وبلاگ

جاهای دیدنی ترکیه در زمستان

جاهای دیدنی ترکیه در زمستان

در این پست قصد داریم به معرفی جاهای دیدنی ترکیه در زمستان بپردازیم تا اگر روزی به این کشور زیبا سفر کردید تماشای این جاذبه های هیجان انگیز و خارق العاده را از دست ندهید پس لطفا تا پاپان ما را همراهی بفرمایید.

کشور ترکیه با وجود این که وسعت چندانی ندارد اما جمعیتی 80 میلیونی را در دل خود گنجانده است. این کشور به لحاظ داشتن موقعیت جغرافیایی خاص، مانند پلی بین دو قاره اروپا و آسیا می باشد. این عامل سبب شده که میزان رفت و آمد مسافران چه برای مقاصد گردشگری و چه برای اهداف تجاری و سیاسی زیاد باشد. این کشور به لطف برخورداری از نعمت های طبیعی همانند داشتن مرز آبی با دو دریای کوچک مرمر و اژه دو دریای بزرگ سیاه و مدیترانه و همچنین در اختیار داشتن دو تنگه راهبردی بسفر و داردانل، دارای جاذبه های خارق العاده و هیجان انگیزی باشد که هر بیننده ای با تماشای آن ها به وجد می آید. حالا با این مقدمه چینی به سراغ تاب ترین و مشهورترین جاهای دیدنی ترکیه در زمستان می رویم.
چرا در زمستان به ترکیه سفر کنیم؟
ترکیه از وضعیت آب و هوای متمایزی در قسمت های مختلف برخوردار است. مناطق ساحلی که در امتداد دریای مدیترانه و اژه قرار دارد دارای زمستانی پر بارش و مرطوب و تابستانی گرم می باشند. این مناطق در اواخر بهار تا اوایل پاییز دارای آب و هوای مطبوعی اند که از مقاصد محبوب و پرطرفدار گردشگران به حساب می آید. این مناطق در فصل تابستان میزبان شمار زیادی از علاقه مندان به آب و هوای گرم و تفریحات دریایی است. همان طور که گفته شد ترکیه به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی در طول سال شاهد گستره متنوعی از شرایط آب و هوایی است. به لطف وجود فلات آناتولی، زمستان ها در برخی از مناطق ترکیه بسیار پر برف و سرد است و تغییرات دمایی شب و روز در آن کاملا مشهود می باشد.

وجود طبیعت بکر و زیبا در زمستان به خصوص در هنگام بارش برف سبب شده که صحنه هایی هیجان انگیز و خارق العاده ایجاد شود. پس اگر روزی به ترکیه سفر کردید تماشای این صحنه های زمستانی را از دست ندهید چرا که دیدن آن ها می تواند روزهای فراموش نشدنی و جادویی زندگیتان را رقم بزنند. در زمستان سفر به ترکیه ارزان قیمت است، شما می توانید در این فصل از بهترین امکانات و هتل ها با قیمتی مناسب تر نسبت به تابستان استفاده کنید. اگر می خواهید که در طول سفرتان آرامش داشته باشید و از بسیاری از هیاهو و شلوغی ها به دور باشید سفر به ترکیه در زمستان می تواند انتخابی مناسب باشد زیرا در بسیاری از مناطق توریستی و گردشگری ترکیه، فصل زمستان آرام و خلوت است، می توانید در خیابان های ترکیه با آرامی قدم بزنید و یا از تفریحات آن بدون ماندن در صف انتظار لذت ببرید.
با شهرهای هیجان انگیز ترکیه در زمستان آشنا شوید
ترکیه در زمستان بسیار زیبا و دیدنی است وجود کوه های باشکوه، بناهای تاریخی دیدنی و جذاب، هتل های شگفت انگیز همانند یک پازلی در کنار هم قرار گرفته اند تا این سرزمین را به منطقه ای ایده آل برای گردشگران تبدیل کنند. جاهای دیدنی ترکیه در زمستان در برخی از شهرها بیشتر به چشم می خورد که در ادامه با برخی از آن ها آشنا می شویم.
2
1- استانبول
از پرجمعیت ترین و بزرگترین شهرهای ترکیه به حساب می آید و به دلیل داشتن بناهای تاریخی زیبا و باشکوه شهرت آن بر کسی پوشیده نیست. مسجد ایاصوفیه با مناره های بلند و قبه های دیدنی و مسجد سطان احمد با سبک معماری خاص در این شهر قرار دارد که قدمت و فرهنگ غنی استانبول را به رخ می کشند. سبک معماری خاص این بناها به خودی خود هر بیننده ای را به وجد می آورد حال تصور کنید که نمای آن ها زیر بارش برف چطور خواهد بود؟ یقینا با نشستن برف بر روی قبه و مناره ها این بناها زیبا تر از قبل دیده خواهند شد. در زمستان اسکی کردن از لذت بخش ترین تفریحات است که استانبول با داشتن پیست اسکی کاراتپه توانسته موجبات این تفریح هیجان انگیز را برای مسافران خود فراهم آورد. این پیست در محیطی امن و مناسب با امکانات و خدمات رفاهی بی شماری واقع شده تا گردشگران به محض ورود از بودن در آنجا نهایت لذت را ببرند. این پیست در منطقه کوهستانی کاراتپه که پوشیده از درختان فندق و بلوط است قرار گرفته که به دلیل این زیبایی بی بدیل دلبختگان و شیفتگان بی شماری هر ساله از این منطقه دیدن می کنند.
3

2- کاپادوکیا
یک سرزمینی رویایی برای فصل زمستان است. این شهر به خاطر بالن سواری و مناظر زیبا شهرت یافته است. در زمستان می توانید با بالن سواری از منظره های طبیعی زیبایی که پوشیده از برف اند نهایت لذت را تجربه کنید و روزهای فراموش نشدنی برای خود رقم بزنید.
4
3- آنتالیا
وجود خط ساحلی، منظره های طبیعی و بناهای تاریخی این شهر را به یکی از جذاب ترین مناطق ترکیه و حتی جهان تبدیل کرده است. آنتالیا در زمستان می تواند یک منطقه رویایی و شگفت انگیز باشد. پس اگر به ترکیه سفر کردید تجربه زمستان گذرانی در این شهر را از دست ندهید.
5
4- بورسا
یکی از شهرهای بزرگ ترکیه به حساب می آید که به لطف داشتن چهره دیدنی و مناظر طبیعی شهرتی جهانی دارد. وجود استراحتگاه های اسکی، بورسا را به یکی از مقاصد گردشگری محبوب در زمستان تبدیل کرده است. این شهر با داشتن پارک، باغ، موزه و … می تواند تجربه ای لذت بخش را برای گذراندن تعطیلات زمستانی به ارمغان بیاورد.
6
5- بولتو
گرچه شهری کوچک است و شهرتی چندانی ندارد اما به دلیل داشتن طبیعتی بکر و دست نخورده، دریاچه های زیبا، مناطق تفریحی بی شمار و غذاهای سنتی لذید می تواند از جاهای دیدنی ترکیه در زمستان باشد.

کلام پایانی
اگر می خواهید با جاهای دیدنی ترکیه در زمستان قبل از سفر به این کشور بیشتر آشنا شوید و یا اگر اطلاعاتی کمی در این زمینه دارید می توانید با گروه مشاورین آسمان در تماس باشید تا این تیم شما را در انتخاب یک مقصد گردشگری ایده آل در زمستان بهتر یاری کنند.

٪ نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه