وبلاگ

کارت فیروزه ای ترکیه

کارت فیروزه ای ترکیه

مهاجران با در دست داشتن کارت فیروزه ای ترکیه به صورت نامحدود می توانند در این کشور اقامت داشته باشند و به فعالیت اقتصادی و کسب کار خود بپردارند. حال این کارت فیروزه ای چیست؟ چه کاربردی دارد؟ چگونه می توان آن را دریافت نمود؟ از جمله پرسش هایی است که در قالب این مقاله به بررسی آن ها می پردازیم، پس از شما دوستان گرامی می خواهیم با ما باشید تا به تک تک آن ها پاسخ داده شود.

تعریف کارت فیروزه ای ترکیه
کارت فیروزه ای که معادل گرین کارت آمریکا یا کارت آبی اتحادیه اروپاست از جانب دولت ترکیه به آن دسته از مهاجرانی که قصد ماندن و اقامت در ترکیه را دارند اعطا می شود. البته این کارت با گرین کارت آمریکایی دارای تفاوت هایی می باشد از جمله این که کارت فیروزه ای برای تشویق نمودن مهاجران برای اقامت در ترکیه و گرین کارت به منظور جذب نیروی کار خارجی داده می شود.

به منظور گرفتن اقامت و تابعیت در ترکیه، دولت این کشور برای خارجیان روش هایی همانند سرمایه گذاری (ثبت شرکت، خرید ملک و سپرده گذاری بانکی)، تولد، ازدواج، سیستم فیروزه ای و … را ایجاد نموده تا آن ها با توجه به وضعیت مالی، شرایط شغلی و … بتوانند راه مناسب را انتخاب کنند. در این بین سیستم فیروزه ای برای افرادی که در یک حرفه ای خاص مهارت دارند با استقبال بی نظیری همراه شده است.
قانون کارت فیروزه ای در سال 2017 به منظور جذب سرمایه خارجیان برای بهبود اوضاع اقتصادی، استفاده نیروی متخصص برای تقویت سیستم آموزشی و … در ترکیه به تصویب رسید. در واقع دولت ترکیه برای این که بتواند نیروی کار خارجی را به سمت کشور خود بکشاند با راه اندازی این سیستم شرایطی را فراهم آورده تا اتباع راحتر بتوانند مهاجرت و اقامت خود را دریافت کنند. از این رو، وجود این کارت برای آن دسته از افرادی که به دنبال آینده ای روشن برای خود و خانواده شان هستند فرصتی بسیار ایده آل می باشد چرا که آن ها می توانند از شرایط اقتصادی این کشور در راستای افزایش اندوخته مالی مد نظر خود نهایت بهره را ببرند.

5
مزایای بهره مندی از کارت فیروزه ای
از مهمترین مزایای داشتن کارت فیروزه ای ترکیه برای خارجیان، بهره مندی از حقوق شهروندی است. فرد با در دست داشتن این کارت هیچ فرقی با یک شهروند ترک ندارد یعنی می تواند:

 در کار مورد دلخواه خود بدون داشتن مجوز خاصی مشغول به فعالیت شود.
 شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت و سیم کارت دائم ترکیه ایی دریافت کند.
 از حقوق و مزایای بازنشستگی برخوردار شود.
 در بانک های ترکیه افتتاح حساب کند و از سیستم بانکداری و تسهیلات ارائه شده برای پیشبرد اهداف اقتصادی خود نهایت بهره را ببرد.
اما در کنار این مزایا، فرد حق رای ندارد، نمی تواند امور مربوط به خدمات سربازی را انجام دهد و بایستی به زبان ترکی نیز صحبت کند.
چگونگی دریافت کارت فیروزه ای ترکیه
دریافت این کارت برای آن دسته از مهاجرانی که دارای تخصص خاصی در زمینه علمی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی و … هستند بسیار راحت و آسان می باشد. این کارت وقتی که برای اولین بار صادر می شود مدت اعتبار آن 3 سال است. و بعد از طی شدن این مدت، امتیازدهی آن مورد بررسی قرار می گیرد که در طی فعال و مفید بودن گزارش های مالی و کاری، این کارت به طور دائم و نامحدود به فرد متقاضی ارائه می شود. حتی وی می تواند بعد از دو سال برای خود و افراد درجه یک (همسر و فرزندان) حق شهروندی دریافت کند. اما سوالی که در اینجا مورد بحث قرار می گیرد چگونگی دریافت کارت فیروزه ای ترکیه است، یعنی یک فرد خارجی چه شرایطی را باید داشته باشد تا این کارت به وی اعطا شود. خارجیان می توانند از طریق زیر این کارت ارزشمند را دریافت کنند:
کارت فیروزه ای ترکیه
یکی از راه های مرسوم دریافت این کارت، داشتن تخصص در زمینه ای خاص است. افرادی که دارای مهارت در حرفه ای هستند می توانند با ثبت شرکت، نسبت به راه اندازی یک کسب و کار اقدام کنند.که اگر کسب و کار از بازده اقتصادی مناسب برخورد باشد کارت فیروزه ای ترکیه به راحتی به فرد داده می شود. با داشتن این کارت، فرد مهاجر می تواند به بنا به درخواست خود نسبت به گرفتن اقامت دائم و یا تابعیت اقدام کند.
دانشمندان، ورزشکاران، نویسندگان و … برای دریافت این کارت به طور جداگانه ارزیابی می شوند و درخواست آن ها در مدت زمان کوتاه تری تایید می شود.
آن دسته از افرادی که با مجوز کار در ترکیه مشغول به فعالیت هستند پس از دو سال کار و فعالیت می توانند درخواست خود را برای دریافت کارت فیروزه ای ترکیه ای به ارگان های مربوطه ارائه دهند. در صورت موافقت با درخواست، آن ها می توانند بدون ترس و نگرانی بابت از دست دادن مجوز کار و اقامت به فعالیت خود در این کشور ادامه دهند. این افراد می توانند حتی بعد از 5 سال از گرفتن کارت فیروزه ای نسبت به دریافت تابعیت و اقامت دائم اقدام کنند.
یکی دیگر از روش های دریافت این کارت، خرید ملک و سرمایه گذاری در ترکیه می باشد. در چنین شرایطی به مدت یکسال به فرد فرصت راه اندازی کسب و کار داده می شود اگر در طی این مدت نتواند کار مد نظر را آغاز کند کارت فیروزه ای وی ابطال می گردد.
مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت فیروزه ای ترکیه
خارجیان برای دریافت این کار بایستی پروسه قانونی آن را طی کنند و اسناد درخواستی را به مراجع زیربط ارائه دهند. مهمترین این مدارک خواسته شده عبارت اند از:

 ارائه مدرکی که نشان دهنده تخصص فرد در یک حرفه ای خاص باشد. مثلا ارائه دیپلم، رزومه کاری، قرارداد تجاری و …
 ارائه اسناد و مدارکی که نشان دهنده میزان سرمایه گذاری فرد درخواست دهنده برای ایجاد فرصت شغلی مناسب باشد.
 ارائه مدرک تحصیلی دانشمندان و محققان
 ارائه مدرک افتخار آفرینی ورزشکاران و هنرمندان در سطح بین المللی
 و…
کلام پایانی
برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دریافت کارت فیروزه ای ترکیه و آگاهی از نحوه و چگونگی دریافت آن می توان از گروه مشاورین آسمان کمک گرفت. این گروه با برخورداری از دانش تخصصی کادر پرسنلی خود، آمادگی را دارد که در هر ساعتی از شبانه روز به سوالات و درخواست شما سروران گرامی پاسخ دهد تا بتوانید با مشاوره و راهنمایی به موقع و صحیح، بهترین انتخاب را برای خودتان رقم بزنید.

٪ نظر

    • لطفا جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ کارت فیروزه ای با شماره های ذیل تماس حاصل نمایید.
      تلفن ثابت:
      0090-0216-5650565
      تلفن مدیریت و مشاوره حقوقی :
      0090-552-5651565
      تلفن های مشاورین فارسی زبان:
      0090-552-5653565
      0090-552-5654565

  1. برای اخذ کارت فیروزه ای شنیدیم که حتما باید مدال یا جایزه یا رتبه بسیار بالا اورد این مطلب چقدر صحت داره

    • لطفا جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ کارت فیروزه ای با شماره های ذیل تماس حاصل نمایید.
      تلفن ثابت:
      0090-0216-5650565
      تلفن مدیریت و مشاوره حقوقی :
      0090-552-5651565
      تلفن های مشاورین فارسی زبان:
      0090-552-5653565
      0090-552-5654565

    • لطفا جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ کارت فیروزه ای با شماره های ذیل تماس حاصل نمایید.
      تلفن ثابت:
      0090-0216-5650565
      تلفن مدیریت و مشاوره حقوقی :
      0090-552-5651565
      تلفن های مشاورین فارسی زبان:
      0090-552-5653565
      0090-552-5654565

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه