وبلاگ

اخذ اقامت موقت در ترکیه با خرید ملک

اخذ اقامت موقت در ترکیه با خرید ملک

اخذ اقامت موقت در ترکیه با خرید ملک در ترکیه امکان پذیر است. بر اساس قوانینی که دولت ترکیه در سال های اخیر تصویب نموده، افراد با خرید ملک می توانند برای دریافت اقامت نیز اقدام نمایند.
البته در این خصوص یکسری شرایط و قوانین نیز وجود دارد که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم و افراد در صورتی که بتوانند شرایط لازم را فراهم آورند می توانند اقامت این کشور را نیز به راحتی دریافت کنند. اگر در پی گرفتن اقامت چه موقت و یا چه دائمی از طریق خرید ملک در ترکیه هستید پیشنهاد می کنیم که ادامه این مقاله را از دست ندهید چرا که می خواهیم به شرایط و قوانین لازم در این خصوص بپردازیم.
دلایل مهاجرت افراد به ترکیه
این روزها شاهد مهاجرت افراد زیادی از سرتاسر دنیا به کشور ترکیه هستیم که در این میان شهروندان ایرانی نیز به چشم می خورد.
این که افراد چرا به کشوری همانند ترکیه مهاجرت می کنند می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. به عنوان نمونه برای شهروندان کشورمان بحث عدم ثبات اقتصادی و محدودیت تجاری با سایر کشورها از جمله مهمترین دلیل مهاجرت به ترکیه است.
همان طور که می دانید در سال های اخیر، کشورمان فراز و نشیب هایی را در بخش اقتصاد تجربه نموده و افراد نیز نتوانسته اند آن طور که شایسته است سرمایه گذاری کنند و به نوعی با افت در سرمایه خود مواجه شده اند، از این رو ترجیح می دهند در کشورهایی که از نظر اقتصادی وضعیت مناسب تری دارند سرمایه گذاری کنند.
از انگیزه شخصی افراد که بگذریم، کشور ترکیه بنا به دلایل زیر مقصدی جذاب برای اخذ اقامت می باشد:
برخورداری از ثبات اقتصادی یکی از بارزترین دلایل گرفتن اقامت موقت در ترکیه با خرید ملک می باشد. این کشور از طرق مختلف و با توسعه صنایع گوناگون همچون گردشگری، پوشاک، کشاورزی و … توانسته جایگاه اقتصادی مناسب و با ثباتی را در جهان به دست بیاورد طوری که امروزه یکی از قدرت های اقتصادی مهم در منطقه به حساب می آید.
این امر موجب شده تا افراد با ورود به این کشور و سرمایه گذاری در بخش های مختلف بتوانند به تجارتی پر سود دست پیدا کنند. علاوه بر اقتصاد، برخورداری از جاذبه های متعدد گردشگری، امکانات و زیر ساخت های لازم رفاهی و همچنین استانداردهای آموزشی از جمله دیگر دلایل گرفتن اقامت ترکیه می باشد.

اخذ اقامت موقت در ترکیه با خرید ملک
اخذ اقامت موقت در ترکیه با خرید ملک

راه های اخذ اقامت ترکیه
افرادی که خواهان زندگی موقت و دائم در ترکیه هستند به طرق مختلف می توانند اقامت این کشور را به دست آورند. یکی از روش های رایج از طریق سرمایه گذاری می باشد.
افراد از این طریق هم می توانند تجارتی مطمئن و پرسود انجام دهند و هم این که اقامت ترکیه را بگیرند و از مزایای زندگی در این کشور بهره مند شوند. از مهمترین روش های سرمایه گذاری در ترکیه می توان اشاره ای به موارد زیر نمود:
• سرمایه گذاری با خرید ملک
• سرمایه گذاری با تاسیس شرکت
• سرمایه گذاری با خرید سهام و اوراق بانکی
• سرمایه گذاری با سپرده گذاری در بانک
با سرمایه گذاری در هر کدام این زمینه ها در نهایت می توان اقامت کشور ترکیه را گرفت. البته هر کدام از این روش ها شرایط و قوانین خاص خود را دارند که در ادامه به شرایط و قوانینی که با خرید ملک منجر به اخذ اقامت موقت در ترکیه می شود؛ خواهیم پرداخت.
شرایط و قوانین خرید ملک در ترکیه به منظور اخذ اقامت
ترکیه در خصوص خرید ملک یکسری شرایط و قوانین وضع نموده که افراد با پشت سر گذراندن این قوانین و فراهم آوردن شرایط لازم می توانند اخذ اقامت این کشور را بگیرند.
از جمله قوانین این است که ملک خریداری شده (زمین، آپارتمان، ویلا، باغ و یا سایر مستغلات) بایستی ارزشی بیشتر از 250 میلیون دلار داشته باشد. اگر این ملک کمتر از مبلغ مذکور باشد، فرد نمی تواند اخذ اقامت را دریافت کند.
همچنین این مبلغ برای یک ملک نمی باشد بلکه مجموع چندین ملک خریداری شده را در بر می گیرد. در سال های گذشته ارزش ملک خریداری شده حدود 1 میلیون دلار بود اما دولت ترکیه به منظور جذب هر چه بیشتر سرمایه گذار خارجی، این میزان را تا 250 هزار دلار کاهش داد.
متقاضی با خرید چنین ملکی می تواند اقدامات لازم را برای اخذ اقامت و شهروندی فراهم آورد. در کمتر از 30 روز به سرمایه گذار پاسپورت داده می شود و از این طریق نیز می تواند حق شهروندی را دریافت نماید تا همچون یک شهروند ترک از مزایای زندگی در ترکیه از جمله حق رای، دریافت خدمات کامل درمانی، افتتاح حساب بانکی، تحصیل رایگان و … بهره مند گردد.
علاوه بر قیمت ملک خریداری شده، باید شش دانگ به نام متقاضی و یا به صورت مشترک سه دانگ به نام دیگر اعضای خانواده باشد.
برای خرید ملک هیچ گونه محدودیتی از نظر مکانی وجود ندارد افراد می توانند در هر شهری از ترکیه که مایل بودند ملک مد نظر خود را خریداری نمایند. آنکارا، استانبول و ازمیر از جمله شهرهای شلوغ و پرجمعیت و آنتالیا، آنالیا و مارمایس نیز شهرهایی با طبیعت فوق العاده به حساب می آیند، بدین ترتیب انتخاب شهر بستگی به سلیقه افراد و همچنین میزان بودجه دارد.
مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت موقت در ترکیه با خرید ملک
از مهمترین مدارکی که برای اخذ اقامت با خرید ملک مورد نیاز است می توان اشاره ای به موارد زیر نمود:
• برخورداری از پاسپورت معتبر به همراه ترجمه
• کپی کارت شناسایی به همراه ترجمه
• سند ملک خریداری شده
• قباله ازدواج متقاضی به همراه ترجمه
• فرم درخواست
• 4 قطعه عکس پرسنلی
• داشتن بیمه یکساله
جمع بندی اخذ اقامت موقت در ترکیه با خرید ملک
در این مقاله به بیان شرایط و قوانین لازم در خصوص اخذ اقامت در ترکیه با خرید ملک پرداختیم، چنانچه بخشی از مطالب ارائه شده نامفهوم بود یا سوالی در این زمینه داشتید می توانید با گروه مشاورین آسمان در تماس باشید.
این گروه با داشتن کادری مجرب و متخصص این آمادگی را دارد که به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه