وبلاگ

اجاره آپارتمان دست دوم در استانبول

اجاره آپارتمان دست دوم در استانبول به چه صورت است؟

کشور ترکیه درآمد زیادی از گردشگری به دست می آورد. هم چنین افراد زیادی برای زندگی به این کشور مراجعه می کنند. اجاره آپارتمان دست دوم در استانبول با دیگر شهر های کشور ترکیه متفاوت است. در واقع قیمت اجاره آپارتمان در این شهر در مقایسه با دیگر شهر ها بیشتر است. البته در صورت اقامت در شهر استانبول مزایای زیاد تری در اختیار شما قرار خواهد گرفت. به طور مثال در این شهر فرصت شغلی زیادی وجود دارد. نکته مهمی که در مورد کشور ترکیه وجود دارد این است که در این کشور نمی توان خانه ای را رهن کرد. در واقع برای اقامت در کشور ترکیه یا باید خانه را بخرید و یا آن را اجاره کنید. برای کم تر شدن هزینه ها توصیه می شود که به اجاره آپارتمان دست دوم در استانبول یا اجاره و خرید ملک در ترکیه بپردازید. برای اجاره منزل در شهر استانبول باید کرایه هر ماه رو در ابتدای آن پرداخت کنید.
البته در کشور ترکیه قیمت خانه نسبت به کشور ایران پایین تر است و در صورت تمایل می تواند خانه ای در این شهر بخرید. نکته مثبتی که در مورد اجاره آپارتمان دست دوم در استانبول وجود دارد این است که بر خلاف کشور ایران لازم نیست پول زیادی را به عنوان پول پیش به صاحب خانه بدهید. طبق قوانینی که در کشور ترکیه وجود دارد برای اجاره آپارتمان فقط باید به اندازه اجاره و یا دو برابر آن پول پیش بدهید. دقت کنید که اگر برای اجاره آپارتمان دست دوم در استانبول، منزلی را انتخاب کنید که مبله باشد باید دو برابر پول اجاره به صاحب خانه پول پیش بدهید و اگر خانه ای را که اجاره می کنید مبله نباشد باید اندازه پول اجاره به صاحب خانه پول پیش بدهید.
معرفی شهر زیبا استانبول
استانبول به معنای شهر کنستانتین است این شهر بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر در کشور ترکیه به حساب می آید و هم چنین مرکز اقتصادی و مرکز فرهنگی این کشور است. شهر استانبول در خاورمیانه دومین کلان شهر به حساب می آید و در قاره اروپا بزرگترین کلان شهر است. دریای مرمره و دریای سیاه کنار این شهر قرار گرفته اند. تنگه بسفر هم در کنار این شهر قرار دارد این تنگه قاره آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می کند. شهر استانبول تنها شهر بزرگ دنیا است که در دو قاره واقع شده است.

اجاره آپارتمان دست دوم در استانبول
اجاره آپارتمان دست دوم در استانبول

قرارداد اجاره آپارتمان دست دوم در استانبول
پس از این که بین صاحب خانه و مستاجر قراردادی مبنی بر اجاره منزل تنظیم شد و به امضا رسید نوبت به قبض ها می رسد. مالکیت قبض ها تغییر پیدا می کنند و به نام مستاجر زده می شوند. دقت کنید که تنها در صورتی قبض ها تغییر نام پیدا می کنند که مالک جدید اقامت ترکیه را داشته باشد و در غیر این صورت نمی توان قبض ها را به نام آن ها زد که در نهایت نمی توانند خانه اجاره کنند. این قانون در کشور ترکیه به این علت تصویب شده است که افرادی که بدون اقامت مشغول به زندگی در این کشور هستند شناسایی شوند. اما متاسفانه همواره افرادی وجود دارند که بدون اقامت، در این کشور مشغول به زندگی هستند.
در واقع این افراد هنگام عقد قرارداد از صاحب خانه تقاضا دارند که مالکیت قبض ها را تغییر ندهند. در این مواقع صاحب خانه ها نباید چنین پیشنهادی را قبول کنند اما متاسفانه بعضی از افراد هستند که با دادن پول بیشتر صاحب خانه ها را برای انجام دادن این کار راضی می کنند که در این صورت هر دو آنها مرتکب جرم شده اند. بهتر است زمانی که به شهر استانبول در کشور ترکیه ورود پیدا کردید ابتدا یک حساب بانکی برای خودتان باز کنید. زیرا بهتر است که مبلغ اجاره آپارتمان دست دوم در استانبول از حساب خود شما به حساب صاحب خانه واریز شود.
مبلغ اجاره اجاره آپارتمان دست دوم در استانبول
یکی از فاکتور هایی که روی قیمت اجاره آپارتمان دست دوم در استانبول تاثیر می گذارد این است که قصد دارید منزل را برای چه مدتی اجاره کنید. اگر قرار است که آپارتمانی را در مدت کمتر از یک سال اجاره کنید باید به ازای هر ماه تقریبا مبلغی بین 2000 تا 3000 لیر به صاحب خانه پرداخت کنید. اما اگر مدت اقامت شما در آپارتمان 1 سال باشد پول کمتری را پرداخت می کنید. در این صورت باید حدودا 1000 لیر به صاحب خانه پرداخت کنید. دقت کنید که در کشور ترکیه اجاره آپارتمان به صورت ماهانه و یا سالانه نمی تواند انتخاب مناسبی باشد زیرا در این صورت باید پول بیشتری را پرداخت کنید. به طور مثال اگر طبق یک قرارداد یک ساله قیمت اجاره خانه 1000 لیر باشد و بخواهد همان خانه را برای چند ماه اجاره کنید باید هر ماه تقریبا 2500 لیر به صاحب خانه پرداخت کند.
اجاره آپارتمان دست دوم در استانبول
اجاره آپارتمان دست دوم

اجاره آپارتمان دست دوم در استانبول و تصاویر آن
برای امضای قرارداد اجاره آپارتمان دست دوم در استانبول باید بسیار دقت کنید. از آن جایی که این شهر در کشور ترکیه قرار دارد و قرارداد ها به زبان ترکی نوشته می شود بهتر است که به این زبان به طور کامل تسلط داشته باشید زیرا در این صورت به راحتی می توانید از متن قرارداد مطلع باشید. اگر به اندازه کافی به زبان ترکی تسلط ندارید می توانید از یک فرد قابل اعتماد که با این زبان آشنایی کامل دارد کمک بگیرید. همچنین بهتر است قبل از عقد قرارداد برای اجاره آپارتمان دست دوم در استانبول از قسمت های مختلف خانه عکس گرفته شود. در این صورت اگر صاحب خانه ادعایی مبنی بر خرابی خانه داشته باشد می توانید با نشان دادن عکس های آپارتمان قبل از عقد قرارداد ادعای او را رد کنید.

٪ نظر

    • لطفا جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ذیل تماس حاصل نمایید.
      تلفن ثابت:
      0090-0216-5650565
      تلفن مدیریت و مشاوره حقوقی :
      0090-552-5651565
      تلفن های مشاورین فارسی زبان:
      0090-552-5653565
      0090-552-5654565

    • لطفا جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ذیل تماس حاصل نمایید.
      تلفن ثابت:
      0090-0216-5650565
      تلفن مدیریت و مشاوره حقوقی :
      0090-552-5651565
      تلفن های مشاورین فارسی زبان:
      0090-552-5653565
      0090-552-5654565

    • لطفا جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ذیل تماس حاصل نمایید.
      تلفن ثابت:
      0090-0216-5650565
      تلفن مدیریت و مشاوره حقوقی :
      0090-552-5651565
      تلفن های مشاورین فارسی زبان:
      0090-552-5653565
      0090-552-5654565

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه