وبلاگ

اجاره سالیانه ملک در ترکیه

اجاره سالیانه ملک در ترکیه

اجاره سالیانه ملک در ترکیه می تواند برای علاقه مندان به زندگی در ترکیه و کسانی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند گزینه بسیار مناسبی باشد.
اجاره سالیانه ملک در ترکیه می تواند امری بسیار ساده تر نسبت به اجاره کوتاه مدت آن باشد زیرا بعد از سال ۲۰۱۶ و ثبت قانون های سختگیرانه برای اجاره کوتاه مدت در ترکیه به منظور جلوگیری از ایجاد جرم و جنایت انتخاب اجاره سالیانه ملک در ترکیه می تواند انتخابی درست تر باشد مخصوصا اگر شما در حال کارکردن در ترکیه یا حتی مشغول به تحصیل در این کشور می باشید.
شما می توانید براساس میزان بودجه، محل مورد نظر، میزان دسترسی ملک به فروشگاه ها، سلیقه شخصی و همچنین نزدیک بودن به محل کارتان یک ملک را برای اجاره انتخاب کنید.

هزینه های مربوط به اجاره سالیانه ملک در ترکیه:
ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا اگر قصد اجاره ملک در ترکیه را دارید عناصر مختلف قرارداد اجاره و هزینه های مربوطه به هنگام اجاره ملک در ترکیه را بدانید.
قراردادهای اجاره ای لازم نیست که به یک شکل خاص رعایت شده و یا هرگونه الزامات تعیین شده را برآورده سازند و ممکن است به سادگی توافق کلامی بین صاحب ملک و مستاجر باشد، اما اگر قصد اجاره ی سالیانه ملک در ترکیه را دارید ما به شما پیشنهاد می کنیم برای اطمینان داشتن از صحت قرارداد خود حتما برای بستن قرار داد به یک مشاوره املاک مطمئنن مراجعه نمایید. بطور کلی برای بستن یک قرارداد اجاره نامه کتبی به شما توصیه می شود که حداقل مدت اجاره، میزان اجاره و واریز مبلغ را در قراردادتان مستند کند.
برای نوشتن اجاره نامه بصورت بلند مدت و سالیانه، مدت مشخصی وجود ندارد و این امرتوسط مستاجر و صاحبخانه تصمیم گیری می شود. با این حال، قراردادهای اجاره بلند مدت معمولاً برای یک دوره یک ساله منعقد می شوند. این قرارداد به طور خودکار تمدید می شود مگر اختلاف نظری در این ارتباط مانند افزایش مبلغ اجاره ماهانه و یا فروش خانه توسط مالک وجود داشته باشد. معمولاً در پایان هر سال مبلغ اجاره ملک با افزایش روبرو خواهد شد. این نرخ باید هنگام نوشتن قرارداد در بنگاه مشخص شود.
10

قرارداد اجاره کتبی:
بستن قراردادهای اجاره ای معمولاً توسط بنگاه ها یا آژانس های املاک تهیه می گردد و راه های دیگر برای بستن قرارداد اجاره خانه نمی تواند زیاد قابل اطمینان باشد. مستأجر مستلزم ارائه اثبات هویت و در برخی موارد مثلا درصورتی كه اثبات درآمد مستاجره امکان پذیر نباشد در صورت تقاضای صاحب ملک ممکن است که داشتن یک ضامن برای بستن قرارداد لازم باشد.
بطور کلی قرارداد اجاره شامل موارد زیر است:
• آدرس و جزئیات ملک
• نام و آدرس مالک و بنگاه یا آژانس املاک (در صورت وجود)
• نام و آدرس مستاجر
• تاریخ شروع قرارداد
• مدت قرارداد و شرایط تمدید
• تعیین مبلغ اجاره و شرایط افزایش سالانه
• روش پرداخت
• مقدار و فرم سپرده
• نوع محل اقامت (خانه، آپارتمان، مسکن مختلط)
• توضیحات مناطق مشترک در ساختمانهای آپارتمانی
• دادن یک شرح کلی از ملک
• ذکرخدمات موجود در اجاره ماهانه
• شرایط بستن قرارداد و فسخ آن
و در صورت تمایل داشتن مستاجر، می تواند در هنگام ورود به خانه، لوازم و وسایل آن را تهیه كند.

میزان هزینه ها و پرداختی ها:
در ادامه با به شما هزینه ها و پرداختی های مورد نیاز برای عقد قرارد داد و تحویل گرفتن خانه اجاره ای را خواهیم گفت:
1. در صورت بستن قرارداد در بنگاه هزینه ی کمسیون آن 12درصد از کل اجاره ی سالانه را شامل می گردد.

2. پرداخت اجاره معمولاً در چند روز اول ماه (با تاریخ موافقت شده در قرارداد) انجام می شود. پرداخت ها ممکن است به لیر ترکیه یا ارز دیگری باشد که با موافقت مستأجر و صاحبخانه انجام می دهد (طبق قانون ترکیه هیچ محدودیتی وجود ندارد). با این حال، برای جلوگیری از درآمد اجاره ای اعلام نشده، پرداخت ماهانه در املاک مسکونی بیش از 5000 لیرترکیه باید از طریق نقل و انتقال بانکی انجام شود. رسید چاپ شده اثباتی برای پرداخت است.

3. مستاجر موظف نیست بیمه خانه را بدهد و این امری اختیاری برای مستاجر محسوب می شود. با این حال، صاحب ملک باید بیمه اجباری در برابر زلزله داشته باشد.
11

قبل ازاجاره سالانه ملک در ترکیه چه چیزی را در نظر بگیریم؟
• قبل از بستن قرار داد در بنگاه شما باید ابتدا از روی دفترچه ثبت یا سند ملک بررسی کنید که آیا صاحبخانه در واقع مالک حقیقی ملک می باشد یا خیر؟ البته اگر قرارداد خود را در بنگاه های املاک مطمئن ببندید هرگز به چنین مشکلی برنخواهید خورد.

• اگر قبل از اسباب کشی خانه نیاز به نوسازی داشته باشد، باید صاحبخانه به طرف مسئول این قبیل هزینه ها را محول کند و برای اطمینان بیشتر می توانید این قبیل نکات را قبل از بستن قرار داد با صاحبخانه، در قرارداد ذکر کنید.

• مدت توافق نامه، تمدید، پرداخت هزینه های اجاره، بازگشت سپرده (ودیعه با دپوزیت) و شرایط خاتمه توافق نامه از مهمترین مواردی است که باید در نظر بگیرید. کاملاً ضروری است که چنین مواردی را با جمله بندی دقیق در قرارداد اجاره ملک درج کنید.

حقوق صابخانه و مستاجر نسبت به هم:
قبل از بستن هر نوع قرارداد برای اجاره سالانه ملک در ترکیه بهتر است که صاحبخانه و مستاجر وظایف خود را بدانند:
• مستاجر موظف است:
1. اجاره را به طور کامل در تاریخ های توافق شده پرداخت کند.
2. هزینه خدمات پرداختی: آب، برق را به موقع پرداخت کند و در نگهداری هرچه بهتر ملک کوشا باشد.
3. مسئولیت هرگونه خسارت به ملک را بر عهده داشته باشد.

• مستاجر نمی تواند:
1. از ملک برای مقاصد تجاری استفاده کند.(در صورتی که در قرارداد ذکر نشده باشد).
2. بدون رضایت صاحبخانه، تغییرات اساسی در ملک یا سازه ها ایجاد کند.

• تعهدات صاحبخانه :
1. این که اطمینان را برای مستاجرحاصل کند که ملک با حداقل استاندارد مطابقت دارد.
2. هر وسیله ی ضروری در خانه که خراب است و درست کار نمی کند را تعمیر یا تعویض کند. تا در نتیجه خسارت و هزینه اضافی برای مستاجر ایجاد نگردد.
نتیجه گیری:
کسانی که قصد اجاره ملکی در ترکیه بصورت طولانی مدت و سالانه دارند بهتر است که برای اطمینان بیشتر و ایمنی کار حتما قرارداد خود را در یک بنگاه املاک مورد اطمینان ببندند.کمک گرفتن از بنگاه املاک برای اجاره خانه می تواند این اطمینان را برای شما ایجاد کند که با توجه به نوع نیازهایتان بهترین و مورد اطمینان ترین گزینه در اختیارتان قرار خواهد گرفت و همچنین می توانند شما را در بستن قراردادی هوشمندانه با ذکر ریزترین جزئیات یاری کنند.گروه مشاورین آسمان با داشتن مشاورینی متخصص و با تجربه این امکان را به شما می دهند که بر اساس نوع نیازها و خواسته هایتان بهترین را انتخاب کنید. برای اطلاعات بیشتردر زمینه اجاره سالانه و کوتاه مدت ملک در ترکیه مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه