وبلاگ

خدمات ارزی و صرافی

خدمات ارزی و صرافی در ترکیه

خدمات ارزی و صرافی در ترکیه برای افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند بسیار حائز اهمیت است. چرا که این موضوع، یعنی تبدیل ارز از جمله مسائلی است که افراد در حین سفر به ترکیه با آن مواجه می شوند. و به نوعی به یک دغدغه برای مسافران ایرانی تبدیل شده است. این که پول خود را چطور به ارز ترکیه تبدیل کنند؟ آیا مراکز معتبری برای ارائه این نوع خدمات در ترکیه وجود دارد؟ لیر ترکیه داشته باشند بهتر است یا دلار آمریکا؟ و سوالات بی شماری در این زمینه. برای پاسخ گویی به این قبیل از سوالات پیشنهاد می کنم تا پایان این مقاله با ما باشید.
خدمات ارزی و صرافی

انتقال پول بین ایران و ترکیه چگونه صورت می گیرد؟
برای انتقال پول در سطح بین المللی روش های مختلفی وجود دارد که می توان اشاره ای به موارد زیر نمود:
1- حواله ارزی سوئیفت: این روش یکی از رایج ترین روش های انتقال وجه بین المللی و ارسال حواله های ارزی بین دو کشور محسوب می شود. در این روش فردی در ایران می تواند با هر ارزی که مایل است پول را به ترکیه ارسال کند و در مقصد، فرد ارز مد نظر خود (دلار و یا لیر) را دریافت نماید. این شیوه یکی از کم هزینه ترین، آسان ترین و در عین حال امن ترین شیوه ارسال وجه بین المللی به حساب می آید.
خدمات ارزی و صرافی
2- حواله ارزی وسترن یونیون: یکی دیگر ار زوش های محبوب انتقال وجه وسترن یونیون می باشد. از ویژگی های محبوب این روش عدم نیاز به داشتن حساب بانکی در کشور مقصد است. این روش برای زمانی که فرد حساب بانکی ندارد اما نیاز فوری به پول کشور مقصد دارد بسیار کارآمد است.
3- حواله ارزی پی پال: این روش نیز که در سطح بین المللی صورت می گیرد برای افرادی مناسب است که یک حساب در بانک خارجی دارند.
4- حواله ارزی از طریق صرافی: روش های مذکور در ایران متاسفانه به دلیل تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا چندان برای مسافران ایرانی کاربردی نیست. اما بهترین راه برای انتقال پول در بین مسافران ایران مراجعه نمودن به مراکز معتبر خدمات ارزی و صرافی در ترکیه است.
5- حواله ارزی از طریق افتتاح حساب در بانک های ترکیه: برای این منظور افراد می توانند بدون نیاز به کارت اقامت، با همراه داشتن پاسپورت و شماره مالیاتی کشور ترکیه می توانند در یکی از بانکهای زراعت ترکیه و یا ایش بانک ترکیه نسبت به افتتاح حساب اقدام نمایند.
تبدیل ارز های آورده شده مسافران ایرانی در ترکیه
ترکیه یکی از کشور های مهاجر پذیر و توریستی شناخته شده در سطح دنیاست که سالانه پذیرای حجم بالایی از مسافران می باشد. اما این مسافران برای که بتوانند در این کشور خرید و فروش انجام دهند و به راحتی بتوانند پول خود را خرج کنند بایستی آن را به ارز رایج کشور مقصد یعنی ترکیه تبدیل نمایند و به بیانی دیگر ارز خود را چنج کنند.
خدمات ارزی و صرافی
چرا که در ترکیه مبادلات فقط به دلار و یا لیر انجام می گیرد و از آنجایی که ریال ایران در فروشگاه ها مبادله نمی شود به هر حال مسافران عزیز چه از پول نقد، چه از کارت های اعتباری و یا چک مسافرتی استفاده می کنند بایستی پول خود را چنج کنند. که برای این امر ایرانیان می توانند به مراکز معتبر ارائه دهنده خدمات ارزی و صرافی در ترکیه مراجعه کنند تا نیاز عزیزان به بهترین شکل برآورده گردد. در شهرهای معروف ترکیه همچون ازمیر، استانبول و آنکارا مغازه و صرافی های ایرانی بی شماری وجود دارد که آن ها می توانند با مراجعه به آنجا، با استفاده از کارت های بانکی و یا انتقال اینترنتی وجه، دلار و یا لیر مورد نیاز خود را تهیه کنند.
صرافی های معتبر در ترکیه
ترکیه به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری و یا کسب و کار برای بسیاری از هموطنان عزیزمان به حساب می آید از این رو افراد بسیاری خواهان سفر به این کشور هستند، اما مهمترین مشکلی که ایرانیان با آن مواجه هستند بحث تبدیل ارز در این کشور است. همان طور که می دانید کشورمان به دلیل محدودیت های تجاری، بازرگانی، اقتصادی و … به راحتی نمی تواند با استفاده از روش های بین المللی، عملیات نقل و انتقال ارز را انجام دهد.
خدمات ارزی و صرافی
در این بین عده ای از مسافران مجبورند پول نقد بسیاری با خود حمل کنند که این خطرات خاص خود را دارد. از این رو یکی از بهترین روش ها برای مسافران، مراجعه به صرافی های مجاز می باشد. در این زمینه مراکز بی شماری به ارائه خدمات ارزی و صرافی در ترکیه می پردازند که مسافران ایرانی می توانند با مراجعه به این مراکز نسبت به تبدیل نمودن ارز خود اقدام کنند. بدین ترتیب با وجود این مراکز معتبر، مسافران می توانند به اندازه نیاز، ارز خود را به صورت لیر و یا ترکیه دریافت کنند.
نکات مهم در هنگام تبدیل ارز در ترکیه
• هنگامی که به عنوان یک مسافر وارد کشور ترکیه می شوید بهتر است که مقداری پول نقد به صورت دلار و یا لیر به همراه خود داشته باشید تا بتوانید از آن به منظور کرایه تاکسی و یا اتوبوس استفاده کنید.

• تمام پول خود را به ارز رایج ترکیه تبدیل نکنید چرا که قیمت ها دارای نوسان هستند و ممکن است که با بالا و پایین شدن شما دچار ضرر شوید. پس بهتر این است که به اندازه نیاز خود در صرافی های معتبر اقدام به تبدیل ارز کنید.
• استفاده از کارت اعتباری و یا چک مسافرتی برای خرید بهتر از پول نقد می باشد، از این رو حدالامکان سعی شود با کارت اعتباری همچون ویزا کارت، مستر کارت و یا امریکن اکسپرس کارهای مالی خود را انجام دهید. حتی به راحتی می توان با استفاده از خود پردازهای ATM از کارت اعتباری خود پول نقد دریافت کنید.
کلام پایانی
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات ارزی و صرافی در ترکیه، می توانید با تیم مشاورین آسمان در ارتباط باشید. این تیم که اکنون به عنوان یکی از بزرگترین مشاورین املاک ایران شناخته شده است، علاوه بر تهران، فعالیت رسمی خود را نیز در شهر استانبول با نام تجاری َAsuman Group آغاز نموده تا با راهنمایی و مشاوره در زمینه های مختلف از جمله تبدیل ارز بتواند خدمات شایسته ای را نصیب ایرانیان عزیز در ترکیه نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه