وبلاگ

پانسیون در تکسیم استانبول

پانسیون در تکسیم استانبول

گروه آسومان برای اجاره پانسیون هیچ گونه فعالیتی ندارد فقط خرید فروش ملک در استانبول انجام میدهد

بسیاری از گردشگران برای سفر به ترکیه و شهر زیبای استانبول گاها خرید ملک در ترکیه ، اجاره خانه و برخی نیز پانسیون ها را به عنوان محل اقامت خود انتخاب می کنند. میدان تکسیم استانبول مرکز تجمع تعداد زیادی از پانسیون هایی است که جهت رفاه حال مسافران با قیمت های مناسب بصورت روزانه، هفتگی و ماهانه قابل اجاره میباشند. در این نوشتار با هم به بررسی ویژگی ها و مشخصات پانسیون در تکسیم استانبول خواهیم پرداخت.
چرا به استانبول سفر کنیم؟
استانبول شهری است رویایی که باید به آن سفر کرد، در کوچه پس کوچه های آن قدم زد، قهوه ترک نوشید و از جاذبه های گردشگری و تاریخی آن لذت برد. زیبایی های استانبول ترکیه تمام شدنی نیست تا جایی که میتوانید به راحتی برای چندین ماه برنامه سفر به این شهر را تنظیم کنید و هنوز جاذبه های زیادی برای بازدید باقی بماند. استانبول با داشتن جاذبه های گردشگری زیاد به عنوان یکی از رتبه داران مقاصد گردشگری دنیا محسوب میشود.
وقتی صحبت از جاذبه های دیدنی استانبول می‌شود، اولین جایی که به ذهن خیلی‌ها می‌رسد، بناهای تاریخی و باستانی این شهر است. از جمله مهم ترین جاذبه های گردشگردی شهر استانبول شامل موارد زیر میباشد:
• مسجد ایاصوفیه: شاهکاری از امپراطوری عثمانی ها که درابتدا به شکل کلیسا بوده بعد از آن به مسجد تبدیل شده و در حال حاضر با عنوان موزه ایاصوفیه شناخته شده است.
• کاخ توپکاپی استانبول: کاخ توپکاپی یکی از معروف ترین و بزرگ ترین مکان در بین جاذبه های شهر استانبول میباشد که عاشقان تمدن و تاریخ را به خود جذب میکند. این کاخ توسط سلطان محمد دوم در سال 1478 بنا شده و از قرن 15 تا 19 میلادی، امپراتوری عثمانی از آن به عنوان مرکز سیاسی خود استفاده کرده است. این کاخ در سال 1924 به دستور آتاتورک به عنوان موزه برای بازدید عموم آزاد شد.
• مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد استانبول: مسجدی باشکوه با معماری هنرمندانه و کاشی کاری های آبی و خوشرنگ که به دستور سلطان احمد در قرن هفدهم بنا شده است.
• بازار پر زرق و برق و بزرگ استانبول: کمتر چیزی میتواند مانند خرید از این بازار بزرگ و بی انتها مسافران سراسر دنیا را به شور وهیجان بیاورد. لذت خرید در یک بازار سر پوشیده که به اصطلاح زبان ترکی کاپالی چارشی گفته میشود.
• برج گاتالا استانبول: این برج حدود هفتصد سال پیش (1384 میلادی) و با هدف نظارت بر کشتی‌ها و شناسایی دشمنان و حفظ امنیت کشور بنا شده است.
• آ ب انبار باسیلیکا، جاذبه شگفت انگیز استانبول: این اثر بدلیل تکنولوژی آن یک اثر خاص به شمار میرود که بخاطر ستون های مرمری فراوان بکار رفته در زیرزمین و معماری در بین مردم ترک زبان به اسم «یره باتان سیسترن» معروف است.
• سایر جاذبه های استانبول: از جمله جاذبه های دیگر شهر استانبول میتوان به موزه باستان‌شناسی استانبول، کلیسای چورا استانبول،میدان هیپودروم یا میدان اسب دوانی استانبول، کاخ دلما باغچه، مسجد سلیمانیه استانبول، موزه پرا، مسجد رستم پاشا، موزه هنر مدرن، قلعه یدیکوله استانبول، بازار ادویه (بازار مصری ها) اشاره کرد.
میدان تکسیم (تقسیم) استانبول ترکیه
میدان تکسیم یا همان قلب شهر استانبول یکی از مهم ترین میادین این شهر است که معروف ترین خیابان که استقلال نام دارد به این میدان متصل است. این میدان معروف در منطقه بیگ‌اوغلو که بخش اروپایی شهر استانبول میباشد، واقع شده است. مجسمه یادبود جمهوریت (Cumhuriyet Anıtı) اولین چیزی است که در میدان تکسیم به چشم می‌خورد. این یادبود برای گرامیداشت پیروزی ترکیه در جنگ استقلال است.

پانسیون در تکسیم استانبول
پانسیون در تکسیم استانبول

از شاخص های دیگر میدان تکسیم پارک گردشگری است که در بین شلوغی های مرکز شهر نقش ریه های تنفسی را برای استانبول ایفا میکند. در سایه درختان این پارک می‌توانید در کافه و رستوران های پارک تکسیم غذایی بخورید یا با یک فتجان قهوه ترک خستگی در کنید.
خیابان استقلال که واقع در نزدیکی میدان تکسیم است، برای رسیدن به جمهوریت باید خیابان استقلال را طی کنید. وجود تراموا قدیمی و زیبا امکان عبور از این خیابان با منظره مغازه ها و فروشگاه هایی که به زبان های مختلف به گردشگران خوش آمد میگویند را ممکن ساخته است. در دوطرف خیابان بناهای زیبایی هستند که در بعضی روزها مشاهده دسته های موسیقی خیابانی در کنارشان دیده میشود.
اقامتگاه
وقتی برنامه‌ سفر خود را چیده اید و به امید تجربه‌ یک سفر لذت‌بخش قصد راهی‌شدن به یک مقصد گردشگری دارید، انتخاب اقامتگاه متناسب با بودجه و شرایط‌‌‌تان برای شما رضایت بیشتری از سفر به همراه خواهد داشت و درنتیجه سفر لذت‌بخش‌تری را تجربه خواهید کرد.
یکی از مهم ترین دغدغه اغلب مسافران برای سفر به شهر استانبول و شهرهای دیگر ترکیه پیدا کردن محل اقامت ارزان قیمت است. گردشگرانی که میخواهند برنامه سفر ارزان قیمتی را برای خود تدارک ببینند به خوبی میدانند که باید روی قیمت اقامتگاه به عنوان یک فاکتور اصلی تاکید کرده و آن را به خوبی تجزیه و تحلیل کنند تا بدین روش هزینه سفر خود را کاهش دهند. البته این مطلب برای همه مسافران صدق نمیکند.
پانسیون چیست؟
پانسیون را می‌توان یکی از انواع اقامتگاه تعریف کرد که در قبال مبلغ مشخصی به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و حتی سالانه با در اختیار قراردادن امکاناتی شامل : اتاق، غذا، لوازم خانگی و دیگر امکانات رفاهی به مسافران، دانشجوها، کارمندان و… اجاره داده میشود. پانسیون‌ها قطعا تمام خدمات رفاهی هتل‌ها را ندارند؛ اما همه‌ی امکانات لازم برای اقامت را دارند. این نوع اقامتگاه‌ها امکاناتی مثل سالن غذاخوری که از نظر گنجایشی متناسب با تعداد ساکنین است، سالنی برای مطالعه، کتابخانه، اتاق نمایش مخصوص تماشای تلوزیون و… را دارند.
پانسیون در استانبول
پانسیون در استانبول با هدف اقامت ارزان قیمت برای مهاجران و بطور کلی افرادی است که قصد ماندن در این شهر را دارند.
مزایای پانسیون در تکسیم استانبول
مهم ترین مزیت اقامت در پانسیون های استانبول ترکیه این است که شما میتوانید با افرادی از فرهنگ ها و سنت های متفاوتی آشنا شوید و نبود خانواده و دوری از وطن برایتان قابل تحمل باشد.
معایب پانسیون در تکسیم استانبول
از مهم ترین معایب اقامت در پانسیون میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
• به احتمال زیاد نظافت و اصول بهداشتی در آن با هتل ها قابل مقایسه نیست.
• شلوغی اتاق ها و هم اتاقی شدن با افراد مختلف در پانسیون امری طبیعی است.
• سکوت و آرامش کمتر در این مکان رعایت میشود.
• معمولا مقررات خاصی برای ساعات ورود و خروج همچنین داشتن مهمان خواهید داشت.
• ساعت صرف صبحانه، ناهار و شام از قبل مشخص شده است.
• امنیت کمتری نسبت به هتل دارد اما فاقد امنیت نیست.
انتخاب پانسیون در تکسیم استانبول
برای انتخاب پانسیون های میدان تکسیم، و یا هر پانسیون دیگری در شهر استانبول، باید ابتدا انتظارات خود را به عنوان یک مسافر از اقامتگاه مورد نظر مشخص کنید. علیرغم وجود تخت های دونفره در پانسیون، این اقامتگاه مناسب زوجین نیست. مگر اینکه بصورت خانوادگی اتاق بزرگ مشترکی را در اختیار بگیرند. معمولا پانسیون بیشتر مناسب آقایان میباشد چرا که آزادی بیشتری دارند و زندگی مشترک با غریبه ها و ملیت های گوناگون برای آنها سخت نیست.
امکانات پانسیون در شهر استانبول ترکیه
پانسیون ها در استانبول تقریبا اکثر امکانات زیر را برای مسافران خود فراهم میکنند:
• آشپزخانه مشترک
• حمام و سرویس بهداشتی
• اتاق مجهز به مبلمان، تخت، تلویزیون و یخچال
• خشکشویی یا اتاقی جهت شستشوی لباس
• سرو صبحانه و سایر وعده های غذایی به اختیار مسافران
• اینترنت رایگان
• اغذیه فروشی یا کیوسک فروش مواد غذایی
• و سایر امکانات ورزشی و تفریحی
اهمیت میدان تکسیم شهر استانبول ترکیه
دلیل اصلی توجه ویژه به منطقه میدان تکسیم نزدیکی آن به خیابان استقلال و دسترسی آسان به مترو و امکانات حمل و نقل میباشد. همچنین تجمع تعداد زیادی از اقامتگاه ها از جمله پانسیون، هاستل، آپارتمان و هتل در این منطقه میباشد.

پانسیون در تکسیم استانبول
پانسیون در تکسیم استانبول

معرفی پانسیون در تکسیم استانبول
هاستل چیرز Cheers Midtown
یکی از پانسیون هایی که در سایت های گردشگری و رزرواسیون همیشه از امتیاز خوبی برخوردار بوده است هاستل یا پانسیون چیرز است. هزینه اقامت در این هاستل با امکانات وای فای، پارکینیگ، اتاق های خانوادگی برای هر نفر به ازاء شبی حدود 12 لیر، هفتگی 78 لیر و ماهانه 357 لیر ترکیه میباشد.
قیمت اجاره اتاق در سایر پانسیون های میدان تکسیم استانبول ترکیه با رده بندی بسیار خوب در سایت های گردشگری به شرح زیر است.
پانسیون در تکسیم استانبول
هزینه اجاره پانسیون در تکسیم استانبول
نه تنها در پانسیون های میدان تکسیم و شهر استانبول، بلکه در بسیاری دیگر از پانسیون های کشور ترکیه بدلیل نوسانات قیمت لیر ترکیه، مرجع قیمت اجاره اتاق های پانسیون را به یورو یا دلار مشخص کرده اند. اما معمولا برای راحتی مسافران تبدیل ارز به لیر امکان پذیر است.
پرداخت اجاره پانسیون در تکسیم استانبول
پرداخت هزینه اجاره اتاق در پانسیون ها میتواند روزانه، ماهانه، شش ماهه یا حتی سالانه باشد. اما بطور معمول صاحبان پانسیون ها با توجه به برآورد مدت اقامت مسافران در مورد شرایط پرداخت اجاره با آنها توافق خواهند کرد.
همانطور که گفته شد تمام مسافرت ها تفریحی نیستند و تعداد زیادی از افراد بدلیل شرایط کاری یا تحصیلی شهر استانبول و میدان تکسیم را محل اقامت خود انتخاب میکنند. به همین دلیل اقامت در هتل برای این افراد مبلغ قابل توجهی هزینه به دنبال خواهد داشت. در همین راستا برای صرفه جویی بیشتر در هزینه ها، بهتر است مسافران بدنبال اقامتگاه های ارزان قیمت باشند. که در این مقاله تلاش شد تا اطلاعات کامل و مفیدی در این ارتباط به علاقمندان ارائه گردد.

وکیل کیفری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه