وبلاگ

اجاره خانه در باکرکوی استانبول

اجاره خانه در باکرکوی استانبول

یکی از موضوعات قابل توجه که در سال های اخیر به دلایل مختلف مورد توجه بسیاری قرار گرفته است، اطلاع از هزینه ها و شرایط خرید ملک در ترکیه و یا خرید و اجاره خانه در باکرکوی استانبول است. منطقه باکرکوی واقع در شهر استانبول می باشد و در واقع یکی از شهرستان های این شهر زیباست. باکرکوی در بخش اروپایی استانبول قرار دارد و از شهر های قدیمی آن می باشد. منطقه باکرکوی مساحتی در حدود 5.32 کیلومتر مربع دارد و دارای حدود 230 هزار نفر جمعیت می باشد. این محله زیبا یکی از بهترین محله‌های شهر استانبول برای گذراندن زندگی می‌باشد که در کنار دریا نیز واقع شده است که همین موضوع نیز باعث جذابیت بیش از پیش این محله شده است.
این منطقه زیبا دارای جاذبه های گرشگری قابل توجهی می باشد. به طور مثال مراکز خرید، سینما، بارها و کافه های زیادی در این منطقه وجود دارند که شما می توانید با بازدید از آن ها لذت بسیاری را تجربه کنید.
همچنین ساحل فلوریا، مرکز خرید آکوا فلوریا و آکواریوم استانبول نیز در این منطقه زیبا واقع شده اند. منطقه باکرکوی همچنین از نظر دسترس پذیری نیز شرایط مناسبی دارد به طوری که اتوبوس ها و کشتی های مسافربری زیادی همه روزه از این منطقه به قسمت آسیایی استانبول رفت و آمد دارند. در این مقاله قصد داریم تا به منطقه باکرکوی و ویژگی های خاص آن بپردازیم، پس اگر شما هم قصد بازدید، خرید و یا اجاره خانه در باکرکوی استانبول را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا از چگونگی و مزایای خرید و اجاره خانه در باکرکوی استانبول آگاهی یابید.
قیمت اجاره خانه در باکرکوی استانبول
همان گونه که اشاره شد منطقه باکرکوی استانبول یکی از مناطق بسیار مناسب برای سفر و زندگی می باشد. قیمت اجاره خانه به عوامل مختلفی همچون متراژ خانه، تعداد اتاق ها، سن بنا، مدت زمان مورد نظر برای اجاره و … وابسته است. اما به طور کلی می توان گفت که قیمت اجاره خانه در باکرکوی استانبول ماهانه بین 850 تا ۴۵۰۰ لیر می باشد. به طوری که اجاره یک خانه با متراژ حدودی 80 متر در این منطقه تقریبا مبلغی در حدود 850 لیر بوده و برای اجاره یک خانه لوکس با متراژ بالا باید مبلغی در حدود 40 هزار لیر هزینه کنید. اما همان گونه که اشاره شد به طور متوسط با مبلغی در حدود 1000 تا 4000 لیر می توانید خانه ای با متراژی بین 80 تا 180 متر را اجاره کنید.
تفاوت های اجاره های بلند مدت و کوتاه مدت خانه ها در ترکیه
اجاره خانه ها بسته به مدت زمان مورد نظر برای اجاره دارای تفاوت هایی است. اجاره خانه برای مدت زمان کوتاه که معمولا زیر 6 ماه می باشد برای مسافرانی که قصد سفر به ترکیه و منطقه باکرکوی استانبول را دارند می تواند انجام شود. لازم به ذکر است که قیمت خانه ها برای اجاره کوتاه مدت بسته به فصلی که می خواهید آن را اجاره کنید و میزان تقاضا برای اجاره خانه متفاوت است به طوری که در برخی فصول که گردشگران بیشتر به ترکیه و باکرکوی مسافرت می کنند، قیمت اجاره خانه ها نیز بیشتر می شود.
برای اجاره بلند مدت خانه ها یعنی مدت زمانی بیش از 6 ماه قوانین متفاوت تری نسبت به اجاره کوتاه مدت وجود دارد. به طور مثال برای اجاره بلند مدت خانه در کشور ترکیه طبق قوانین، صاحب خانه این حق را دارد که میزان اجاره خانه را افزایش دهد اما تنها به میزان 20 درصد در سال می تواند مبلغ را افزایش دهد. حداقل زمان برای عقد اجاره بلند مدت یک خانه نیز 6 ماه می باشد و برای کمتر از این مدت زمان نمی توان اجاره نامه بلند مدت تنطیم نمود.

اجاره خانه در باکرکوی استانبول
اجاره خانه در باکرکوی استانبول

به طور کلی اگر برای سفر به ترکیه و منطقه باکرکوی استانبول می آیید اجاره های کوتاه مدت می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد و اگر برای مهاجرت نیز می خواهید منطقه زیبای باکرکوی را انتخاب کنید می توانید خانه ها را برای مدت زمان زیادتری اجاره نموده و قرارداد اجاره بلند مدت تنظیم کنید و از اقامت خود در این منطقه زیبا لذت ببرید.
آیا با اجاره خانه در باکرکوی استانبول نیز می توان اقامت ترکیه را دریافت نمود؟
در گذشته طبق قوانین کشور ترکیه این امکان وجود داشت که با اجاره ملک در این کشور به توان اقامت ترکیه را بدست آورد اما از سال 2021 و طبق قوانین جدید، دولت ترکیه اعلام کرد که اتباع خارجی که می خواهند برای بار اول در کشور ترکیه با اجاره ملک اقامت دریافت کنند، به آنها اقامت یکساله داده خواهد شد و بعد از مدت زمان یک سال افراد می بایست یا نوع اقامتشان را به انواع دیگر اقامت مانند اقامت تحصیلی، اقامت کاری، اقامت از طریق خرید ملک و … تغییر دهند و یا اینکه باید خاک ترکیه را ترک نمایند.
بنابراین شما می توانید از طریق اجاره ملک، اقامت یکساله ترکیه را دریافت نموده و پس از پایان مهلت مذکور اقدام به تغییر نوع اقامت خود داده تا بتوانید اقامت دائم این کشور را بدست آورید.
قیمت خرید خانه در باکرکوی استانبول
همانند قیمت اجاره یک ملک قیمت خرید ملک نیز به عوامل متعددی که به برخی از آن ها اشاره نمودیم وابسته است. اما به طور کلی قیمت خرید ملک در منطقه باکرکوی استانبول برای یک خانه 80 متری در حدود 200 هزار لیر می باشد و برای خانه ها لوکس و رو به ساحل با متراژ های بالا این مبلغ می تواند به بیش از 15 میلیون لیر نیز افزایش یابد
سخن پایانی
در این مقاله به بررسی منطقه جذاب و دیدنی باکرکوی که از جمله شهرستان های استانبول می باشد پرداختیم و به شزایط و مزایای اجاره خانه در باکرکوی استانبول اشاره نمودیم. اگر شما هم قصد خرید یا اجاره ملک در این منطقه را دارید می توانید با توجه به شرایط ذکر شده برای این کار اقدام نمایید.
البته بهتر است قبل از اقدام با افراد آگاه به شرایط و قوانین ترکیه مشورت نمایید تا بتوانید بهترین انتخاب را در این حوزه داشته باشید. مشاوران و کارشناسان مجرب ما همواره آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند. در صورت وجود هر گونه سوال و یا برای دریافت اطلاعات تکمیلی در این زمینه می توانید با ما در ارتباط بوده و پاسخ سوالات و ابهامات خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه