وبلاگ

ترکیه بدون گردشگر

ترکیه بدون گردشگر چه می کند؟

شاید برای شما سوال باشد که در این شرایط کرونا و کمتر شدن مسافرت ها ، ترکیه بدون گردشگر چه می کند؟
ترکیه یکی از توریستی‌ترین کشورهایی است که در همسایگی کشور ما ایران وجود دارد.

کشور ترکیه از قدیم یکی از بهترین کشور های موجود برای گردشگران ایرانی بوده است.
شهرهای توریستی زیادی مانند استانبول ، آنتالیا و ازمیر … در ترکیه وجود دارد.
همچنین وجود هتل‌‌ های زیاد با قیمت‌های ارزان و مراکز خرید متنوع و جاذبه‌ها توریستی و امکانات رفاهی دیگر ، این کشور را به یکی از قطب‌ های گردشگری تبدیل کرده است.

ترکیه بدون گردشگر

در این مقاله قصد داریم درباره اقتصاد ترکیه در بخش های دیگری غیر از گردشگری با شما صحبت کنیم.
ترکیه یکی از کشورهای رو به رشد جهان است. به گفته برخی اقتصاد ترکیه ششمین اقتصاد برتر اروپا به شمار می رود.
این کشور به جایگاهی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری بین‌المللی تبدیل‌شده است.
شاید در دیدگاه اول اقتصاد ترکیه را وابسته به گردشگری بدانیم ولی بد نیست بدانید که ترکیه در زمینه صنعت مخصوصا نساجی و تولید پوشاک یکی از قطب ‌های جهان است.
ترکیه در سال 2015 یکی از 20 کشور برتر جهان در زمینه تولیدات صنعتی بوده است و از این جایگاه مدام پیشرفت کرده است.
اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در این کشور یا حتی زندگی و کسب درآمد هستید ، باید اقتصاد این کشور را بشناسید و با نقاط ضعف و قوت آن آشنا باشید.
این کشور نخستین تولیدکننده کود مصنوعی اروپا ، سیزدهمین اقتصاد برتر جهان ، هفتمین تولیدکننده آهن و فولاد اروپا ، دومین تولیدکننده شیشه دنیا ، ششمین تولیدکننده سیمان دنیا و ششمین صادرکننده پوشاک دنیا می باشد و در زمینه‌های صنعتی و کشاورزی نیز درآمد زیادی دارد.

پوشاک
اگر نمی دانید ترکیه بدون گردشگر چه می کند بی شک از برند های پوشاک ترکیه در اقتصاد این کشور کاملا بی خبر هستید.

هم زمان با جهانی شدن صنعت نساجی و پوشاک ، کشورهای صنعتی برنامه ‌های ویژه‌ای را برای این صنعت استراتژیک در نظر گرفتند و حضور در بازار پوشاک به اولویت اصلی بسیاری از کشورها بدل شد.
ترکیه حدود ۸۰ سال پیش صنعت نساجی و پوشاک را با هدف ایجاد اشتغال و درآمد اقتصادی برای مردم انتخاب کرد، اما به‌تدریج این صنعت در حدی رشد پیدا کرد که به ستون فقرات اقتصاد ترکیه تبدیل شد.
ترکیه ماه گذشته علی ‌رغم شیوع ویروس کرونا یک میلیارد و 357 میلیون دلار و 642 هزار دلار درآمد از صادرات پوشاک و منسوجات کسب کرد.
در ادامه به بررسی برند های معروف که تاثیر زیادی در اقتصاد ترکیه داشته اند میپردازیم :

ترکیه بدون گردشگر

برند های پوشاک ترکیه
• LC Waikiki
LC Waikiki در سال 1988 در فرانسه تاسیس شد. LC Waikiki از سال 1997 در میان بهترین مارک های لباس ترکیه شناخته شده است. این مارک لباس اکنون در 45 کشور از جمله ایران، اندونزی، عراق، الجزایر، مالزی، مراکش، عربستان سعودی و … موجود است.
امروزه این برند با ۵۶۹ فروشگاه در 28 کشور جهان و با شعار «هرکسی شایسته خوب پوشیدن است» ، محصولات خود را با کیفیت و قیمت مناسب ارائه می دهد و از اهداف بلند مدت آن ها ، بودن در زمره ی سه فروشگاه اول اروپا تا سال 2023 می باشد.

• DeFacto
DeFacto اولین بار در سال 2005 افتتاح شد و موفقیت آن باعث شد 324 فروشگاه در ترکیه و 123 فروشگاه در 24 کشور دیگر از جمله مصر ، روسیه ، تونس و قزاقستان افتتاح شود. ماموریت این برند این است که به یکی از سه شرکت برتر ترکیه در صنعت خود تبدیل شود. بیشتر برنامه های برند DeFacto مبتنی بر محصولات با کیفیت با قیمت های مقرون به صرفه است که این مارک را محبوب خانواده های طبقه کارگر کرده است. از این رو در جواب این که ترکیه بدون گردشگر چه می کند ، میتوان گفت این برند ها کمک زیادی به اقتصاد ترکیه کرده اند.

4

• Koton
برند کوتون در سال ۱۹۹۸، یعنی حدود ۲۵ سال پیش با سرمایه گذاری دوجوان به نام های ییلماز و گولدن تاسیس شد. اولین قدم آن ها جهت بنیان گذاری این برند در تابستان همان سال ، تاسیس یک فروشگاه در شهر استانبول بود.
این برند در حال حاضر یکی از برترین تولید کنندگان ترکی در حوزه پوشاک ، کفش و … می باشد. کوتون برند پوشاک محبوب و موفق ترکیه است که شهرتی جهانی دارد. زیبایی ، سادگی و کیفیت رمز موفقیت این برند است که توانسته طی سال ها باعث محبوبیت و ماندگاری آن شود. مقایسه ی طرح و کیفیت محصولات این برند با قیمت آن ها ، نشان می دهد که کوتون ، از برندهای پیشتاز و موفق در بازارهای جهانی است. امروز کوتون در 30 کشور دنیا بیش از 500 فروشگاه و نمایندگی دارد.

5

اقتصاد ترکیه در صنعت خودرو سازی
صنعت خودروسازی ترکیه دارای سنت های دیرینه در این کشور است و تولید مبتنی بر مونتاژ به تدریج به صنعتی با ارزش تبدیل شده است. ترکیه اکنون بزرگترین تولید کننده خودروهای سبک تجاری در اروپا است و از نظر میزان تولید خودرو در رتبه 14 جهان قرار دارد. این صنعت به خوبی در سال‌های اخیر رشد کرده تا جایی که در سال 2017 این کشور رتبه هفدهم تولیدکنندگان خودرو سواری جهان را به خود اختصاص داده است.

صنعت خودروسازی ترکیه در اوایل دهه 1960 تأسیس شد. پس از صنعتی شدن و پیشرفت سریع ، این بخش از مشارکت های مبتنی بر مونتاژ به یک صنعت کامل با قابلیت طراحی و ظرفیت تولید عظیم تبدیل شد. از سال 2000 ، تولید کنندگان تجهیزات اصلی (OEM) بیش از 15 میلیارد دلار برای فعالیت های خود در ترکیه سرمایه گذاری کرده اند. این سرمایه گذاری ها در اقتصاد ترکیه به طور قابل توجهی قابلیت های تولیدی را گسترش دادند به طوریکه صادرات محصولات صنایع خودروسازی ترکیه در سال 2018 به 31.6 میلیارد دلار رسید که 10 میلیارد و 850 میلیون دلار آن مربوط به بخش قطعات یدکی بود.
کشاورزی
یکی از پرسودترین حرفه‌ ها البته سرمایه‌گذاری ‌ها در کشور ترکیه وابسته به کشاورزی است. ترکیه به 190 کشور جهان صادرات دارد. یکی از ارکان مهم و تأثیرگذار اقتصاد ترکیه کشاورزی است و دولت برای پیشرفت در این حوزه، تسهیلات ویژه‌ای تدارک دیده است.

خاک حاصلخیز کشور، دسترسی به آب کافی، آب و هوای مناسب و کشاورزان سخت کوش ، همه این ها یک بخش کشاورزی موفق است. علاوه بر این، به دلیل تنوع آب و هوای مختلف در این سرزمین، می توان طیف وسیعی از محصولات را پرورش داد. این امر باعث شده است تا ترکیه به بزرگترین تولید کننده و صادر کننده محصولات کشاورزی در خاور نزدیک و آفریقای شمالی تبدیل شود. بازارهای عمده صادراتی این کشور اتحادیه اروپا و ایالات متحده است که ترکیه به آن ها میوه خشک، آجیل، پنبه و تنباکو صادر می کند. در انتها امیدواریم پاسخ اینکه ترکیه بدون گردشگر چه می کند را گرفته باشید. اگر علاقه مند به زندگی و همچنین سرمایه گذاری در کشور زیبای ترکیه هستید ، میتوانید از طریق ” مشاوره رایگان ترکیه ” سایت ، با ما در تماس باشید.

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه