وبلاگ

خرید ملک در ترکیه

نکته ها و نظرات در مورد خرید ملک در ترکیه

اگر به دنبال بالا بردن اندوخته مالی خود با خرید ملک در ترکیه هستید اما در این راه دچار شک و تردید اید پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا پایان مطالعه بفرمایید چرا که می خواهیم در این مقاله به نکته ها و نظرات در مورد خرید ملک در ترکیه بپردازیم که یقینا اطلاعات و تجارب دیگران می تواند شما را از این حالت شک و دو دلی خارج سازد پس با ما باشید:

سرمایه گذاری در ترکیه بسیار مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است که این توجه در سال های اخیر به دلیل پیشرفت های اقتصادی چشمگیری که در این کشور به وجود آمده نیز چند برابر شده است. از این رو افراد بسیاری در کشورمان خواهان سرمایه گذاری در ترکیه هستند تا به نوعی بتوانند ارزش پول خود را حفظ کنند. راه های مختلفی برای سرمایه گذاری در ترکیه وجود دارد از قبیل تاسیس شرکت، خرید سپرده های بانکی، خرید سهام، خرید ملک و … که در این بین خرید مسکن و سرمایه گذاری در این حوزه با استقبال بیشتری همراه بوده و از دیدگاه بسیاری از افراد به عنوان یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری سود آور در این کشور به حساب می آید. اما خرید مسکن در ترکیه نیز مانند بسیاری از امور اقتصادی دیگر از یکسری قوانین تبعیت می کنند که لازم است قبل از خرید افراد نسبت به آن آگاهی کامل داشته باشند.

به عنوان مثال افرادی که قصد خرید ملک به منظور دریافت شهروندی و سرمایه گذاری در این کشور را دارند چه در قالب خرید مسکن و یا خرید اراضی باید بدانند که ملک خریداری شده باید ارزشی حدود 250 هزار دلار آمریکا داشته باشد و به مدت سه سال سرمایه خود را بایستی در ترکیه نگه دارد. که آگاهی افراد از این قبیل امورات برای از دست ندادن سرمایه، خود امری ضروری به نظر می رسد. علاوه بر داشتن آگاهی و اطلاعات کافی در حوزه خرید ملک، بهره بردن از نظرات و تجارب دیگران در بسیاری از موارد می تواند افرادی که قصد خرید دارند را هدایت و راهنمایی نماید.

خرید ملک در ترکیه
مهمترین دلایل در ارتباط با خرید ملک در ترکیه
در دهه های اخیر، صنعت املاک ترکیه به شدت رشد یافته که در این بین سرمایه گذاران خارجی نقش بسیار مهمی را در این پیشرفت توانسته ایفا کنند. اما چرا املاک ترکیه برای بسیاری از خارجیان جذب کننده است؟ انگیزه خرید و هدف سرمایه گذاری آن ها در این حوزه چیست؟ به عقیده بسیاری که در بخش ملک و مستغلات توانسته اند سرمایه گذاری کنند دلایل امر را در موارد زیر می دانند:

1- از آنجایی که اشخاص از واحد پول لیر ترکیه در سرمایه گذاری خود استفاده می کنند و به دلیل ارزش پایین تر در مقایسه با یورو، دلار، پوند و …، سرمایه گذارانی که دارای ارز های قدرتمندی هستند با خرید ملک در این کشور می توانند سرمایه گذاری با صرفه ای را برای خود رقم بزنند. به همین دلیل است که در سال های اخیر خرید ملک در ترکیه با افزایش 15 درصدی مواجه شده است. از این رو بسیاری ترجیح می دهند به جای خرید یک ملک در لندن با همان متراژ در بهترین قسمت استانبول با 8 برابر ارزانتر خریداری کنند تا از این طریق پتانسیل بسیار خوبی برای سرمایه گذاران در دراز مدت به وجود آید. گرچه ارزش لیر چند سالیست افزایش یافته اما با توجه به نظرات خرید ملک در ترکیه همچنان از صرفه اقتصادی خوبی برخوردار است.

2- تنوع در املاک یکی دیگر از دلایلی است که افراد روی به سرمایه گذاری در این بخش آورده اند. استودیو، آپارتمان، ویلا، طرح های پیش خرید، خانه های نوساز، مکان های ساحلی و … به طور گسترده ای افزایش یافته اند که افراد می توانند با توجه به میزان سرمایه خود و همچنین اهدافی که در پی دارند نسبت به خرید اقدام کنند.

خرید ملک در ترکیه
3- با توجه به عقیده و نظرات در مورد خرید ملک در ترکیه، هزینه پایین زندگی در مقایسه با کشور های اروپایی و ایالات متحده آمریکایی از عمده دلایل سرمایه گذاری می باشد. دولت ترکیه در سال های اخیر توانسته زیر ساخت ها، فروشگاه ها، خیابان ها، کیفیت صنایع خرید و … را بهبود ببخشد و با متعادل نمودن مالیات، آب، برق، ماهواره و اینترنت سعی نموده سرمایه گذاران خارجی بیشتری را به سمت کشور جذب کند.
4-ترکیه قوانینی را وضع نموده تا فرایند خرید ملک و … به آسانی صورت گیرد، در سال های گذشته خرید یک ملک پروسه پیچیده ای داشت افراد برای دریافت سند بایستی زمان زیادی را صرف می کردند. اما امروزه این کشور با جاری نمودن یکسری قوانین و اصلاح آنها توانسته فرایند خرید را برای سرمایه گذاران خارجی بسیار آسان تر نماید.
خرید ملک در ترکیه
5- از دیگر دلایل خرید ملک در ترکیه که با استقبال زیادی از سوی طرفداران رو به رو شده، گرفتن اقامت در این کشور می باشد. بر اساس قانونی که در سال 2018 در این کشور به تصویب رسید اتباع خارجی با خرید ملک به ارزش 250 هزار دلار آمریکا (یا مجموع چندین ملک به این ارزش) می توانند اقامت بگیرند. در گذشته این مبلغ 1 میلیون دلار بود که اکنون این مقدار کاهش یافته است که این کاهش قیمت، توانسته نرخ خرید ملک را چند برابر نماید و سرمایه بیشتری را وارد کشور کند.
البته بسیاری از نظرات نیز حاکی از آن است که اگر اشخاص اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشند و قوانین خرید و فروش را به درستی نشناسند و بی پروا اقدام به خرید کنند نه تنها سودی نمی کنند بلکه در این راه ممکن است که تمام اندوخته مالی خود رانیز از دست بدهند. بنابراین بهره گیری از یک شرکت مشاور سرمایه گذاری معتبر در حوزه املاک در این امر ضروری به نظر می رسد.

خرید ملک در ترکیه
کلام پایانی
برای ورود به بازار مسکن و خرید ملک در ترکیه علاوه بر داشتن سرمایه مورد نیاز، برخورداری از اطلاعات کافی و بهره بردن از نظرات و تجارب دیگران به خصوص یک شرکت مشاور سرمایه گذاری بسیار ضروری می باشد. با توجه به نظرات در مورد خرید ملک در ترکیه، سرمایه گذاری در این بخش به زمان نیاز دارد تا بتواند فرد سرمایه گذار را به هدف خود یعنی افزایش اندوخته مالی و حفظ ارزش پول برساند.

به بیانی دیگر افراد وقتی اقدام به خرید ملک در ترکیه می کنند بایستی به این دید به خرید مسکن و ملک نگاه کنند که سرمایه در دراز مدت به سود دهی خود می رسد در غیر این صورت رسیدن به این هدف سخت و گاه غیر ممکن است.
گروه مشاوران آسمان با دارا بودن کادر متخصص و مجرب اماده هر گونه مشاوره و خدمات در این موضوع میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه