیک (کارت اقامت) را نیز جزء مدارک ضروری قرار داد. در حالی که در بانک زراعت نیازی به کارت کیملیک نیست. علاوه بر مدارک مذکور دریافت کد مالیاتی (ورگی نوماراسی)، سیم کارت فعال ترکیه ای و مدارک رسمی که آدرس و محل اقامت فرد را نشان می دهد نیز الزامی است.

کلام پایانی
چنانچه قصد افتتاح حساب بانکی شخصی در ترکیه را دارید اما نمی دانید چگونه و از کجا شروع کنید و یا با سوالات بی شماری در این حیطه مواجه هستید، می توانید از گروه مشاوران آسمان کمک بگیرید. این تیم که یکی از برترین مشاوران املاک در ایران به حساب می آید آمادگی هر گونه مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما مسافران عزیز درباره افتتاح حساب در ترکیه را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه