وبلاگ

قیمت اجاره خانه در ترکیه با پول ایران

قیمت اجاره خانه در ترکیه با پول ایران

قیمت اجاره خانه در ترکیه با پول ایران را در این مقاله به جهت گستردگی تقاضا برای اجاره و یا خرید ملک در ترکیه مورد بررسی قرار می دهیم و به مباحث دیگری همچون انواع روش های اجاره خانه و آپارتمان در آنکارا و سایر شهرهای ترکیه می پردازیم.
اجاره خانه در ترکیه
ترکیه به لطف برخورداری از جاذبه های گردشگری بی نظیر یکی از مقاصد جذاب در دنیا است طوری که امروزه ششمین کشور برتر از نظر صنعت گردشگری به حساب می آید.
از این رو سالانه میزبان خیل عظیمی از گردشگرانی است که به قصد بازدید از اماکن گردشگری و توریستی وارد خاک این کشور می شوند. این امر نیز موجب شده تا بازار اجاره خانه و آپارتمان در شهرهای مختلف ترکیه داغ باشد.
اهداف گردشگری یکی از دلایل اجاره خانه در ترکیه به حساب می آید، برخی از خارجیان به قصد گرفتن اقامت 1 ساله اقدام به اجاره نمودن می کنند. تا در طول این یک سال بنا به اهدافی که دارند (تحصیل، کار، شرکت در دوره های آموزشی و … ) بتوانند در ترکیه زندگی کنند و از امکانات این کشور نهایت بهره را ببرند.
بهای اجاره خانه در ترکیه همانند سایر نقاط دنیا در بخش های مختلف متفاوت می باشد. طوری که می توان به خانه ای با اجاره بهای کاملا مقرون به صرفه با خدمات رسانی مناسب نیز دسترسی پیدا کرد.
نکته ای که در اینجا بایستی به آن اشاره کنیم بحث کلاهبرداری های متعدد می باشد. به علت حجم معاملات زیاد و عدم اطلاعات کافی افراد، سوء استفاده هایی در این زمینه صورت می گیرد. از این رو توصیه بر این است که افراد حتما برای اجاره خانه در ترکیه از طریق مراجع معتبر، مشاورین املاک و سایت های شناخته شده اقدام به اجاره خانه و یا آپارتمان نمایند.
انواع روش های اجاره خانه در ترکیه
نکته ای که در خصوص اجاره خانه در ترکیه وجود دارد، تنوع در نحوه اجاره است. از آنجایی که میزان رفت و آمد گردشگران خارجی، دانشجویان و … در این کشور بسیار زیاد است خانه ها به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه به افراد اجاره داده می شود. همچنین اکثر خانه های اجاری به صورت مبله می باشند تا افراد برای مدت زمانی که اقامت دارند بتوانند به راحتی زندگی کنند.

قیمت اجاره خانه در ترکیه با پول ایران
قیمت اجاره خانه در ترکیه با پول ایران

1- اجاره خانه روزانه
در این نوع از اجاره حداکثر اقامت افراد به صورت یک هفته می باشد. معمولا در اجاره خانه روزانه به مدرک خاصی نیاز نیست. هیچ اجاره نامه ای هم نوشته نمی شود و به صورت لفظی بیان می گردد.
تمام هزینه های مربوط به آب، برق و گاز بر عهده صاحب خانه است و مستاجر می بایست فقط اجاره توافقی را پرداخت نماید. این نوع از خانه ها به صورت مبله و با تمام امکانات اجاره داده می شوند و اینترنت نیز به صورت رایگان است. افراد برای اجاره 7 الی 10 روز قبل تر بایستی هماهنگی لازم را به عمل بیاورند.
2- اجاره خانه ماهانه
اجاره خانه ماهانه یکی از پرتقاضاترین روش های اجاره می باشد که در سرتاسر کشور ترکیه نیز وجود دارد. افرادی که برای کمتر از 1 ماه خانه اجاره می کنند فقط کرایه توافقی را پرداخت می کنند اما اگر بیشتر از یک ماه به طول بینجامد هزینه مربوط به آب، برق، شارژ ساختمان و سایر امکانات را نیز باید بپردازند.
3- اجاره خانه سالانه
این روش برای آن دسته از افرادی مناسب است که بنا به دلایلی از جمله تحصیل و یا کار می خواهند بیش از 1 سال در ترکیه زندگی کنند.
در این روش قبل از این که اجاره کننده رسما وارد خانه شود باید کنتور آب، برق و یا گاز بنام وی زده شود و به هنگام تحویل و اتمام قرارداد نیز کنتورها به نام صاحب خانه برگردد. برای این امر یعنی زدن کنتورها به نام اجاره کننده نیاز به کارت اقامت می باشد.
مدارک مورد نیاز برای اجاره خانه در ترکیه
مدارک مورد نیاز برای کرایه خانه و آپارتمان در ترکیه کپی از تمام صفحات پاسپورت و مدارک شناسایی می باشد. همچنین اگر فرد قصد دارد که برای بیش از یک سال در ترکیه بماند وجود کارت اقامت ضروری است.
اجاره خانه در ترکیه با پول ایران
بهای اجاره خانه در ترکیه به صورت لیر بیان می شود اما بنا به درخواست متقاضی قابل تبدیل شدن نیز هست؛ از این رو ایرانیان برای اجاره بها به جای پرداخت لیر می توانند پول کشورمان را پرداخت نمایند و دیگر نیازی به تبدیل کردن پول هم نمی باشد.
عوامل موثر بر قیمت اجاره خانه در ترکیه با پول ایران
قیمت اجاره خانه در ترکیه بر اساس شهر، منطقه، نوع آپارتمان، امکانات موجود، سال ساخت، تعداد خواب و … متغیر می باشد. هر چه که امکانات خانه اجاره ای بیشتر باشد و در منطقه ای با زیر ساخت های رفاهی بهتری قرار گرفته باشد یقینا اجاره بیشتری را می طلبد. به عنوان نمونه خانه هایی که در بخش های ساحلی قرار گرفته اند به دلیل برخورداری از چشم انداز طبیعی و زیبا در مقایسه با خانه هایی در بخش های شلوغ و پرجمعیت طبیعتا قیمت بیشتری دارند.
قیمت اجاره خانه در هر شهر نیز متفاوت است. استانبول یکی از گرانترین شهرهای ترکیه به حساب می آید، قیمت اجاره خانه در مرکز و خارج از شهر و همچنین از نظر تعداد خواب متغیر می باشد. شهرهای آنکارا، آدانا، آلانیا، آنتالیاف بدروم و بورا از نظر قیمت در رده های بعد از استانبول قرار دارند.
جمع بندی قیمت اجاره خانه در ترکیه با پول ایران
چنانچه خواهان اجاره آپارتمان در یکی از شهرهای ترکیه هستید و اطلاعات کافی در زمینه اجاره بها ندارید و یا این که می خواهید قبل از رفتن، قیمت اجاره خانه به دستتان بیاید تا مورد سوء استفاده قرار نگیرید، پیشنهاد می کنیم که از مشاورین املاکی همچون گروه آسمان که در این زمینه فعالیت می کنند کمک بگیرید. این گروه می تواند به بهترین شکل ممکن شما سروران گرامی را یاری نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه